Toon posts:

DV JVC GR-D20e

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bij voorbaat mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar ik zit met een probleem en heb op dit moment geen oplossing meer voor handen.

Ik heb een digitale videocamera, de JVC GR-D20e. Ik wil mbv een DV-kabel die verbonden is aan mijn PC de beelden die opgenomen zijn op band overzetten op mijn PC om er vervolgens een DVD van te branden. Mijn PC (draait onder XP) herkent de camera, maar ik heb verder geen idee hoe of wat ik moet doen om de beelden op band in mijn videocamera op mijn PC te krijgen. Ik heb verder geen software erbij gekregen. Kan iemand mij de goede richting wijzen?

Bij voorbaat dank!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan vaak op de site van de fabrikant gewoon de software en drivers downloaden.
Als je ze opbelt met de vraag of ze een CD toe kunnen sturen omdat je hem kwijt bent, dan gaat dat meestal ook wel.
Verder kan je in de meeste videobewerkingprogramma's ook gewoon direct je films importeren.
Ik weet niet of het bv met de software van ULead kan want dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.
:)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Aan die CD van de fabrikant heb je niks. Daar staan namelijk alleen de drivers op om de camera te installeren, maar dat gaat al naar behoren als ik dat zo lees.

Wat je moet doen is de beelden van de camera naar de computer capturen en daar heb je een soort videobewerkingspakket voor nodig. Voorbeelden hiervan zijn Pinnacle en Adobe Premiere. Als je het voor het eerst doet, zou ik met Pinnacle beginnen. Uiteraard zijn hieraan wel kosten verbonden, maar ik neem aan dat je die voor lief neemt. :P

Wil je alleen de beelden importeren en niet bewerken dan kun je voor het capturen ook de gratis MS Windows movie maker gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Met Windows Movie Maker lukt het me nog niet om hetgene dat op de tape staat naar mijn PC te halen. Ik kan wel filmen terwijl de PC hetgene ik film in een bestand zet. Dat is het enige wat ik kan capturen tot dusver.

Is een DV-kabel eigenlijk hetzelfde als een firewirekabel en een i.linkkabel???

In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot dusver, ben in ieder geval een klein stapje vooruit gekomen.