Kan niet typen in YaST2 (Suse 9.3) Dependency probleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 11:20
Het probleem:
Ik kan niet typen in YaST2, alleen daar niet. Wel kan ik daar tekst plakken met de muis.

Het systeem
Suse 9.3
met KDE 3.4
met multimedia updates

Geprobeerd:
Mogelijke oorzaak gevonden op Linuxquestions.org. Er zou een dependecy-probleem zijn. Ik zou dan rpm -qa moeten en en dan "check to make sure that all kde packages are the same version and that you have the corresponding versions of Qt, arts, and two of the lib packages."

Nu zie ik allerlei pakketten met verschillende versienummers (kde=3.4.0 en qt=3.3.4) en heb geen idee hoe het hoort en wat er mis is. Als newbie en oud-XP gebruiker ben ik geneigd de schijf te formatteren en opnieuw te installeren. Maar ik las hier ooit dat je een linux-probleem oplost en dan niet door te formateren. Dat idee trekt mij wel. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

[ Voor 32% gewijzigd door pmeter op 15-06-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 23:07
pmeter schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:59:
Het probleem:
Ik kan niet typen in YaST2, alleen daar niet. Wel kan ik daar tekst plakken met de muis.

Het systeem
Suse 9.3
met KDE 3.4
met multimedia updates

Geprobeerd:
Mogelijke oorzaak gevonden op Linuxquestions.org. Er zou een dependecy-probleem zijn. De output van
" rpm -qa > " heb ik op mijn site gezet. Ik zou dan "check to make sure that all kde packages are the same version and that you have the corresponding versions of Qt, arts, and two of the lib packages."

Nu zie ik allerlei pakketten met verschillende versienummers (kde=3.4.0 en qt=3.3.4) en heb geen idee hoe het hoort en wat er mis is. Als newbie en oud-XP gebruiker ben ik geneigd de schijf te formatteren en opnieuw te installeren. Maar ik las hier ooit dat je een linux-probleem oplost en dan niet door te formateren. Dat idee trekt mij wel. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
In console "apt-get update" dan "apt-get upgrade".
ook in console "yum update" en dan "yum upgrade"

Dat is tenminste hoe ik mijn packages update, maar ja.. ben zelf ook een n00b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook last van vaak. wat helpt is minimaliseren en maximaliseren. en dan klikken in de vakje waarin je wilt typen.

Very annoying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:47:
Heb ik ook last van vaak. wat helpt is minimaliseren en maximaliseren. en dan klikken in de vakje waarin je wilt typen.

Very annoying
Dat is de oplossing! Althans, ik kan er mee leven. Nu hoef ik niet te formateren of anderzins te klooien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
Ik heb Suse 9.3 toch opnieuw geïnstalleerd omdat ik toch ext3 wilde ipv ReiserFS...
en wat blijkt? Ik kan nog steeds niet typen in Yast2! :( En updates ophalen heb ik overgeslagen.

Wie weet hoe dit echt komt en hoe het kan worden opgelost? :?

[ Voor 9% gewijzigd door pmeter op 15-06-2005 14:30 ]