Toon posts:

[XP] Veel problemen bij installeren HP Deskjet 694C *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een printer van een collega gekregen maar er zit helaas geen instalatie cd rom bij nou ben ik al een tijdje opzoek naar de bewuse software via google en de site van hp maar ik kan er alleen maar drivers vinden.Kan iemand mij helpen aub? Ik draai WinXP en het gaat om een HP Deskjet 694C.

alvast bedankt.

Cl3an..

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Drivers is ook het enige dat je nodig hebt.

Verwijderd

1 sec werk http://drivers.soft32.com..._693C_and_694C-23268.html wat wil met een cd rom staat ook niet meer op.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de snelle reply maar die had ik al alleen ik kan hem niet openen als ik er op klik staat er..
dj518.exe is geen geldige w32-toepassing.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 11:52
Windows XP herkent dat ding gewoon als een HP Deskjet 690. Die driver zit standaard bij windows in.

Verwijderd

Topicstarter
dus wat nu... ik heb de driver en dan?

Verwijderd

Topicstarter
en oja hoe krijg ik ze weer weg want als ik ze wil verweideren kan dat niet omdat ze ingebruik zijn maar door wat weet ik niet..

Verwijderd

ha die zit standaard in xp das fijn.

Verwijderd

Topicstarter
hmm...dat zegt me allemaal niet zoveel kan iemand even uitleggen hoe ik die driver dan moet instaleren en hoe ik de andere drivers weer verweideren moet???

Verwijderd

printer aan zetten, als alles goed is doet het zelf wel.

• Polster
Gewoon de wizard 'nieuwe printer toevoegen' doorlopen. Waarschijnlijk pakt ie dit automatisch al op als je de printer aansluit.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 21:23
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:38:
hmm...dat zegt me allemaal niet zoveel kan iemand even uitleggen hoe ik die driver dan moet instaleren en hoe ik de andere drivers weer verweideren moet???
Als er een bestand/driver in gebruik is, ff rebooten dan denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al een paar keer gedaan maar dat helpt niet helaas

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe printer wil toevoegen krijg ik de melding...
kan bewerking niet voltooien. De Print Spooler-service is niet actief

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
In 'Configuratiescherm' naar 'Systeembeheer' gaan. Kies daar voor 'Services'. Daartussen staat 'Print Spooler'. Dubbelklik daarop, en kies in dat scherm bij 'Opstarttype:' voor 'Automatisch'. Klik ook even op de knop 'Starten' en dan op 'OK'.

Dan is als het goed is de Print Spooler Service wél actief :).

[ Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-06-2005 22:02 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Polster
Start --> uitvoeren --> type: services.msc --> rechtermuisklik op de service 'printer spooler' --> zorg dat de opstart op automatisch staat. Waarschijnlijk staat ie bij jou op uitgeschakeld. KLik OK en opnieuw opstarten.

Edit:
Om oude printer drivers te verwijderen moet je ff op google kijken. Kwam wel een aantal links tegen....maarja vage restricites op deze werk comp. kan niet copy pasten....en om nou zo'n lange url te gaan over typen.

[ Voor 38% gewijzigd door Polster op 12-06-2005 22:15 ]

Verwijderd

oeps das leuk, ja moet je aan zetten, bij services start run en type daar services.msc /s en printer spooler aan zetten.

• Jaap-Jan
Polster schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:03:
Start --> uitvoeren --> type: services.msc --> rechtermuisklik op de service 'printer spooler' --> zorg dat de opstart op automatisch staat. Waarschijnlijk staat ie bij jou op uitgeschakeld. KLik OK en opnieuw opstarten.
Waarom opnieuw opstarten als je ook op 'Starten' kunt rammen? Als er dan iets anders aan de hand is krijg je ten minste meteen een foutmelding te zien :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ok mn printertje is nu netjes geinstaleerd<maar als ik de testpagina wil afdrukken krijg ik gelijk een dikke foumeldong..dit document kan niet worden afgedrukt

Verwijderd

hij bedoeld driver op nieuw opstarten, niet de pc opstarten.

• Polster
Heb je hem wel als je default printer ingesteld.

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:17:
Ok mn printertje is nu netjes geinstaleerd<maar als ik de testpagina wil afdrukken krijg ik gelijk een dikke foumeldong..dit document kan niet worden afgedrukt
We hebben geen glazen bollen ;), met alleen 'Dit document kan niet worden afgedrukt...' kunnen we niet veel. Staat er nog een reden bij? Kijkt eens in je eventlog ('Start' --> 'Uitvoeren...' --> type 'eventvwr' en druk op Enter. Kijk of je daar iets kunt vinden.
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:17:
hij bedoeld diver op nieuw opstarten, niet de pc opstarten.
Een driver kun je niet opnieuw opstarten, alleen opnieuw installeren. Hij bedoelt opnieuw opstarten zodat die service ook gestart wordt.

