Toon posts:

[PHP/MySQL] INSERT statement werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Momenteel ben ik aan een soort upload script bezig, maar daarvoor moet ik bepaalde waarden in m'n database steken. Maar ik heb het probleem dat, telkens ik een waarde probeer, ik een error krijg:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
M'n query en de bijbehorende waarden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$nickname = $_SESSION['nickname'];
        $description = $_POST['description'];
        $ram = $_POST['ram'];
        $psu = $_POST['psu'];
        $gpu = $_POST['gpu'];
        $cpu = $_POST['cpu'];
        $case = $_POST['case'];
        $type = $_POST['type'];
        $titel = $_POST['titel'];
        mysql_query("INSERT INTO cases (nickname , caseinfo , ram , power_supply , videokaart , cpu , kast ,type , titel ) VALUES (
'" . $nickname . "', '" . $description . "', '" . $ram ."', '" . $psu . "', '" . $gpu . "', '" . $cpu . "', '" . $case . "', '" . $type . "', '" . $titel ."'") or die(mysql_error());

Het is ook niet omdat niet alle kolommen gebruikt worden, want toen ik die gebruikte had ik hetzelfde probleem :/ . Iemand raad?

Bedankt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Doe eens een echo in plaats van mysql_query, dan wordt je query afgedrukt. Loop die even goed na en probeer die query eventueel op de commandline of via PHPMyAdmin. Lukt het dan nog niet, post dan even die query. :)

Zie ook P&W FAQ - Leer **** debuggen!!. :)

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 12-06-2005 19:46 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
klaarblijkend zit er een fout in je query. Bouw hem eerst eens op in een variabele ipv dat je hem direct in je mysql_query voert en print hem eens op het scherm

<?PHP

$query = "INSERT INTO cases (nickname , caseinfo , ram , power_supply , videokaart , cpu , kast ,type , titel ) VALUES (
'" . $nickname . "', '" . $description . "', '" . $ram ."', '" . $psu . "', '" . $gpu . "', '" . $cpu . "', '" . $case . "', '" . $type . "', '" . $titel ."')";
print($query);
?>

en dan zie je vaak eerder de fouten.

Verder hier ben je een afsluitende haak bij je values vergeten dus de ) waardoor je sql query niet klopt

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mjah, wat iKKe007 al zegt dus. Standaard debugwerk waar je zelf makkelijk uit had kunnen komen, sowieso als je in de FAQ had gekeken, want daar staan de debugstappen die je moet doorlopen bij het debuggen van SQL in PHP gewoon in.

Op slot dus, en ik wil je graag adviseren eens wat meer moeite te gaan doen voor je topics opent.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.