[wireless] peer to peer: wat kan ik er mee?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:32

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb nu een PDA en een laptop, allebei met wifi. Nu kan ik vanaf de laptop een z.g. peer-to-peer verbinding maken met de PDA. Dat lukt, ook op de PDA wordt in de bovenste taakbalk aangegeven dat er verbinding is.

Maar dan... Wat kan ik er nu mee? Ik zie bv in explorer geen PDA staan, ook niet in de 'netwerk omgeving'. Ook in het 'verzenden naar..' submenu van de files is geen pda te vinden. Op de PDA is evenmin iets te vinden waarmee je bestanden zou kunnen over zenden of ontvangen. Dus, hoe nu verder?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

eerst maar eens wat details geven ...

/me fish denkt er ook het zijne van

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Peer to Peer is gewoon een Ad-Hoc verbinding.
Oftewel, beide WiFi devices zijn rechstreeks aan elkaar gekoppeld zonder tussenkomst van een AP.
Vergelijk het met een crosskabel die je tussen 2 PC's hangt.
Wat je er verder mee kunt ? tja ... blijkbaar heb je nu een klein (draadloos) netwerkje gemaakt tussen je 2 devices, zonder ook maar iets aan verdere informatie kunnen we daar weinig meer over zeggen.
Zitten ze in dezelfde werkgroep en zelfde subnet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ze zitten allebei in het 10.0.0.x bereik en de mask op 255.0.0.0.

Mijn vraag is vooral: op welke manier kan ik nu bestanden over zenden. Is het de bedoeling dat die pda zichtbaar wordt in 'netwerkomgeving' of zoiets? Heeft niemand eerder zoiets geprobeerd?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omg ........ je loopt zo lang rond dat ik van jou wel een goede ts zou verwachten.

voor al wat wij weten probeer je een banaan wireless te conecten met een sinasappel.

doe ff je best
InformatieOm te helpen bij netwerkproblemen is het belangrijk dat er genoeg informatie gegeven wordt. Geef dus altijd relevante informatie over de situatie en over de betreffende instellingen.
Bijvoorbeeld, als er met een netwerk iets mis is, en je vermoedt dat het ergens in je IP settings zit, post dan bijvoorbeeld een dump van je 'ipconfig /all'. Zo kun je direct geholpen worden.
Indien er later in het topic door een user of moderator gevraagd wordt meer informatie te geven door bijvoorbeeld een lijstje met vragen te posten, is het natuurlijk niet de bedoeling om dat lijstje door te worstelen met "ja, nee, soms, ja" etc. Zie zo'n vraag als een roep om meer informatie, met daarbij zo vluchtig een lijstje van vragen die het eerst opkomen.

Geef daarnaast aan wat je allemaal geprobeerd, gezocht en gevonden hebt en waar het volgens jou mis gaat. Helpdesk vragen waarbij de helpende users informatie letterlijk uit je moeten trekken stel je aan je helpdesk en horen dus niet op dit forum. Topics met té weinig informatie of waar het overduidelijk is dat er niet voldoende vooronderzoek is geweest gaan gewoon dicht.

Iperf

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:01:
omg ........ je loopt zo lang rond dat ik van jou wel een goede ts zou verwachten.

voor al wat wij weten probeer je een banaan wireless te conecten met een sinasappel.
Het gaat om een PDA en een Laptop. Dat stond toch duidelijk in mijn startpost.

Mijn vraag is geen "waarom werkt het niet?" vraag, maar meer een "wat kan ik er mee" vraag.

Laat ik het nog eens anders formuleren:
Stel: ik zou een laptop en een PDA met elkaar (peer-to-peer) kunnen verbinden, wat zou ik dan met zo'n verbinding kunnen doen? Welke programma's kan ik daarbij gebruiken?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat dat voornamelijk je pda ligt ......

heb je www.insert_merk_pda.com al geprobeert ?

als er wince opdraaid .... kun je bijv hier kijken
ik vermoed dat het meer een gebrek aan fantasie is
meestal kan er een heleboel

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 14-06-2005 18:07 ]

Iperf

Pagina: 1