Problemen met GeForce 6600 GT

Pagina: 1
Acties:

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 14:20
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe computer en hij bevalt me wel , alleen ik heb een probleem met mijn videokaart. Het zit zo als ik 3D Mark 05 doe dan gaat hij strepen laten zien , zoals Hier
Nou heb ik wel op GoT lopen kijken maar ik heb niet iets kunnen vinden,
nadat ik 3d mark had laten lopen heb ik mijn temperatuur bekeken van mijn videokaart die lag rond de 80.. Nou had ik gelezen dat dat nog niet zo erg was, aangezien die tot 120 mocht gaan.
Maar nu had ik de vraag is mijn videokaart nou naar de klere of doe ik iets fout?
Ik heb de laatste drivers van mijn videokaart gedownload van www.nvidia.com .

Specs:
Asus A8N-Sli
AMD 64 3500+
Geforce 6600 GT ( Point of View )
512 MB Ram
80 GB Harddisk

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd aan drivers, instellingen etc?

• Kootstra
Toen ik de kaart had gekocht met die drivers had ik het probleem ook en toen zei die gast moet je je drivers updaten nou ok ik doe dat, en het probleem deed zich een tijdje niet meer voor ( in mohaa )
Maar toen ik benieuwd was naar mijn 3D Mark score kreeg ik dat dus.
Mijn kaart is nog niet overgeclocked. Dus daar kan het ook niet aanliggen , ik had ook ergens gelezen dat je verticale synchronisatie uit moest zetten om dat te verhelpen , nou dat hielp dus ook niet.
Verder weet ik nog niet wat ik moet doen. Enige ideen zijn welkom :o

Verwijderd

Mjah, zo af geleverd met dit probleem en het blijft, dan zou ik hem lekker omruilen, ben je op de langere termijn beter af lijkt mij.

Verwijderd

Kootstra schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:35:
Toen ik de kaart had gekocht met die drivers had ik het probleem ook en toen zei die gast moet je je drivers updaten nou ok ik doe dat, en het probleem deed zich een tijdje niet meer voor ( in mohaa )
Maar toen ik benieuwd was naar mijn 3D Mark score kreeg ik dat dus.
Mijn kaart is nog niet overgeclocked. Dus daar kan het ook niet aanliggen , ik had ook ergens gelezen dat je verticale synchronisatie uit moest zetten om dat te verhelpen , nou dat hielp dus ook niet.
Verder weet ik nog niet wat ik moet doen. Enige ideen zijn welkom :o
nieuw of 2de hands?

• Kootstra
Hij is hardstikke nieuw , nog geen maand oudt :'(
Ik ga nu nog even die beta drivers proberen als dat niet lukt w8 ik nog een dag voor het geval jullie iets weten, en anders zal ik wel terug naar mijn leverancier gaan, maja gelukkig dat ik nog geen passieve cooling erop had gedaan anders was ik de garantie ook nog is kwijt :D

Kan het ook aan moederbord of iets dergelijks liggen? Want iemand had tegen mij gezegd dat het misschien handig zou zijn dat ik die update alleen ik weet nie welke ik moet hebben met mijn
Asus A8N-Sli met Nvidea chipset 8)7

edit:
Owke die 77.30 drivers maken ook niets uit :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Kootstra op 13-06-2005 00:07 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
als je op de standaart instellingen problemen hebt die geen duidelijke oorzaak hebben als beroerde voltages van je voeding of een akelig warme case kan je je kaart gewoon omruilen. Sterker nog ik raad het je aan om te doen. Met een beetje mazzel ban je dan in 1 keer van alle problemen af

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 12:06
He ik denk dat de koeler er niet goed op vast zit.
Mijn 6600 gt van club3d wordt maar 62 graden in 3dmark05 met de standaart koeler,
en dan is hij ook nog overgeclockt (569, 1130)

Dus ik denk dat je er even mee langs de winkel mee moet,
Anders voel even aan de koeler of hij er wel stevig op vast zit.

[ Voor 8% gewijzigd door gyjo op 13-06-2005 17:15 ]

• Kootstra
Dat word woensdag dus naar de winkel ;(
Nog een vraag die hier eigenlijk niet hoord, maar ik heb bij die A8N-Sli een irritant ventilatortje :'(
Maakt 9300 rpm ofsow.. iemand weet hoe je dat moet verandere?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kootstra schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:35:
Dat word woensdag dus naar de winkel ;(
Nog een vraag die hier eigenlijk niet hoord, maar ik heb bij die A8N-Sli een irritant ventilatortje :'(
Maakt 9300 rpm ofsow.. iemand weet hoe je dat moet verandere?
Neem een Zalman ZM-NB47J. Passief, heel goedkoop. Je moet alleen wel uitzoeken of hij past incombinatie met je videokaart. :)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Metal schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:51:
[...]

Neem een Zalman ZM-NB47J. Passief, heel goedkoop. Je moet alleen wel uitzoeken of hij past incombinatie met je videokaart. :)
icm. een GF6600GT PCI-E gaat dat wel goed. Zorg alleen wel voor een goede airflow in de kast. Anders krijgen je stabiliteits problemen.
Pagina: 1