Is het mogelijk de resolutie van de Frontpage te veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoi,

Ik zou graag de resolutie op 1280X1024 willen hebben, volgens mij standaard 800X600.

Kan iemand dit ff wijzigen?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nee, niemand kan dat "ff" wijzigen, en daar komt nog bij dat we dat helemaal niet willen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Soldaatje
  • Niet online
Misschien een idee voor de nieuwe versie?

dat je dan in je profiel kan instellen welke resolutie de pagina weergegeven wordt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik wil de resolutie op 1024X768, kan iemand dit "ff" terugzetten, want één of andere ... heeft het nu op 1280X1024 gezet!

(gewoon om duidelijk te maken dat T.net een gulden middenweg heeft gekozen, want niet iedereen wil hetzelfde ;) )

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou je firefox willen aanraden.

Hou je control ingedrukt, scroll ff naar beneden met de muis en klaar is Soldaatje.
Overigens leuk dat je voor de 100.000+ andere gebruikers bepaald welje resolutie Tnet moet zijn. Ikzelf ben meer voor de 1920-optie.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat met die control kan ook in IE ;)

Overigens voel ik meer voor de 1600x1200 variant.. wanneer kan ik dit verwachten?

Virussen? Scan ze hier!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
wildhagen schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:42:
Overigens voel ik meer voor de 1600x1200 variant.. wanneer kan ik dit verwachten?
Pasen... Pinksteren... een dag enzo... ;)
Soldaatje schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:04:
Misschien een idee voor de nieuwe versie?
dat je dan in je profiel kan instellen welke resolutie de pagina weergegeven wordt.
Ten eerste gaat het nog wel een tijdje duren totdat er een nieuw design van de frontpage komt, maar zelfs dan hoef je er niet gek van staan te kijken dat er geen pref in zou zitten. Het is niet zo dat je 1 regel code toevoegd en je ineens een andere resolutie hebt. Mocht je het nou serieus als verzoek willen indienen dan zou ik je aanraden om een verzoek te doen op http://devtrack.tweakers.net. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade op 13-06-2005 11:47 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Soldaatje
  • Niet online
Uhm ik stelde toch voor om een dynamische resolutie in te stellen zodat individueel is in te stellen? Niet met de hand per persoon ofzo.

Ok, ik weet dan niet veel van webpagina's maken maar ik heb het wel eerder gezien.

www.hotmail.com als je me niet gelooft.

[ Voor 11% gewijzigd door Soldaatje op 14-06-2005 16:34 ]

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Dat ligt dat ook maar net aan de opbouw van de site.
Een hele simpele pagina met frames is inderdaad goed te wijzigen.

Dit is weer net even iets anders, en is niet zomaar even aan te passen vanwege een andere opbouw.

Als het dat veranderd wordt zal het statisch blijven, en nooit dynamisch worden (op een simpele manier)

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nu zijn alle maten (posities) nog statisch opgegeven, om dat dynamisch te maken ben je wel even bezig op een grote site als deze. De sites overigens waar ik zo'n keuzemogelijkheid soms nog weleens zie zijn meestal kleine sites, waar niet al te veel code achter zit.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom zou je dit uberhaupt willen? De ruimte is toch prima zo? Wil je nog langere regels of meer items naast elkaar :?

Je hoeft je browser niet gemaximaliseerd te hebben, dat weet je toch wel? Ik vind het fijn dat ik naast m'n browservenster nog wat ruimte over heb om m'n scherm.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Soldaatje
  • Niet online
Als je op een grotere resolutie werkt verbeterd de beeldkwaliteit.

Grootte maakt niet uit, die moet leesbaar blijven dus letters vergroten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Soldaatje schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:32:
Als je op een grotere resolutie werkt verbeterd de beeldkwaliteit.

Grootte maakt niet uit, die moet leesbaar blijven dus letters vergroten.
Als jij grotere letters wil zien, dan vergroot je ze toch gewoon? De control+scroll optie is al een paar keer genoemd en als je met IE werkt kun je zelfs een formaat kiezen in het "Beeld"-menu.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-NMe- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:36:
[...]

Als jij grotere letters wil zien, dan vergroot je ze toch gewoon? De control+scroll optie is al een paar keer genoemd en als je met IE werkt kun je zelfs een formaat kiezen in het "Beeld"-menu.
Behalve als je IE gebruikt en de betreffende website de font-size heeft opgegeven in pixels :+ . En dat heeft vrijwel iedere site (inclusief T.net), dus IE-gebruikers aller landen verenigt u in het gebruik van een alternatieve browser, die deze prachtige functie wèl ondersteunt!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Harm schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:38:
[...]

