Ik heb vandaag een accesspoint gekregen (Asus WL-330) Hiervoor had ik een Sweex (LC000040), die was aangesloten via UTP op de router, en zond draadloze signalen uit, die ik beneden in de woonkamer goed kon ontvangen, maar in de keuken had ik geen bereik. Nu had ik gehoord/gelezen dat het mogelijk is om 2 accesspoints met elkaar te koppelen en zodoende het bereik te vergroten. (bridge ofzo
)
Nu heb ik gegoogled, en ben tot de ontdekking gekomen dat de Asus wel WDS ondersteund en de Sweex niet. Nu ben ik al een tijdje aan het vogelen met settings zoals bridge to multipoint, accespoint mode, client mode .. maar ik kom er maar niet uit. Ook heb ik veel gezocht op Wireless Nederland, maar daar hebben ze ook geen topics hierover + heb ik op GoT gezocht in de grote wireless topics, maar kon helaas ook niets ontdekken over mijn probleem.
Ik heb maar even een schets gemaakt van de situatie:

Wat ik dus graag zou willen, is dat ik met mijn laptop op de keukentafel kan internetten..
Nu heb ik gegoogled, en ben tot de ontdekking gekomen dat de Asus wel WDS ondersteund en de Sweex niet. Nu ben ik al een tijdje aan het vogelen met settings zoals bridge to multipoint, accespoint mode, client mode .. maar ik kom er maar niet uit. Ook heb ik veel gezocht op Wireless Nederland, maar daar hebben ze ook geen topics hierover + heb ik op GoT gezocht in de grote wireless topics, maar kon helaas ook niets ontdekken over mijn probleem.
Ik heb maar even een schets gemaakt van de situatie:

Wat ik dus graag zou willen, is dat ik met mijn laptop op de keukentafel kan internetten..
[ Voor 3% gewijzigd door n1ck op 12-06-2005 20:35 . Reden: Even img op ImageShack gezet :) ]