Toon posts:

[Java] Gegevens via button in JTable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een laatste vraag alvorens ik mijn applicatie kan afronden.

Ik ben nu met een laatste optie bezig, de zoek optie. Nu kan ik doormiddel van een TextField een query draaien die de gegevens zoekt in de database welke overeenkomen met de gegevens in het TextField.

Deze wil ik gaan weergeven in een JTable. In de construstor is de JTabel aangegeven.

Moet ik nu de query draaien via de ActionListener van de zoek knop of moet ik refereren naar de JTable waar de query wordt uitgevoerd?

Het lukt me namelijk wel op een vaste query aan de JTable te geven. Maar er omdat het een zoek optie is met meerdere velden moet telkens de JTable gerefeshed kunnen worden met de op dat moment ingevulde waarde in de TextFields.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Java:
1
2
3
4
5
6
7
DefaultTableModel model = new DefaultTableModel();
JTable table = new JTable(model);
...
model.addColumn("columnname");
model.addColumn("andere columnname");
...
model.addRow(new Object[] { data voor column 0, data voor column 1, ... });
Je table clearen is ook eenvoudig:
Java:
1
2
model.setRowCount(0);
model.setColumnCount(0);

Dit doe je dan idd in de action listener van die knop. Een JTable voert nml zelf geen query uit maar is gewoon een manier om data te laten zien. Deze vult zichzelf niet.

PS: als je altijd dezelfde columns hebt kun je die ook meteen in de constructor opgeven:
Java:
1
DefaultTableModel model = new DefaultTableModel(new String[] {header 1, header 2, ...}, 0);

[ Voor 41% gewijzigd door Robtimus op 13-06-2005 09:23 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 12:44

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Maak gewoon een eigen Table model. Het klinkt moeilijker dan het is en na een beetje googlen zal je wel een link vinden waar het precies uitgelegd staat.
Heb het in mijn huidige project gedaan en was 2 uurtjes werk of( ben niet zo goed in coden 8)7 )

Verwijderd

Ja het is al gelukt,

Nu laat ie mijn zoekresultaat zien in een JTable. Nu wil ik 1 regel openen. Dus door dubbel klikken wil ik de gegevens weer ophalen in een andere bestand.java. Op welke manier kan ik dat bewerkstelligen ?