usb stekkerdoos

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
een heletijd geleden had ik ergens een stekkerdoos gezien met een usb aansluiting. in 1 stopcontact moest dan de computer. en als je de computer aanzette werden de andere 3 kwamen er op de andere 3 stopcontacten ook stroom te staan. dit leek mij zeer makkelijk om zo mijn printer monitor en waterkoeling tegelijk aan te kunnen zetten. alleen nou het probleem: ik kan dit nergens meer vinden. het had toen wel een merk dus geen naamloos geval. weet iemand hier het merk van of nog beter waar te vinden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moet daar dan per se een USB stekker op aangesloten kunnen worden? Je hebt ook stekkerdozen waarbij de stopcontacten aangaan als er een bepaalde hoeveelheid stroom getrokken wordt door je 1e contact.

• _Ernst_
  • Laatst online: 17:13

_Ernst_

Mark It Zero!

Had die usb aansluiting geen andere functionaliteit? Dus alleen maar aan/uit? Dat is namelijk gemakkelijk zelf te maken, en je hebt er niet eens persee een usb aansluiting voor nodig. Gewoon stroom van je voeding in je pc aftappen en daarmee een relais aansturen: pc aan > relais trekt aan > stroom op overige stopcontacten :)

Last.fm

• Avvd
  • Niet online
@ terw_dan waar zijn die dan te vinden? de usb stekker was alleen maar om te kijken of de pc aan was of niet.

@ ernst ik heb liever geen aan elkaar geknoopte zooi met 220

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dat usb kan ik niet rijmen... maar zoek eens naar master slave stekkerdoos:

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/_2).jpg

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Avvd
  • Niet online
op master slave vind ik inderdaad een stuk meer :)
bedankt

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Phoe, gisteren iets over gelezen, weet alleen niet meer waar |:( Weet nog wel dat ie per see op een geaard stopcontact moest..

* PeterEs gaat even diep nadenken

gevonden, weet alleen niet zeker of het is wat je bedoeld: PC gestuurde Schakelaar

[ Voor 33% gewijzigd door PeterEs op 12-06-2005 21:40 ]

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk hier ook even. Topic van een tijdje terug:

Slim stekkerblok

• Avvd
  • Niet online
dat ie op een geaard stopcontact moet zou wel komen omdat er een overspannings beveiliging opzit. dan moet het atlidj op een geaard stopcontact omdat die anders de stroom nergens kwijt kan. het kan ook wel op een normaal stopcontact maar dan werkt de overspanninngs beveiliging niet.

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
Is anders toch zelf te maken, zodra de PC aangaat heeft de USB 5V 20mA(max)
Hier stuur je een relais aan welke de stekkerdoos kan schakelen, voila.

PS, het is makkelijker gewoon 12V uit je PC te tappen, daar een relais mee aan te sturen (of zo'n voeding die al een extra aansluiting voor randaparatuur heeft)

[ Voor 36% gewijzigd door vierkant228 op 12-06-2005 21:49 ]

• Avvd
  • Niet online
ik had er net eff eentje bij de makro gehaald voor 20 euro
Pagina: 1