[Font] Mac naar Win

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 22:57
Ik heb een font gedownload (freeware) wat gemaakt is voor een Mac, maar wat ik op een Windows PC wil gebruiken. Het gaat om het volgende font: http://home.wxs.nl/~wind10/TypeFaces/lutetia.sit.bin .

Ik ben eerst gaan searchen op GoT, maar daar werd gemeld dat renamen zou voldoen, verder was er niet veel te vinden, renamen werkt dus niet.

Ik heb eerst de bin uitgepak met QuickZip. Dan houd je een .sit bestand over, dat heb ik uitgepakt met RK MacWin en ook een keer met Stuffit. Dan krijg je 8 bestanden:
  • Icon_ [0 KB]
  • Icon_.rsrc [2 KB]
  • Lutet [0 KB]
  • Lutet.rsrc [27 KB]
  • Lutetia.bmap [0 KB]
  • Lutetia.bmap.rsrc [13 KB]
  • ReadMe [2 KB]
  • ReadMe.rsrc [2 KB]
Ik begrijp dat deze 2 gelijknamige bestanden eigenlijk samen 1 ding maken. Deze heb ik via Crossfont proberen te converteren. Crossfont herkent ze ook en kan er .afm, .inf, .pfa, .pfb en .pfm van maken. Windows herkent alleen de .pfm. Als ik deze probeer te installeren, krijg ik op 85% een melding dat het bestand beschadigd of ongeldig is. Bij de andere bestanden krijg ik deze melding meteen.

Het renamen van Lutet.rsrc naar .ttf werkt ook niet, dat is ongeldig.

Ik heb dit font echt nodig, en het is zover ik weet nergens te vinden. Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen, of even het font omzetten naar iets voor Windows, als het toch snel kan?

[ Voor 6% gewijzigd door Dirtbiter op 13-06-2005 09:14 . Reden: Alle programma's link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik heb ondertussen de originele windows fonts van de ontwikkelaar gehad, dus het probleem is opgelost! Mocht iemand die willen hebben, kan ie me mailen...

Misschien dat het topic toch open kan blijven voor algemene probleemoplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Kewl, dat is inderdaad waarschijnlijk ook wel de makkelijkste oplossing. Misschien wil hij het font ook wel als Windows .ttf op z'n website zetten?

Btw. deze topicstart is veel beter dan de vorige, zie je dat het uitpakken best vrij eenvoudig uit te vinden was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
ja, inderdaad. Ik wilde eigenlijk bij alle programma's nog een link invoegen, doe ik zo wel even, maar dat ging tot 3 keer toe mis, en dan ben je het behoorlijk beu als je dat continu opnieuw moet doen.

Er stond in het mailtje dat de website niet meer ge-update wordt (is inderdaad sinds 2002 niet meer gedaan) maar ze kregen nog regelmatig requests. Ik zou zeggen, mail hem even, het adres staat op de website.

Uiteindelijk ben ik toch zeker 8-10 uur met dit probleem bezig geweest, en toen ontving ik dat mailtje, dus het was toch niet zo makkelijk (originele probleem is trouwens nog steeds niet opgelost, is nog niet omgezet hè)