Van .fla naar .pdf

Pagina: 1
Acties:

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 20:13
Ik gebruik zelf erg veel Flash MX 2004 maar nu heb ik een opdracht wat in pdf formaat doen. Dit wil ik graag maken in Flash. Weet iemand of er een plug-in bestaat die dit omzet?? Ik heb al alle pdf printers geprobeerd maar dan worden de plaatjes niet uitgeprint :?

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat je precies wilt. Is het de bedoeling dat je zeg maar elk frame op een aparte pagina in pdf krijgt?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

Je hebt met Flash een stilstaande image die naar PDF moet? Kun je dat niet beter via een ander grafisch pakket doen? Dus eerst exporten naar gif/jpg en dan naar PDF?

Verwijderd

lijkt me niet handig André, dan ben je je vectors kwijt.

Maar het lijkt me eigenlijk sterk dat het niet werkt met een pdf printer, wat je kan printen kan je naar pdf omzetten iig, is het niet ergens iets fout in de printer instellingen?

post anders je fla ff

• Karoma
Het gaat gewoon om één frame. Ik vind het prettig om in Flash te werken, ook als het om stilstaande beelden gaat. Ik weet dat andere programma's beter zijn maar ik vind dit gewoon handig.

Hier is de .fla en de .pdf die ik heb gemaakt met PDF995
http://www.wiskunde.ecwhost.com/Bestanden/Test.fla
http://www.wiskunde.ecwhost.com/Bestanden/Test.pdf

Zoals je ziet wordt wel de tekst meegeprint maar niet het plaatje.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Je zou natuurlijk gewoon vanuit flash een EPS bestand kunnen saven, dit openen in onze vriend Illustrator en vervolgens opslaan als kloekefilename.pdf. Je kan ook rechtstreeks copy paste doen trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Yellow|A op 12-06-2005 20:31 ]

|{ brrr }] |

• Karoma
Ik probeerde net even een oudere .fla file en daar printe hij wel de plaatjes in de pdf. Alleen bij alle nieuwe doet hij dat niet meer :?

Verwijderd

Gewoon Exporteren naar .ai (Adobe Illustrator) en via AI als .pdf bewaren ;)
Heb het geprobeerd direct te doen maar er is volgens mij ook niets te vinden in Help :(

.ia

.pdf

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 22:55 ]

Verwijderd

Goed! Daar had ik even zo snel niet aan gedacht... maar export Flash dan 'netjes' naar CMYK?
Heb nogal eens problemen daarmede gekent.

En mensen met rechtzaken vanwege kleurverschil 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 00:19 ]

Verwijderd

Eh nee, Flash werkt met RGB en HSB maar niet met CMYK. Je zal in Illustrator naar CMYK moeten omschakelen.. Flash is helemaal niet bedoeld voor Print..

• Karoma
Het gaat mij erom dat ik iets kan maken in flash en dat dat als pdf naar een drukkerij gaat. Het maakt dus niet uit of je de tekst nog kunt selecteren of dat je de vectors kwijt bent. Bestaat er niet een plug-in voor flash waardoor je al swf kan publishen??

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Karoma schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:13:
Het gaat mij erom dat ik iets kan maken in flash en dat dat als pdf naar een drukkerij gaat. Het maakt dus niet uit of je de tekst nog kunt selecteren of dat je de vectors kwijt bent. Bestaat er niet een plug-in voor flash waardoor je al swf kan publishen??
Juist daarom is het belangrijk dat de vectors behouden blijven.

