Toon posts:

[ADSL] Probleem met P2P en ZyXEL 650R-31

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me opgevallen dat als ik REVCONNECT (een mod van DC++, vooral interessant dankzij multiple source dl'ing) opstart en mn downloads beginnen,
ik alleen nog maar de dingen kan doen die ik al aan het doen was (MSN-en en surfen op sites waar ik al op aan het surfen was... Even googlen kan niet meer, of andere sites ook niet)

Ik gok dat het wat te maken heeft met het aantal verbindingen wat ik maak met mijn PC...

Het ENIGE wat helpt in dit geval is ook mn modem resetten...

Het is behoorlijk irritant, dus ik vraag me af of er mensen hier ervaringen mee hebben en IDD of er hier een oplossing voor is

Bij voorbaat dank jongens!

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Kicken mag pas na 24 uur.

Je noemde zelf al het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen als mogelijke oorzaak. Heb je die al teruggezet? Wat voor een modem gebruik je en hoeveel gelijktijdige verbindingen kan die aan?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten hoe ik die zou moeten terugzetten

ik gebruik een Zyxel Prestige 650R-31

en ik weet niet heoveel verbindingen hij aankan tegelijk...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:27:
ik zou niet weten hoe ik die zou moeten terugzetten

ik gebruik een Zyxel Prestige 650R-31

en ik weet niet heoveel verbindingen hij aankan tegelijk...
Je kunt, net als bij andere p2p programma's, de max connections in het programma zelf instellen. Aangezien ik het programma niet ken kan ik je hier niet bij helpen.

Vorige week vroeg ik bij Zyxel de max connections op voor de Prestige 628 ivm eventuele overstap. Dat bleken er 1024 te zijn. Gewoon even mailen naar de support van Zyxel.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik snap weinig van je verhaal, maar dat zou aan mij kunnen liggen.

Of dit in de juiste afdeling staat vraag ik me ook af, volgens mij heeft dit te maken met de instellingen van download programma en zoek eens op het forum van het bewuste programma, het kan een bugje zijn, net zoals dit was bij Shareaza als je niet goed instelde.

Je modem/router instelllen kan je daar ook vinden zag ik!............dus je programma niet opstarten en dan even Googlen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Flame17 op 13-06-2005 00:52 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, nou krijg ik dit probleem regelmatig * spontaan *, of als ik een tijdje Soulseek draai. Het is zo irritant, en ik merk ook dat als je de router opnieuw reset er ineens niets aan het handje is. Een super irritant probleem, waarvan ikzelf de oorzaak maar niet kan vinden.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-02 16:08
Zoals al gezegd: Teveel gelijktijdige verbindingen. Vooral proggies als kazaa, soulseek, dc++ enz doen hier aan.
Oplossingen:
- Beperken van het aantal gelijktijdige verbindingen
- Een betere router scoren die niet op z'n bek gaat bij veel gelijktijdige verbindingen
- [open-deur] Een fatsoenlijker alternatief zoeken voor dc++/enz

Als je maar 1 PC hebt zou je je modem ook nog in bridge kunnen herconfiggen, hij doet dan niets aan NAT dus de nat-tabel zou ook niet vollopen dan.

Trouwens, is je modem nu alleen modem (bridge functie) of routert ie ook?

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2005 22:13 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Laatste firmware wel in je ZyXEL zitten? Kijk even op www.zyxel.nl of hier de laatste versie voor de ZyXEL 650R-31.

Let op! dat je na het flashen moet resetten naar factory defaults en daarna de instellingen opnieuw in moet stellen!

Gewoon limiteren van die applicaties is ook een prima oplossing. 't Is niet gezegd dat het met nieuwere firmware beter of slechter is. Applicaties leggen gewoon belachelijk veel connecties open.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1