[2000/XP] WindowsUpdate in ts-sessie niet sneller dan 2kb/s*

Pagina: 1
Acties:

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem. Als ik bij een willekeurige Windows machine (XP/2000pro/2000adv. server) een Windows update doe, haal ik de volledige downloadsnelheid van rond de 500KB waar ik de updates mee binnen haal. Maar als ik een pc over neem met een Remote Desktop Connection en op de remote pc een Windows update wil draaien gaat het downloaden niet harder dan 2kb/s. Maakt niet uit met welk OS ik overneem en welk OS ik overneem. Waardoor komt dit. google, microsoft.com en GoT hebben me niet verder geholpen...

Het downloaden van andere bestanden, dus niet Windows update, gaat wel met de gewone snelheid..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel klein beetje aangepast :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Misschien dat de Background Intelligent Transfer Service die door windows update benut wordt,
ten tijde van een remote desktop sessie automatisch terugschakeld naar 2 KB/s om zo te voorkomen dat de rdp sessie nagenoeg onbruikbaar wordt?

Lijkt mij de meest logische verklaring.

Ik kan echter 1,2,3 even geen feitelijk bewijs hiervan terug vinden, dus het blijft een gok.

Mocht ik wel feiten hierover terug vinden, dan post ik die nog even.

edit:

Dit zou je eventueel verder kunnen nagaan met behulp van "bitsadmin" deze is onderdeel van de Windows XP support tools.
Exact download cijfer krijg je er helaas niet mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Sundead op 13-06-2005 20:08 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Maar andere downloads gaat wel met normale snelheid. dan is het toch geen logica meer?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Windows updates gaan idd via een service in windows zelf. Weet de naam niet direct meer maar die is er zo op ingesteld dat er alleen gedownload wordt wanneer de connectie idle is. Het zal dus nooit extra belasting voor je systeem opleveren (is logisch). Daarnaast verzorgt dit component ook voor resumes, etc.
In het geval van een remote desktop verbinding is je systeem dus niet idle genoeg voor windows update om snel te downloaden.Dat je snel kan downloaden in IE / firefox komt omdat zij dus niet met deze service werken.

Ik zou het trouwens wel vreemd vinden als het ook traag gaat wanneer je expliciet van de windowsupdate site zelf download.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-03 04:07

sphere

Debian abuser

Is hier verder nog wat aan te doen? Ik heb exact hetzelfde probleem als TS, downloaden van updates via Windows Update over rdesktop is ziek traag. Het lijkt bijv. niet te helpen door de rdesktop sessie af te sluiten :(

[ Voor 20% gewijzigd door sphere op 24-06-2005 08:06 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

dan stel je toch automatic updates in dat die de update automatisch download. daarna neem je de machine over en dan staan de updates al klaar...

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-03 04:07

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:29:
dan stel je toch automatic updates in dat die de update automatisch download. daarna neem je de machine over en dan staan de updates al klaar...
Dat werkt alleen met essentiele updates.

Edit van 28-09-2005:

Zo. Een update zonder kicken :P

Je kan gewoon de cap verruimen die BITS hanteert. Nog niet getest, maar het zal wel werken. Eenvoudige oplossing, maar ik wist niet dat je die cap kon wijzigen.

[ Voor 28% gewijzigd door sphere op 28-09-2005 08:51 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1