Toon posts:

[VB] media player control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag Media Player aansturen via een afstands bediening, bij het zoeken naar deze vind ik een reeks van programma's voor winamp maar helaas niets voor media player.

Weet er iemand een tool voor via de COM/seriële poort een afstands bediening te maken ?
Zo niet, heeft iemand een tutorial/voorbeeld van hoe met Visual Basic een drukknop te maken via COM/seriële ?

Alvast bedankt.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb zoiest ook gemaakt in VB, is ook als je niets van VB weet, heel makkelijk te doen. Je moet onder windows wel een .dll hebben om je poorten aan te kunnen sturen, maar hier is heel veel over te vinden in google, heb ik het des tijds ook mee gedaan.

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een zekere basis kennis over VB en al eens aan het rond kijken geweest,
maar hoe kan je met vb dan op een LPT singiaal ontvangen als er op de knop gedrukt word ?
ik tot nu toe vind ik enkel tutorials voor singialen binair uit te zenden.
welke singialen moet je met elkaar verbinden , waar zit er stroom op en hoe krijg je deze binnen ?

alvast bedankt

kan je miss ook vb geven van DLL ? / url
ik heb tot nu toe aan het testen geweest met MScomm zonder resultaat.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Naja, ik weet het ook niet allemaal precies meer, maar een voorbeeld van zo'n .dll is deze. Voor de rest is het commando om de parallele poort uit te lezen heel simpel, het enige wat wel lastig was is dat de poort dan maar 1 keer guitgelezen wordt als je het vb programma opent, dan moet je het uitlezen gewoon loopen elke seconde ofzo, en het progsel op de achtergrond laten draaien. Precieze commands weet ik niet meer, kan ze wel voor je googlen, maar kun je net zo goed zelf doen.

[CM] Flightcase Mod

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Moet je daar niet dlportio voor hebben?
Da's een dll die ik nodig heb om in XP mijn LCD schermpje (op de LPT poort) aan te sturen.
Volgens mij heb je die ook nodig voor COM poorten.

En die komt met voorbeelden dacht ik :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 15:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Imo is dit meer een programmeer- dan een electronicaprobleem. Move -> P&W.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
thx, er is een doorbraak, ik ben het even aan het rond programmeren en aan het testen met de afstandsbediening.

als alles klaar is post ik de url hier wel

alvast bedankt
Pagina: 1