sim only-abonnement

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Al tijden heb ik een prepay-mobiel, waar ik overal mee heen leur. Ik bel niet ontzettend veel, en sms ook niet bijster veel, maar rond de tien euro per maand kom ik toch wel aan. Nu zat ik laatst in de bus (wereldburger die ik ben) en daar hing iets over een sim only-abonnement. Nu ging ik eens kijken wat dat precies was, en het is dus precies wat de naam zegt: een abonnement zonder elke twaalf maanden de nieuwste telefoon, maar gewoon alleen de simkaart 'krijg' je.

Nu heb ik op www.gsm.nl wat abonnementsvormen gevonden, maar er staat nergens bij hoe het zit met smsjes? Weet iemand misschien hoe dit zit? Bijvoorbeeld een abonnement van telfort van 3,50 per maand geeft 200 belminuten (dat moet toch genoeg zijn denk ik). Dan volgt er een lijstje van kosten (13 cent per minuut ofzo) en voor een sms zelfs nog 18 cent.

Is het nu 'catch' dat je per sms achttien cent kan gaan lopen overmaken, of hoe werkt zo'n sim-only abonnement eigenlijk? Hebben mensen hier ervaring mee? Ik geloof namelijk niet echt dat je voor 3,50 - 200 belminuten krijgt. Als het te mooi klinkt om waar te zijn is dat doorgaans ook wel zo, maar ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

Stewie!

Keen must die!

je krijgt gewoon geen telefoon, sim-only :)
Bestaat al minimaal 2 jaar, ja, zonder instinkers.

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Je krijgt per maand een korting in plaats van een nieuwe gsm. Je betaald dus per maand €3.50+aantal_smsjes*€0.18 aan Telfort.
Bij KPN, Vodafone en Orange zijn abonementsvormen met een bundel waar smsen en bellen gecombineerd word.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

TheDane

1.618

ik HAD zo'n sim only abonnement.

betaalde 10 euro per maand (tegen 50% korting omdat ik geen nieuwe gsm hoefde)

Daarvoor kreeg je dan een belbundel van €20,-
Hiervoor kun je gewoon bellen en sms versturen.

1 sms kost dan wel 20,6 cent, en bellen kost ook zoiets per minuut.
Wat je teveel gebruikt, wordt tegen een duurder tarief (ik geloof 23cent per sms, 24 cent per minuut bellen) doorgerekend.

Wat je te weinig gebruikt, wordt doorgeschoven naar de volgende maand, en dan heb je dus meer tegoed in je bundel. Er wordt maximaal 2 maanden doorgeschoven, als je daarna nog oud tegoed overhebt, vervalt dat gewoon. (DaMorpheus: vind jij dit geen instinker dan? Ik vind 't verkapte oplichterij, maar omdat 't in de voorwaarden staat, 'mag' het ineens :?, maar goed da's offtopic)

Dit is overigens een HI 20 sim-only abonnement. Er zijn vast nog alternatieven :)

[ Voor 14% gewijzigd door TheDane op 12-06-2005 23:43 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dat doorschuiven voor max 2 maanden heb je bijna overal, niet?

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Kortom, de enige die er echt op vooruit gaat is de aanbieder zelf.

dikzak

• TheDane

TheDane

1.618

En vind je dat geen oplichting dan?

Technisch gezien is 't pure non-sense.
je betaalt er voor
en dan zeggen ze, tja, expired, pech!

tis verdomme toch geen pak melk wat je in je mobiel stopt :?

/frust-mode

edit:
reply op DaMorpheus :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheDane op 12-06-2005 23:47 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Chello200 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:47:
Kortom, de enige die er echt op vooruit gaat is de aanbieder zelf.
Want?
Je krijgt 50% korting op de normale prijzen, natuurlijk willen zij ook winst maken, maar 50% korting terwijl je precies hetzelfde abo krijgt vind ik erg netjes

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Abo's en prepaidstuff is I&T :)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
TheDane schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:47:
En vind je dat geen oplichting dan?

Technisch gezien is 't pure non-sense.
je betaalt er voor
en dan zeggen ze, tja, expired, pech!

tis verdomme toch geen pak melk wat je in je mobiel stopt :?
edit:
reply op DaMorpheus :)
Een pak melk 'expired' ook :+

[ Voor 87% gewijzigd door GeforceDDQ op 12-06-2005 23:50 ]

301SQN

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

GeforceDDQ schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:50:
[...]

Een pak melk 'expired' ook :+
Dat zegt ie :>
Maar ook belminuten mogen ze best expiren, zo kunnen ze beter inschatten hoezeer het netwerk belast wordt. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Stewie! op 12-06-2005 23:52 ]

• TheDane

TheDane

1.618

DaMorpheus schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:51:
[...]