Behalve als je IE gebruikt en de betreffende website de font-size heeft opgegeven in pixels :+ . En dat heeft vrijwel iedere site (inclusief T.net), dus IE-gebruikers aller landen verenigt u in het gebruik van een alternatieve browser, die deze prachtige functie wèl ondersteunt!
Quote eerder van Ecteinascidin : Overigens leuk dat je voor de 100.000+ andere gebruikers bepaald welje resolutie Tnet moet zijn.

Van hetzelfde niveau: Overigens leuk dat je voor de 100.000+ andere gebruikers bepaald welke browser ze moeten gebruiken.

Zonder dit op een browser oorlog uit te willen laten lopen, kan er mischien best rekening meegehouden worden dat een grote hoeveelheid IE gebruikt.

Verder is de FP prachtig, windowed :-)

If you choose to criticise you choose your enemies

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Soldaatje schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:55:
Ik zou graag de resolutie op 1280X1024 willen hebben, volgens mij standaard 800X600.
Wat is 600 pixels dan? Ik gebruik zeker een andere frontpage...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cubix schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:43:
[...]

Wat is 600 pixels dan? Ik gebruik zeker een andere frontpage...
535 732 pixels dan, een breedte die geoptimaliseerd is voor resoluties van 800x600, wat nog steeds gebruikelijk is in de webdesignwereld. :P

[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 14-06-2005 23:03 . Reden: moet ik wel het goede id opzoeken natuurlijk :P ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, je moet ergens een keuze maken en voor de opzet van de huidige frontpage is gekozen voor een breedte van 800 pixels (eigenlijk net te veel voor een 800x600 resolutie). Ik schat de kans echter groot dat bij een redesign we richting 1024 gaan werken.
Liquid en scalable designs zijn een ramp om te maken; voornamelijk door de brakke CSS ondersteuning van een niet nader te noemen maar (nog net, maar waarschijnlijk niet lang meer) wel de meest gebruikte browser waarmee de FP bekeken wordt.
Alternatief is een design dat altijd de volledige breedte pakt (ala slashdot), maar qua usability is dat helemaal een ramp (probeer maar eens een artikel te lezen op slashdot bij een window breedte van zo'n 1600+ pixels). 800 pixels is trouwens nog steeds erg prettig als je windowed browsed ipv fullscreen...

Last but not least: de table-based opzet van de frontpage maakt het ook niet makkelijk om 'even' de layout te veranderen...

Intentionally left blank

• Soldaatje
  • Niet online
ok, bedankt voor de reacties heb weer even genoeg info om het mee te doen!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:01

vanDaal

-ismeereentje

crisp schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:19:
Ik schat de kans echter groot dat bij een redesign we richting 1024 gaan werken.
Klinkt wel goed. Ik denk inderdaad ook dat de tijd rijp aan het worden is voor sites die een standaardbreedte van 1024 gaan aanhouden. Een breedte van 800 raakt (zeker op t.net) redelijk verouderd.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hoezo is 800 pixels nou weer "verouderd" :?. Alsof breder per definitie beter/moderner is. Ik koop in ieder geval geen dure grote monitor om uiteindelijk nog m'n hele desktopruimte kwijt te zijn aan één website of applicatie, alleen maar omdat de ontwerper zo egocentrisch is om te denken dat zijn ding het enige is waar iemand naar wil kijken :P. Natuurlijk is 1024 inmiddels wel "acceptabel", en voor een site waar zoveel dynamische content op staat als T.net zou het ook wel makkelijker zijn, maar om 800 nou "verouderd" te noemen gaat me te ver :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Wouter Tinus schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 02:10:
Hoezo is 800 pixels nou weer "verouderd" :?. Alsof breder per definitie beter/moderner is. Ik koop in ieder geval geen dure grote monitor om uiteindelijk nog m'n hele desktopruimte kwijt te zijn aan één website of applicatie, alleen maar omdat de ontwerper zo egocentrisch is om te denken dat zijn ding het enige is waar iemand naar wil kijken :P. Natuurlijk is 1024 inmiddels wel "acceptabel", en voor een site waar zoveel dynamische content op staat als T.net zou het ook wel makkelijker zijn, maar om 800 nou "verouderd" te noemen gaat me te ver :).
Daarbij zijn Mac OS X-, en waarschijnlijk/vermoedelijk ook Gnome/KDE-gebruikers gewend om hun vensters niet fullscreen te hebben. Het browser venster is dan vaak 100% hoog, maar slechts 800-900px breed - zodat je ondertussen nog irc/icq/word/whatever kan bekijken.

Ik vind 800px niks mis mee, ook omdat hele brede lappen tekst totaal niet lekker lezen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

ik heb nog een EGA scherm dus graag ook even een versie voor 640x350, t'is trouwens een 8086 dus ook een snellere versie graag (gebruik een 9600BPS modem) :+
Pagina: 1