Toon posts:

Fuji finepix s5000 en fisheye lens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Fujifinepix S5000 is het mogelijk een lens te monteren. Nu wil ik graag een fisheye aanschaffen om foto's te kunnen maken met een grote hoek. Maar kan dit wel met deze camera?.. kan hij dan nog scherpstellen?
alvast bedankt!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Kijk eens op de Raynox website. Je hebt namelijk een convertor nodig en geen complete lens, die past er niet op. Ook doet die convertor €315, dat is meer dan je camera

Denon AVR-X3600H

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik had toevallig al iets dergelijks gevonden;

Raynox DCR-720

die zou het moeten doen, maar heeft nog niet zo'n extreem grote hoek volgens mij. Hij kost overigens een paar tientjes. Ik wil er idd ook niet al te veel voor betalen. Is een fisheye per definitie duurder dan een wide-angle?

Verwijderd

me buurman had een soort "fish-eye" lens, 55mm *heb zelf S5500* en dit was niet echt een fish-eye... maar het paste wel, gewoon kijken naar de diametere en het moet denk ik wel passen :D,

neem je cam anders mee naar de winkel en probeer het daaro of het past

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

me buurman had een soort "fish-eye" lens, 55mm
Is dat dan wel een fisheye? :{

Alors.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 19:47
Jep, is gewoon een visse oog. Maar dan een verbuig geval. Je hebt dus geen echte groothoek, maar wel een visseoog. oftewel, de hoek wordt wel groter, maar niet veel.

[ Voor 19% gewijzigd door simon op 13-06-2005 15:25 ]

|>

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Stereotomy schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Is dat dan wel een fisheye? :{
Hij bedoeld de diameter van de lens, althans, di van de schroefdraad, en niet de focal length gok ik ;)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

Topicstarter
Hee.. bedankt voor jullie tips! Ik heb via marktplaats voor weinig een voorzet fisheye te pakken kunnen krijgen. zelfde maat schroefdraad als op mijn camera, dus hij zou zo moeten passen. Nu hopen dat de foto's er ook mee lukken
Pagina: 1