[WLAN] 2 AP's aan elkaar knopen

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik heb vandaag een accesspoint gekregen (Asus WL-330) Hiervoor had ik een Sweex (LC000040), die was aangesloten via UTP op de router, en zond draadloze signalen uit, die ik beneden in de woonkamer goed kon ontvangen, maar in de keuken had ik geen bereik. Nu had ik gehoord/gelezen dat het mogelijk is om 2 accesspoints met elkaar te koppelen en zodoende het bereik te vergroten. (bridge ofzo :? )

Nu heb ik gegoogled, en ben tot de ontdekking gekomen dat de Asus wel WDS ondersteund en de Sweex niet. Nu ben ik al een tijdje aan het vogelen met settings zoals bridge to multipoint, accespoint mode, client mode .. maar ik kom er maar niet uit. Ook heb ik veel gezocht op Wireless Nederland, maar daar hebben ze ook geen topics hierover + heb ik op GoT gezocht in de grote wireless topics, maar kon helaas ook niets ontdekken over mijn probleem.

Ik heb maar even een schets gemaakt van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img223.echo.cx/img223/2944/situatie9se.png

Wat ik dus graag zou willen, is dat ik met mijn laptop op de keukentafel kan internetten..

[ Voor 3% gewijzigd door n1ck op 12-06-2005 20:35 . Reden: Even img op ImageShack gezet :) ]

Verwijderd

Voor de WDS heb je toch echt een tweede Asus AP nodig (of in ieder geval een WDS capable AP, maar van hetzelfde merk werkt vaak wat lekkerder)

Die mini-AP van Asus kost je een €35,- geloof ik :)

Verwijderd

Vanaf de keukentafel moet je toch makkelijk je router kunnen bereiken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:56:
Weet jij wat ertussen zit dan? Kan wel gewapend beton zijn of een andere storingsbron die het signaal tegenhoudt. Of wanneer je een alarm met radardetector hebt kan je gewoon naast je AP gaan zitten, en het alsnog vergeten :)

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 18:15
Ik heb de asus WL-330G besteld en daarbij stond dat hij wel 40 meter binnenshuis kon.. natuurlijk moet je daar wat meter voor aftrekken als je nog een beetje een signaal wilt hebben maar dit lijkt me wel erg extreem.. hoe groot is je huis wel niet?? ;)

Verwijderd

thecompany schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:05:
Ik heb de asus WL-330G besteld en daarbij stond dat hij wel 40 meter binnenshuis kon.. natuurlijk moet je daar wat meter voor aftrekken als je nog een beetje een signaal wilt hebben maar dit lijkt me wel erg extreem.. hoe groot is je huis wel niet?? ;)
De ene omgeving is de andere nou eenmaal niet, op een draadloze verbinding zijn vele factoren van invloed. Ikzelf zit hier een kleine 20m van het AP af, maar door de hoeveelheid hout die ertussen zit, kan ik een fatsoenlijk signaal wel vergeten.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:52:
Voor de WDS heb je toch echt een tweede Asus AP nodig (of in ieder geval een WDS capable AP, maar van hetzelfde merk werkt vaak wat lekkerder)

Die mini-AP van Asus kost je een €35,- geloof ik :)
Dus, ik heb persee een AP die WDS ondersteund nodig? Kan het niet met een andere instelling zoals Bridge mode of iets dergelijks? Helaas is er volgens mij ook geen firmware update voor dat AP van Sweex, want als ik op die website daarnaar zoek, is heel die pagina verwijderd, die linkt naar dat type AP wat ik heb. Die Sweex bevat wel een Atmel chip ofzo, ik weet niet of ik daar nog iets mee kan.. (een update ofzo??)
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:56:
Nee, want mn sweex stond dus op de eerste verdieping boven de woonkamer, daardoor had ik in mijn kamer (slaapkamer 3) wel goed bereik, maar onder mij (de keuken) heb ik dus geen tot heel slecht bereik.
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:07:
[...]
De ene omgeving is de andere nou eenmaal niet, op een draadloze verbinding zijn vele factoren van invloed. Ikzelf zit hier een kleine 20m van het AP af, maar door de hoeveelheid hout die ertussen zit, kan ik een fatsoenlijk signaal wel vergeten.
Qua factoren die ertussen zitten, tja een muur (wat voor weet ik niet :) ) en natuurlijk een grond/plafond
Pagina: 1