Dat zegt ie :>
Maar ook belminuten mogen ze best expiren, zo kunnen ze beter inschatten hoezeer het netwerk belast wordt. :)
hmmm, interesting point of view.

care to elaborate? :)

Verwijderd

Hmm, interessant dit. Zit momenteel ook nog aan de HI-prepay, maar wil eigenlijks ook over naar een sim-only, namelijk HI 15 / 75 min per maand. Zitten er nog meer addertjes onder het gras?

• TheDane

TheDane

1.618

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:55:
Hmm, interessant dit. Zit momenteel ook nog aan de HI-prepay, maar wil eigenlijks ook over naar een sim-only, namelijk HI 15 / 75 min per maand. Zitten er nog meer addertjes onder het gras?
opzegtermijn & stilzwijgende verlenging .. maar of je dat als addertje wil beschouwen laat ik in 't midden.

On a personal note: ja dus ;)

Verwijderd

TheDane schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:57:
[...]

opzegtermijn & stilzwijgende verlenging .. maar of je dat als addertje wil beschouwen laat ik in 't midden.

On a personal note: ja dus ;)
Laat ik het zo zeggen: die addertjes zijn al ingeburgerd volgens mij :Y) Doelde meer op de belminuten enzo. Je niet opgemaakte minuten kun je bij HI weer een maand meenemen, en bij Telfort weer twee maanden. Tis in ieder geval vrij onduidelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:59:
Laat ik het zo zeggen: die addertjes zijn al ingeburgerd volgens mij :Y) Doelde meer op de belminuten enzo. Je niet opgemaakte minuten kun je bij HI weer een maand meenemen, en bij Telfort weer twee maanden. Tis in ieder geval vrij onduidelijk.
Bij alle netwerken mag je je bundel 1 maand meenemen, dus in totaal 2 maanden opsparen. Alleen bij Orange niet, daar mag je het onbeperkt meenemen en opsparen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb een paar weken geleden een tweejarig sim-only abbo bij Vodafone afgesloten. De prijs voor een 100/100 (max. 100 minuten bellen of max. 100 SMS'jes) sim-only belbundel is € 17,50 minus korting. Die korting is 40% voor een eenjarige verlenging en 50% voor een tweejarige verlenging.

Ik betaal dus uiteindelijk € 8,75 voor 100 minuten bellen (of een minuut minder voor elk SMS'je wat ik verstuur).

Verwijderd

Blijven jullie altijd makkelijk binnen jullie belbundel, of moet je sowieso altijd bijbetalen?

Verwijderd

ik heb een simonly 150 van tmobile +sms 40 bundel, dat kost zon 15 uero ofzo, zit per maand daar ook altijd netjes op, behalve als ze je ineens sms'jes kado doen die niet meer in je tegoed passen...dan is het goedkoper :) (8 uero all time low tot nu toe)...neem atijd belminuten van de vorige maand mee (Wat over is van de twee vorige maanden dus) en heb daardoor eigenlijk altijd 150+150 belminuten aan het begin van de maand :)

point is: ik blijf er binnen, maar dat hangt natuurlijk van je belgedrag af, 0900 nummers enzo komen erwel bij ofc.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Net een sim-only abonnement afgesloten bij Orange, het 22,50 abbonnement. Kreeg er ook nog een SE k700i bij. Je kan onbeperkt je beltegoed meenemen, en je hoeft niet vaag te doen met belminuten etc.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dev icey schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:41:
Net een sim-only abonnement afgesloten bij Orange, het 22,50 abbonnement. Kreeg er ook nog een SE k700i bij.
Een sim-only waar je een toestel bij krijgt is natuurlijk geen sim-only |:(

Essentie van een sim-only abbo is juist dat het stukken goedkoper is omdat je er geen toestel bij krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 13-06-2005 00:46 ]

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:29
ik HEB dit abbonement genomen, betaal 4,39 en krijg van GSM stunter dan nog 8 euro nogwat terug maar ook weer niet omdat ze de verzendkosten gelijk gesteld hebben aan de extra korting.

betaal dus 4,39, voor 200 belminuten per maand.

Geen catch, enkel sms is geen 'belminuut', dus sms'en kost 18 cent per stuk. Bellen kost je dus minder dan 2 cent per minuut voor de eerste 200 belminuten.

Daarna het standaard abbo 200belminuten tarief.

niets oplichter achtig aan. Met prepay (had vodafone) 200min bellen zou mij 60 euro kosten!

belde voor 20 euro in de maand, kan nu voor 60 euro bellen, en dan nog voor 15 euro sms'en om net zo duur uit te zijn!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
/downtime/ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:45:
[...]

Een sim-only waar je een toestel bij krijgt is natuurlijk geen sim-only |:(

Essentie van een sim-only abbo is juist dat het stukken goedkoper is omdat je er geen toestel bij krijgt.
Sony Ericsson K700i + 50% goedkoper bellen € 0,00 bij Sim Only € 22.50, 2 jaar
:/

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bizar. Het een sim-only abbo noemen en er dan toch een toestel bij doen...
Pagina: 1