Toon posts:

Unable to use card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op vakantie foto;'s geschoten met een digitale camera en een sd card 256 mb van sandisk,
nu ik thuis de foto's wilde uitlezen, zegt de camera dat de card unable to use is, en met een cardreader doet deze t ook al niet, ben ik nu toch zeker niet al me foto's kwijt toch?

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
wat zijn de exacte handelingen die je hebt gedaan en in welke volgorde? Kaartje eerst uit de cam gehaald en toen in de kaartlezer? Of eerst de camera met usb kabel op de pc gezet en toen het kaartje proberen te lezen?

Er bestaat trouwens ook software om 'verloren' data van bijv. een geformatteerd kaartje terug te halen. Deze software werkt niet als je het kaartje al overschreven hebt met andere foto's. Er bestaan verschillende soorten software, ik gebruik Easyrecovery Professional, maar daar moet je voor betalen. Probeer google eens op 'data recovery software', misschien dat je gratis alternatieven kan vinden. succes!

[ Voor 9% gewijzigd door guillaumemay op 13-06-2005 00:09 ]

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

dat heb ik ook wel een aantal keren gehad (3 keer gefixt)

kan een (of meer) van deze redenen zijn:

- moederbord op verschillende punten kapot, productiefout
- mobo ondersteunde geen USB 2.0
- cardreader was gaar, op USB poorten na

als het daar niet aan ligt, dan kan ik je niet helpen, sorry :/

[ Voor 11% gewijzigd door Colan op 13-06-2005 00:03 ]

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
K heb t kaartje uit de camera gehaald en toen in de cardreader gedaan,
t ligt niet aan de camera of moederbord, want een ander merk kaart
doet t wel gewoon met de camera als met de reader, dus waar ligt t dan aan?

• guillaumemay
Was de camera uit toen je het kaartje eruit haalde?
Heb je het kaartje eerst 'uitgeworpen/ge-eject' voordat je hem uit je kaartlezer haalde?

Als het antwoord nee is op één van de vragen, dan kan het daar wel eens aan liggen. Dan moet je dus op zoek naar speciale software om de foto's terug te halen. succes!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de camera was niet uit idd, welke software kan k t beste gebruiken hiervoor?

Verwijderd

Ben je toevallig door een rontgen apparaat gegaan op het vliegveld ofzo? Of was je binnen nederland op vakantie? Kaartjes vinden rontgen niet leuk meen ik :/

Verwijderd

Topicstarter
Nee k was gewoon in nederland, en de foto's heb k nog op de camera bekeken voordat k t kaartje eruit haalde, k heb nu digital leo mmcard software erop gezet, en die ziet sommige foto;'s wel , andere zijn damaged, kan k die nog repareren?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De CHIP 7-8/2005 heeft een artikel over data recovery van geheugenkaartjes. Op één staat PhotoRescue 2.0 van DataRescue à €40,-, op nummer twee Image Rescue 2.0 van Lexar à $30,- en op drie staat het freeware programma PC Inspector Smart Recovery van Convar.

Als ik jou was zou ik dat laatste programma eens proberen, de reden dat hij derde was, is de tijd nodig, ten opzichte van de eerste twee, om een foto te recoveren. Qua kwaliteit voldeed het programma volgens CHIP prima.

Om het je nog makkelijker te maken: de link naar de Engelse en Nederlandse versie van 'Smart Recovery 4.5'.

[ Voor 17% gewijzigd door tonyisgaaf op 13-06-2005 01:16 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Probeer dit programma eens :)
edit: oeps verkeerde link.

http://www.topshareware.c...ecovery-download-3322.htm
is gratis, en werkt prima. heb het ooit eens gebruikt.

[ Voor 53% gewijzigd door job op 13-06-2005 01:20 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 16:04

Acid_Burn

uhuh

Ik heb hier hetzelfde met een 1GB kaartje van SanDisk.
Formatteren in de camera werkt niet, krijg gewoon een melding dat de kaart niet de gebruiken is. Windows snapt ook niks van het kaartje en loopt zowat vast als ik op de driveletter van de cardreader klik. Ik ben blij dat ik de foto's er al af gehaald had, recoveren hoeft dus niet. Alleen formatteren zou al goed zijn, maar dat lukt dus niet :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• guillaumemay
Sandisk geeft wel jarenlang garantie op hun kaartjes. Enig idee of dit soort defecten onder de garantievoorwaarden vallen?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Even gekeken op de Sandisk site en inderdaad 5 jaar garantie. Ik zal ze eens mailen.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

Die garantie zit natuurlijk niet op je foto's :(.

Ik heb zelf al een paar keer met redelijk veel succes gebruik gemaakt van een freeware Image Recovery programma: Zero Assumption Digital Image Recovery, met direct downloadlink.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:31:
Ben je toevallig door een rontgen apparaat gegaan op het vliegveld ofzo? Of was je binnen nederland op vakantie? Kaartjes vinden rontgen niet leuk meen ik :/
Kun je daar wat meer over vertellen? Het lijkt me toch lullig als al je foto's weg zijn door zo'n lullig detectiepoortje!

Verwijderd

Een detectiepoortje werk niet met rontgenstraling geloof ik. Die apperaten waarmee ze in je koffer kunnen kijken wel.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Hoogst onwaarschijnlijk dat die rontgen apparaten invloed hebben op je CF kaart. Het is geen filmrolletje (alhoewel ik daar ook nog nooit last mee heb gehad). De moderne apparatuur gebruikt relatief zwakke straling.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt voor alle tips , de uiteindelijke oplossing was dit programma :
PC Inspector Smart Recovery, het haalt perfect alle foto's terug en is gratis, nogmaals
bedankt!
Pagina: 1