Toon posts:

Nvidia driver nummering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een korte vraag waar ik hier op GOT en de Nvidia
site zelf niet echt een antwoord op kan vinden.

Wat zijn de nieuwste drivers voor de geforce serie? Op de
Nvidia site staan nr 71.89 en nu zie ik op tweakers weer 77.30
staan. En zo heb ik nog een paar nrs zien staan.

Dus als iemand mij het vershil uit kan leggen of hoezo ze
zo raar zijn genummerd graag.

PS: Ik heb zelf altijd ATI kaarten gehad en nu sinds een maantje
of 2 een 6800GT dus vandaar.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Die 71.89 is de laatste officiële release met WHQL-certificering. De 77.30 zullen wel béta drivers zijn. Dus nog in testfase. Over het algemeen is het wel zo: hoe hoger het nummer hoe nieuwer de driver.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

De 77.30 zijn geen beta drivers, en wel WHQL gecertificeerd. Ze zitten ook bij Battlefield 2 (demo). Deze versie is op het moment van schrijven de laatste.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo staan deze drivers dan niet als laatste nieuwe
op de eigen site van Nvidia?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:13:
Hoezo staan deze drivers dan niet als laatste nieuwe
op de eigen site van Nvidia?
omdat in tegen stelling als jouw bovenbuur zegt, het dus wel beta drivers zijn.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

maar ze zijn wel WHQL, maar dat betekend niet dat het officiele drivers zijn. maar dat ze wel getest zijn.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

SgtStrider schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:22:
De 77.30 zijn geen beta drivers, en wel WHQL gecertificeerd. Ze zitten ook bij Battlefield 2 (demo). Deze versie is op het moment van schrijven de laatste.
Ik zou deze drivers NIET gebruiken een vriend heeft er erge problemen mee gehad ( OS:2000), allemaal bsod's.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig ook waarom je eerst een aantal Beta
drivers krijgt die helemaal nooit officieel zullen worden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Als een versie niet goed werkt dan blijft hij beta.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 13-06-2005 18:17 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:21:
maar ze zijn wel WHQL, maar dat betekend niet dat het officiele drivers zijn. maar dat ze wel getest zijn.
ze zijn niet WHQL.. anders vraagt ie niet tijdens de installatie of je niet ondertekende stuurprogramma's wil installeren..

ga maar eens naar start->uitvoeren->dxdiag en druk op beeldscherm en zoek naar "ondertekend" onder "stuurprogramma".

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

waar kan ik die beta-drivers 77.30 downloaden? kheb namelijk last van een een flikkerend beeld om de zoveel minuten. dan valt mijn scherm precies uit voor een fractie van een seconde. misschien dat met de betadrivers mijn probleem opgelost is. ofwel ligt het helemaal niet aan mijn videokaart, maar aan mijn scherm?

Verwijderd

De site voor vga & chipset drivers + bijbehorende utilities is:

www.guru3d.com

Hier vind je echt alles!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En hier: http://www.station-drivers.com/page/nvidia%20forceware.htm zijn ze er ook vaak vroeg bij :).

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:29:
waar kan ik die beta-drivers 77.30 downloaden? kheb namelijk last van een een flikkerend beeld om de zoveel minuten. dan valt mijn scherm precies uit voor een fractie van een seconde. misschien dat met de betadrivers mijn probleem opgelost is. ofwel ligt het helemaal niet aan mijn videokaart, maar aan mijn scherm?
Waarom probeer je niet wat? die drivers, blijken ze niet goed te werken kan je altijd nog andere pakken. En ook een ander beeldscherm aansluiten, wij kunnen wel gissen, maar jij hebt de pc voor je

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Met de beta-drivers is het probleem opgelost. Ik heb nu geen flikkerend beeld meer.
Pagina: 1