_@/'

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Karoma schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:13:
Als het voor drukwerk is zit je er nogal naast als je Flash gebruikt. Hoewel sommige dingen erg handig zijn qua illustreren in Flash komt er absoluut geen CMYK aan te pas. Ik weet niet of je echt drukken bedoeld of bv plotten/printen. BIj die laatste heb je wel kans dat ze ook wel genoegen nemen met een RGB omdat de hard/software RIP dat wel recht trekt. Heb je alleen weinig controle over hoe het eruit ziet maar tis een keuze.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Zelf gebruik ik ook nogal vaak flash om logo`s in te ontwerpen, puur en alleen omdat ik zo makkelijk met mijn wacom wat lijnen optrek en wat kan pielen en trekken eraan (klinkt vies, maar zo bedoel ik het niet). Ook letters zijn wat makkelijker om te vormen naar mijn mening. Dan copy-paste ik de vormen naar IIL, waar ik het finetune en de kleuren in CMYK erin knal.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

gvdh81

To got or not to got..

Ik weet niet hoor, maar [google=flash 2 pdf] levert mij genoeg info op.
o.a. http://www.flash2pdf.com/
--> Kost wel 40$, maar als het een opdracht is breng je die kosten gewoon in rekening.

o.a. http://broadcast.artificialcolors.com/index.php?m=20030227
(ff doorklikken en lezen zodat je uiteindelijk bij http://broadcast.artificialcolors.com/index.php?m=20030304 uitkomt)

Verwijderd

Ja klopt maar daarmee krijg je nog steeds geen CMYK. Het is ook gewoon de opgave van de designer om programmatuur uit te kiezen die geschikt is voor zijn/haar werk. En dat betekent dus doodgewoon dat je, als je printwerk wilt maken, Illustrator of Freehand (Freehand beter niet omdat het verdwijnt met het opkopen van Macromedia door Adobe, Illustrator is the way to go!). Misschien wordt de volgende Illustrator met een intuitievere interface geleverd...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:23:
Zelf gebruik ik ook nogal vaak flash om logo`s in te ontwerpen, puur en alleen omdat ik zo makkelijk met mijn wacom wat lijnen optrek en wat kan pielen en trekken eraan (klinkt vies, maar zo bedoel ik het niet). Ook letters zijn wat makkelijker om te vormen naar mijn mening. Dan copy-paste ik de vormen naar IIL, waar ik het finetune en de kleuren in CMYK erin knal.
Ik wil hier geen 'gebruik nou geen Flash voor drukwerk' war ontketenen want dat hoeft dit topic helemaal niet te hebben, maar wist je dat je in Illustrator met de pencil tool ook prima kan tekenen en vervolgens aan de ankers kan gaan slepen?
Als je dubbel klikt op de pen of pencil krijg je daar ook nog de opties voor zoals niet de lijn aan elkaar morfen tot één zodra je er twee te dicht naast elkaar tekent, en de ankerpunten niet met z'n allen selecteren na het tekenen van de lijn. Werkt super :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Karoma
Het werkt nog steeds niet dus ik heb maar besloten om het in word te maken. Maar ik maak er nog steeds pdf van dmv pdf995. Nou had ik nog een vraagje: hoe kan ik (zonder adobe acrobat) meerdere pdf's in één bestand gooien?

Verwijderd

met acobat :P

misschien een flauw antwoord, maar het is dezelfde vraag hoe je meerdere frames in een .fla krijgt zonder flash. Er zal misschien wel een tooltje voor zijn die het kan, maar er bestaat gewoon een programma voor (in dit geval acrobat)

Als het niet zoveel is: zet maar ff online, dan doe ik het wel ff voor je

Verwijderd

Dark Blue schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:30:
[...]

Ik wil hier geen 'gebruik nou geen Flash voor drukwerk' war ontketenen want dat hoeft dit topic helemaal niet te hebben, maar wist je dat je in Illustrator met de pencil tool ook prima kan tekenen en vervolgens aan de ankers kan gaan slepen?
Als je dubbel klikt op de pen of pencil krijg je daar ook nog de opties voor zoals niet de lijn aan elkaar morfen tot één zodra je er twee te dicht naast elkaar tekent, en de ankerpunten niet met z'n allen selecteren na het tekenen van de lijn. Werkt super :)
Maar je hebt niet die specifieke "pressure" zoals je wel in Flash hebt ;)
(Illustrator heeft wel een "pressure", maar die van Flash is gewoon uber)
Pagina: 1