• Polster
Japie_17 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:22:

[...]
Een driver kun je niet opnieuw opstarten, alleen opnieuw installeren. Hij bedoelt opnieuw opstarten zodat die service ook gestart wordt.
offtopic:
Idd. jouw manier is handiger...maar ik doe het hier ff uit mijn hoofd en dacht dat je na zo'n verandering verplicht was opnieuw te starten....wat niet waar is natuuurlijk. Was in de war met msconfig.

Verwijderd

Topicstarter
kan het iets met mn service control manager te maken hebben?
er staat Type: fout
datum: 12-6-2005
tijd: 22:18
bron: print
categorie: geen
gebeurtenis: 6161
gebruiker: eigenaar
enz...

Verwijderd

Topicstarter
de driver...dj518en.exe kan ik nog steed nix mee het is geen geldige win32 toepassing

Verwijderd

Topicstarter
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (6161) in bron (Print) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Microsoft Word - open sollicitatie.doc; Eigenaar; HP DeskJet 694C; NT EMF 1.008; 19524; 0; 1; 0; \\ARJAN; 2 (0x2); .
dit is wat er staat bij de foute print vermelding

Verwijderd

nee heb ook niks aan, die file is niet goed.

• Polster
Gooi ff alle printer drivers er af en begin opnieuw. En dan gewoon Windows de installatie van de printer laten afhandelen en niet die gedownloadde driver gebruiken.

Als je in google 'clean printer drivers' tikt is de eerste hit al heel nuttig.

En heb je de printer wel als default printer ingesteld of in iedergeval als printer geselecteerd in je word doc.?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mn drivers (dj518en.exe)er wel heel graag afgooien maar dat lukt niet omdat ze door een programma in gebruik zijn en ik denk door windows zelf dus als iemand me AUB kan vertellen hoe ik die dingen in godsnaam verwijdere moet graag. daarna kan ik het gewoon uit windows zelf proberen en ja hij staat als standaard printer ingestelt.

• Polster
Die dj518en.exe bedoel je daar gewoon de installer file mee? Want die doet niets voordat je het ook daadwerkelijk gerunned hebt en daarna heeft ie ook geen functie meer. De aanwezigheid van die file maakt dus niet uit. Dat je die niet kan verwijderen is wel vreemd maar is denk ik weer een ander probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan maar 1 ding iutprinten en dat is als ik op de papier knop van de printer druk en heb nu ook de printer poort veranderd en krijg nu geen fout melding meer maar het af te drukken bestand verdwijnd zomaar uit de wachtrij..raar

Verwijderd

Topicstarter
als ik wat wil afdrukken gebuert er niets en krijg ik deze melding in mn logboek Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (6161) in bron (Print) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Testpagina; Eigenaar; HP DeskJet 694C; NT EMF 1.008; 76032; 75968; 1; 1; \\ARJAN; 0 (0x0); .

en daarna deze
Printerstuurprogramma HP DeskJet 694C voor Windows NT x86 Version-3 is toegevoegd of bijgewerkt. Bestanden: - UNIDRV.DLL, UNIDRVUI.DLL, HPVDJ694.GPD, UNIDRV.HLP, UNIRES.DLL, HPVDJ50.INI, HPVUD50.DLL, HPVUI50.DLL, HPVIMG50.DLL, HPV600AL.DLL, HPVDJ6XX.GPD, HPVDJ69X.GPD, HPVDJ200.HLP, HPVNAM50.GPD, STDNAMES.GPD.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
zou de printer wel geschikt zijn voor winxp?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:12

MadEgg

Tux is lievvv

Je hoeft niet zo vaak op jezelf te reageren, editten kan ook 8)7

De 694c werkt prima onder XP, heb er hier nog een staan. Heb ik ook absoluut geen drivers voor hoeven te installeren dus wat precies het probleem is weet ik niet, waarschijnlijk heb je inmiddels teveel zitten prutsen waardoor het nu niet meer werkt.

Probeer eens via Software de printer-drivers te deinstalleren, de printer te verwijderen vanuit Printers en faxapparaten, eventueel zelfs nog vanuit Systeem in Windows Veilige Modus.

Dan gewoon met 'Nieuwe printer toevoegen' Windows de printer laten detecteren(ja hij is PNP) en Windows zelf de drivers laten uitkiezen. Als dat nog niet werkt weet ik niet hoe je de schade kan herstellen; zelfs als de driver niet goed is voor je printer komen er doorgaans niet zulke meldingen uit de computer maar eerder blaadjes met onzin uit de printer zelf.

Tja

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik dan maar eens doen vanmiddag,maar ik had nog een vraagje als je een printer instaleert via een cd-rom moet je pas de printer aansluiten als hij daar om vraagt maar tijdens de instalatie uit xp zelf vraagt hij nergens naar moet ik de kabel dan gewoon aangesloten hebben of juist niet?

????moet ik de kabel dan gewoon aangesloten hebben of juist niet????

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 12:19 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Cl3an, begin eens met het gebruik van de edit-button. Daarnaast pas ik je topictitel aan en verplaats ik je topic even naar het juiste subforum :)

Printer Instalatie Software > [XP] Veel problemen bij installeren HP Deskjet 694C *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1