Toon posts:

[XP] Kan SATA drive niet installeren onder Windows XP x64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Win x64 draait als een zonnetje op mijn IDE drive.
Ik heb echter ook een SATA harddisk in mijn pc, die ik onder windows xp prof gewoon kan benaderen. Onder Win X64 krijg ik het niet voor elkaar om het ding te installeren :-(

Ik heb een AMD64 op een ASUS K8V Deluxe moederboard.
Voor drivers heb ik gekeken bij www.asus.com, daarna bij www.64bitstuff.com en ook nog bij www.short-media.com
inmiddels heb ik allerlei drivers gedownload, Serial Ata drivers, Promise drivers en weet ik wat allemaal..... maar toch lukt het me niet om de harddisk te installeren onder X64

Wie weet raad ????

Verwijderd

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor :) Ik haal even de hoofdletters uit je topictitel en voeg ook nog even het OS toe zoals je in Windows Operating Systems - Policy kunt lezen.
Verder zeg je dat je het niet voor elkaar krijgt. Krijg je een foutmelding? Wat voor drive is het eingelijk?

En welkom op GoT, neem Algemene gedragsregels (Netiquette) ook nog eventjes door :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 22:17 ]

Verwijderd

denk dat een via driver moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sorry voor de beginners foutjes in het topic, dank voor de correctie.

Ik heb twee harddisk in mijn pc, een IDE en een SATA.
SATA schijf is van Maxtor, 120 GB.

Op mijn moederboard heb ik 4 connectoren waar de SATA schijf inpast te weten : SATA1, SATA2, PRISATA en SECSATA

De SATA schijf is op dit moment aangesloten op de PRISATA
Ik heb hem ook geprobeerd aan te sluiten op de SATA1, maar als ik dan windows XP opstart ziet hij hem wel maar kan hij geen drivers vinden op de cd van mijn mobo en/of internet....
dus weer terug gezet op de PRISATA poort, waar hij werkt.

Op de IDE schijf zijn twee partities aangemaakt. Op de ene partitie draait windows xp prof, en daar werkt de SATA schijf prima. Hij draait daar met de volgende drivers :

D347PRT SCSI Controller
VIA Seria ATA RAID Controller
Win XP Promise SATA378(tm) IDE Controller

Nu start ik op in Windows X64.
Windows geeft netjes aan dat er nieuwe hardware gedecteerd is, en vraagt of dat geïnstalleerd moet worden, hij ziet dus wel dat er iets in die sata poort zit lijkt me....

Nu heb ik allerlei drivers kunnen downloaden van eerder genoemde sites, en veel daarvan accepteerd hij gewoon om te installeren.
Na installatie zijn er geen uitroeptekens of vraagtekens meer te zien bij apparaatbeheer, dus start ik de pc opnieuw op, in win x64 uiteraard.
Nu is er echter nergens een harddisk te zien, niet bij "Deze computer" maar ook niet bij Computer Beheer....

In win x64 heb ik nu de volgende drivers staan, waarmee het dus NIET werkt :

Promise FastTrack 378(tm) controller (AMD64)
Promise Raid Console SCSI Processor Device (AMD64)
VIA SATA RAID Controller

is dit goed ? ik denk het niet want het werkt niet hahahha

Maar ik zou hem uiteraard graag werkend krijgen, wie heeft er een tip ?

Alvast bedankt voor het meedenken !
vr. groet, Olak

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/olak/banana.gif