Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
nee, HTML by itself heeft dat soort functionaliteit niet; je zal dus echt de referentie naar de juiste pagina in de href van je anchor op moeten nemen.
Intentionally left blank
Buuhuu, en dat in deze moderne tijd!
Maar ok, dan zit er niets anders op. Bedankt, crisp!
Maar ok, dan zit er niets anders op. Bedankt, crisp!
Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Verwijderd
Gelukkig leveren in deze moderne tijd de meeste browsers gewoon de <link> elementen als knoppen weer in de ui
zelfs voor IE is hier een plugin voor
en wat is er mis met een stukje js? gewoon even je link elementen doorlopen en er anchors van bakken
zelfs voor IE is hier een plugin voor
en wat is er mis met een stukje js? gewoon even je link elementen doorlopen en er anchors van bakken
Als je je pagina serveert als application/xhtml+xml zou je (in theorie, ik heb het niet getest) LINK elementen rechtstreeks op de pagina kunnen weergeven, technisch gezien zou in XHTML je head gewoon een element moeten zijn waar een display: none; op staat, tenzij de HTML achtergrond nog net iets te hard doorweegt in de renderengine, maar dat zou niet mogen. Het is in elk geval te proberen
.
Skat! Skat! Skat!
Verwijderd
kan idd, moet je wel head en link elementen display block maken, werkt overigens ook in HTML
gaat uiteraard niet werken in IE
voorbeeldje waar ik het met <title> heb gedaan: http://www.rikkertkoppes.com/2L690/generated/flag.html
hier heb ik overigens ook <link> elementen als <a> opgenomen zodat jan-met-de-pet (lees IE/fx user zonder plugin/extension) ook nog een beetje rond kan navigeren. Dit heb ik met een stukje php opgelost, maar js zou precies hetzelfde kunnen doen
gaat uiteraard niet werken in IE
voorbeeldje waar ik het met <title> heb gedaan: http://www.rikkertkoppes.com/2L690/generated/flag.html
hier heb ik overigens ook <link> elementen als <a> opgenomen zodat jan-met-de-pet (lees IE/fx user zonder plugin/extension) ook nog een beetje rond kan navigeren. Dit heb ik met een stukje php opgelost, maar js zou precies hetzelfde kunnen doen
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 15:19 ]
'Bij voorkeur'.... dus het mag wel?MUBA schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:46:
(heel verhaal) Nu wil ik graag dat een gewone <a href> link verwijst naar deze pagina's. (...) Bij voorkeur zonder gebruik te maken van JavaScript.
Dan kan je in JS mooie dingen doen hoor, als je bijv. je HTML-bestanden een systematische naam geeft. Je kan dan met de naam van je 'huidige' document bepalen welke ervoor en erna komen. Die bestandsnaam kan je dan construeren en met DOM in je <A HREF previous/next > zetten.
Dat doe je bij voorkeur in een extern script, zodat je dat gewoon op iedere pagina kan laden.
Sure, 't kan anders, vast ook simpeler (maar minder 'mooi')... maar zo zou ik het doen.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Pagina: 1