Wanneer laptop aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Hoi,

Aangezien ik in september van dit jaar een studie technische informatica aan de hogeschool Windesheim ga beginnen wil ik een laptop aanschaffen. Via school kun je (duurder dan bij een reguliere online shop) een voorgeinstalleerde laptop kopen, oa de Asus A4000L. Nu dacht ik zelf eerder aan een IBM thinkpad omdat die laptop toch wel aardig wat te verduren gaat krijgen ben ik bang :'( En een budget thinkpad voldoet prima voor een beetje office gebruik, programmeren etc.

Eventueel iemand nog andere suggesties (redelijk betaalbaar (<900,-), centrino of P-M platform, niet gamen oid, hoeft geen DVD brander te hebben, makkelijk vervoerbaar (<3 kilo en klein), Wlan 802.11b/g en vooral sterk)? Ennieway, dat was niet het doel van mijn topicje, het gaat om de vraag wanneer ik die laptop het betse kan kopen, nu of pas laat augustus? Kan ik tegen die tijd spectaculaire prijs stijgingen/dalingen verwachten?

edit: typo

[ Voor 14% gewijzigd door plukke op 12-06-2005 19:42 ]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt ook een kijkje nemen in een iets ouder topic: laptop nu kopen?
Tevens nog een linkje naar een recent topic over mijn keuze (ook IBM):
IBM T-Laptop keuze + keyboard vraag

Goede keus trouwens om voor een Thinkpad te gaan. De prijzen van de huidige modellen zullen mijnsinziens rond juli/augustus nog wel een lichte daling laten zien, dit aangezien er rond deze tijd vele nieuwe modellen worden geintroduceerd. Wil je een laptop met degelijke (actuele) specificaties zul je vaak toch altijd hetzelfde budget /bedrag kwijt zijn.

Feit is en blijft - maar dat geldt voor alle computer aankopen - dat je later altijd meer voor minder hebt. Wacht je nu, heb je straks meer waar voor dezelfde prijs. Heb je hem nu al hard nodig dan zou ik hem gewoon aanschaffen, als je de keuze hebt nog even te wachten zou ik dat doen. Ik wacht zelf ook nog met de aankoop van mijn laptop (volgend jaar 1e jaars HBO informatica, HvA) aangezien ik hem op dit moment nog niet nodig heb.

Veel meer info over thinkpads kun je eventueel hier vinden: http://forum.thinkpads.com/

[ Voor 70% gewijzigd door Bulldog op 12-06-2005 19:43 ]

Verwijderd

De grap is dat de prijs van laptops natuurlijk nooit echt zal dalen in zo'n korte tijd. Een systeem met de specs van nu is tegen die gewoon End of life, en vervangen door een ander model. Daarom kan je het beste wachten met je aanschaf: maar als je natuurlijk nu in de zomer al wireless in je tuintje wil gaan zitten :9~

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het komt erop neer dat de prijs hetzelfde blijft (tenzij je een leuke aanbieding tegenkomt, maar die moet ook maar net toevallig binnen je systeemeisen/budget liggen), en dat de specificaties verbeteren. Hoe langer je wacht hoe sneller hij zal zijn (bijv. 512 mb ipv 256, grotere HD, snellere proc, etc.).
Wat betreft je laptop keus zou ik ook eens kijken naar Acer, zie www.acer.nl.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Als ik nu zou mogen kiezen zou ik besluiten te wachten tot na de grote vakantie. Puur omdat ik in de zomer weinig achter de pc zit (veel naar het strand e.d.) en ik na de vakantie voor hetzelfde geld wat beters kan krijgen.

In de vakantie ligt dat ding alleen zijn waarde te verliezen...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Eind augustus zal de Turion reeks wat wijder verkrijgbaar zijn. Mocht je dus een AMD Turion willen (dus een 64-bit notebook), dan kan je sowieso het best nog heel even wachten. Die van asus is pas een weekje door onze lokale pc-boer te bestellen, dus dat zal nog heel eventjes duren.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-01 22:12
Deze maand is de Toshiba Satellite Pro L10-serie in de aanbieding.

Satellite Pro L10 - PSL15E-00J001DU

Intel Centrino M 725 - 1.6 GHz processor
15.0" TFT XGA kleurenscherm
512 MB geheugen
40 GB harde schijf
CD-R/RW en DVD-ROM drive
Wireless LAN
Windows XP Professional

Deze doet bij beatit (bron: http://www.kieskeurig.nl/...FC077C1257015002C8B70.htm) nu 860 euro.

