Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia bedenkt nieuwe communicatievorm: Nokia Sensor

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Nokia bedenkt nieuwe communicatievorm

Zaterdag 11 juni 2005, 09:10 - Met een nieuwe applicatie van Nokia kunnen bezitters van een mobiel persoonlijke pagina's aanmaken en gratis berichten sturen aan andere gebruikers.

Door Laurens Verhagen
Met Nokia Sensor, zoals de vinding wordt genoemd, kunnen persoonlijke pagina's gecreëerd worden bestaande uit zowel tekst als afbeeldingen. Met behulp van de draadloze technologie Bluetooth kunnen andere telefoonbezitters deze pagina's vervolgens oproepen, waarna er al dan niet verder contact kan volgen.

De mobiel functioneert hiermee als het ware als een draadloze webserver. Voorwaarde is wel dat de zender en ontvanger zich op maximaal tien meter van elkaar bevinden.

Het Finse bedrijf heeft op zijn site een aantal templates beschikbaar gesteld waarmee in een handomdraai een pagina gemaakt kan worden. Volgens een Nokia-zegsman is dit een 'totaal nieuwe manier van communiceren'. "Je kan dingen te weten komen van mensen in een bar of restaurant voordat je ze echt ontmoet. Het is heel spontaan." Overigens zijn er geen kosten aan deze nieuwe communicatievorm verbonden.

Nokia Sensor werkt alleen op Nokia-telefoons, waaronder de series 3230, 6260, 6600, 6620, 6630, 6670, 6680, 6681, 6682 en de 7610.

http://www.webwereld.nl/articles/35711
http://www.nokia.com/nokia/0,1522,,00.html?orig=/sensor

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 21:36

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik zie er wel iets in. Niet dat ik het zelf actief zal gebruiken*, maar op dooie momenten in de trein bijvoorbeeld lijkt het me best grappig om een soort van web-logs te lezen van mensen die dan in de omgeving zitten.

Echte innovatie zou ik het weer niet noemen, het is gewoon een grappige applicatie / gadget.

Al is het maar omdat ze er geen J2ME applicatie van hebben gemaakt voor mijn 6230i

[ Voor 16% gewijzigd door CyberSnooP op 12-06-2005 22:06 ]

|_____vakje______|

• awwexl
Inderdaad een innovatie vind ik het ook weer niet. Die moet nog komen maar een leuk speeltje is het zeker! Heb inmiddels een folio aangemaakt 8)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik hoorde er vandaag weer iets over en heb het geinstalleerd op mn Nokia 6600, heeft iemand het al eens gebruikt want het ziet er best geinig uit :)

Hier te download

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/nsensor2.jpg

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb al tijden Mobiluck op veel verschillende apparaten gebruikt, deze kan al lang precies hetzelfde en dan ook nog eens veel meer... ben alleen nooit iemand tegen gekomen die het ook had...

www.mobiluck.com

(oh ja, deze doet het volgens mij ook niet alleen op een Symbian toestel maar ook op een PocketPC EN op een 6230! Dan heb je al veel meer kans om iemand te treffen, zeker vrouwelijk volk met een symbian toestel is schaars...)

[ Voor 36% gewijzigd door xvanwaart op 11-08-2005 14:50 ]

• gayemarie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2021
xvanwaart schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:47:
Ik heb al tijden Mobiluck op veel verschillende apparaten gebruikt, deze kan al lang precies hetzelfde en dan ook nog eens veel meer... ben alleen nooit iemand tegen gekomen die het ook had...

www.mobiluck.com

(oh ja, deze doet het volgens mij ook niet alleen op een Symbian toestel maar ook op een PocketPC EN op een 6230! Dan heb je al veel meer kans om iemand te treffen, zeker vrouwelijk volk met een symbian toestel is schaars...)
Ik behoor tot het vrouwelijke volk, heb een Symbian toestel (Nokia 6680) én de Nokia Sensor geinstalleerd ;)

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik schop dit weer eens omhoog. Op zich is het wel een grappig idee, maar zal wel net als die profiel sites zijn (hyves enzo) dat je het nooit gebruikt.
Ondertussen staat de N70 er nog niet tussen, maar ik neem toch aan dat alle symbian telefoons met bluetooth dit ondersteunen!?

Zijn er ondertussen al meer mensen die Sensor hebben?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Ik heb wel Sensor, ook profieletje gemaakt maar... ik heb het programma nooit aanstaan. Mn bluetooth staat ook altijd uit wanneer ik het niet gebruik, dan gaat de batterij langer mee, die is zonder bluetooth en apps open al vrij beperkt (max 3 dagen met weinig geklooi)

De wijzen komen uit het Oosten!

• awwexl
Blijkbaar is het dus niet zo'n succes als verwacht!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nu wachten tot het ook voor echte telefoons beschikbaar wordt .. samsung bijvoorbeeld :P

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34
Kickje! Iedereen gebruiken want ik vind niemand :(

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21
Heb het meer dan een jaar op mijn telefoon gehad en nog NOOIT ben ik iemand tegengekomen.
Kansloos project dus, meer iets voor Japanners die vinden het wel geil.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Kunnen we inmiddels concluderen dat dit een flop is geweest? :)
Pagina: 1