Ik zoek een laptop met jouw specificaties, alleen dan liever gisteren dan vandaag. En mijn oog was op bovenstaande gevallen. Vandaar.

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Een klasgenoot van mij heeft een Jewel. Leuk en compact ding met 1,7 Ghz centrino en voor de rest dezelfde specificaties als wat jij zoekt.
De prijs die hij hiervoor betaalde was geloof ik 940 euro. Weet zo alleen niet meer waar. Als je dat wilt weten kan ik het wel vragen en dan ook de precieze prijs (was in januari).

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 11:27
940 euro heb je een ibook 12", daar zit alles in wat jij zoekt

PSN: djmurcielago

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 18:38
Met een informatica opleiding zit je al snel aan Windows vast, lijkt een ibook me niet zo geschikt voor

Menthix.net | Contact Me

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Acer Aspire 3000 (Incl Wifi, 512mb ddr en dvd brander) voor 680 euro :)

XXXVI

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Zowiezo pas kopen wanneer je hem nodig hebt. Als je tot september nog wat dingen wil doen op de laptop, dan eerder kopen, wanneer je hem pas in september nodig hebt, dan pas kopen. Anders is het zonde van je geld. Tegen die tijd kan je wellicht wat meer kopen voor je budget.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
arnax schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:27:
Een klasgenoot van mij heeft een Jewel. Leuk en compact ding met 1,7 Ghz centrino en voor de rest dezelfde specificaties als wat jij zoekt.
De prijs die hij hiervoor betaalde was geloof ik 940 euro. Weet zo alleen niet meer waar. Als je dat wilt weten kan ik het wel vragen en dan ook de precieze prijs (was in januari).
Ken wel een aantal mensen die qua ondersteuning niet echt over Jewel te spreken zijn, eentje moest zelfs de directeur aan z'n jasje trekken om eindelijk z'n laptop fatsoenlijk gerepareerd te krijgen.

Laptops zijn enge dingen(als in: je kunt ze niet zelf fixen), als je ergens op bespaard doe het dan niet op kwaliteit en ondersteuning. Let dan ook vooral op garantievoorwaarden, een laptop wil je niet 2 maanden kwijt zijn vanwege langzame reparatie.

specs

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Okee, dat wordt in september shoppen ;)

Verder nog over die garantie, bij zowel asus als IBM lijkt me dat wel redelijk okee?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

ephymerous schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:03:
Acer Aspire 3000 (Incl Wifi, 512mb ddr en dvd brander) voor 680 euro :)
Dus niet, komt nog 19% BTW overheen :(

Hier kon uw advertentie staan

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
De Mediamarkt in Den Haag heeft nu een IBM Thinkpad R51 staan voor 749 euro incl btw.

Centrino 1.6 Ghz
256 MB
40 GB
Combodrive
Windows XP Pro UK

http://www5.pc.ibm.com/nl...kup/_UJ0K2ND?OpenDocument

[ Voor 34% gewijzigd door Freelancer op 13-06-2005 13:09 ]

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 00:10
plukke schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:29:
Hoi,

Via school kun je (duurder dan bij een reguliere online shop) een voorgeinstalleerde laptop kopen, oa de Asus A4000L.
Enige voorgeïnstalleerde is:

* securew2 (wireless authenticatie) / studentenprinter(s) heel simpel te downloaden vanaf portaal.windesheim.nl
* office XP
* HD in 2 partities ingedeeld (System/Data) Basisimage van Asus is 1 partitie..

Voor een HI student dus gemakkelijk zelf te regelen.
Ik zou gewoon op de prijs letten en lekker genieten van je vakantie.

Slache!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eind augustus pas gaan zoeken, de zomerlaptopgolf komt eraan, dat brengt naast nieuwe modellen ook prijsverlagingen mee.

Als de laptop van levensbelang is, dan zou ik een IBM "pantzer" laptop aanbevelen. Andere merken zijn niet bepaald studentbestendig. Bij ons ben je in de labo's zonder laptop niet meer welkom.
Aangezien ik in september van dit jaar een studie technische informatica aan de hogeschool Windesheim ga beginnen wil ik een laptop aanschaffen. Via school kun je (duurder dan bij een reguliere online shop) een voorgeinstalleerde laptop kopen, oa de Asus A4000L.
Zo te zien is de laptop niet zo van levensbelang, anders doet de hoge school meer moeite om goede laptops zoeken. www.signpost.be/pih (laptop van onze hoge school)

[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 13-06-2005 18:22 ]

Pagina: 1