Toon posts:

IS dit een goede combinatie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. N.a.v. de huisregels zal ik dit topic even aanpassen:
Ik heb de volgende configuratie samengesteld omdat ik
- graag games speel, en hier moet de computer dus wel op goed niveau meekunnen. Absoluut high end is niet noodzakelijk. De keuze voor de Gigabyte 6600gt leek me daarom een prima middenweg om te gamen op mid-end niveau.
* Gigabyte 128Mb 6600GT PCI-E €191,50
*AMD Box Athlon 64 3000+ Box Venice (S939) €145,95

- ik bewerk af en toe zelf gemaakte films. daarom heb ik in ieder geval firewire nodig. Dus vandaar mijn keuze voor meoderbord incl. firewire. Een sli opstelling vind ik niet nodig.
*Gigabyte K8NF-9 €94,90
*Corsair 1024MB DDR400 Matched Pair €132,50

- voor de extra koeling leek me onderstaande een goede stille ventilator
* Papst 8412 N2GLE 80mm Fan €15,50

Het scherm ben ik wel uit:
*Iiyama 17" E435S-Black €263,50
Harde schijf wellicht wat klein voor dvd bewerkingen. Misschien is het raadzaam een 2e te plaatsen?
*MAXTOR 120.0Gb 7200RPM 6Y120MO Serial ATA €79,70
Onderstaande kast vind ik mooi genoeg en heeft reeds een 410 watt voeding:
*Chieftec CX-01SL Medium Tower €96,00
Sub-Totaal: €1.019,55

Welke harde schijf als 2 e schijf zouden jullie aanraden?
Zijn er evt. betere opties v.w.b. de videokaart en meoderbord t.a.v. mijn wensen die niet veel duurder zijn?
Is de extra koeling eigenlijk wel nodig?
Ik hoop dat dit beter past bij regels van dit forum.
Bedankt!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 19:10 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Lijkt me wel goed hoor.

Maar lees voor de gein dit eens ff. :)

Verwijderd

is die harde schijf niet aan de kleine kant voor videobewerking? als je niet alles rap wegbergt op DVD staat 120 gig op enkele dagen vol...

ik zie juist iets bij de prijzen.. die 80e voor een SATA kabel moeten dat er geen 8 zijn (anders, zeker daar niet kopen). Krijg je trouwes geen SATA kabel gratis bij moederbord? asus heeft die altijd zitten...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 19:00 ]

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:59:

ik zie juist iets bij de prijzen.. die 80e voor een SATA kabel moeten dat er geen 8 zijn (anders, zeker daar niet kopen). Krijg je trouwes geen SATA kabel gratis bij moederbord? asus heeft die altijd zitten...
Dat is die HDD en de SATA kabel in een denk ik. ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zit er in die kast een voeding :? zo nee dan heb je die ook nog nodig

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:47
Heb je geen opticals nodig? En misschien een goede geluidskaart?
PilatuS schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:02:
zit er in die kast een voeding :? zo nee dan heb je die ook nog nodig
Ik dacht dat die een 360W voeding heeft :)

[ Voor 105% gewijzigd door Spixo op 12-06-2005 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor jullie reacties!
Over de harde schijf, dat is inderdaad inclusief schijf en kabel.
Over het geluid, het meoderbord heeft onboard sound. ik heb voorlopig slechts 2 speakers en ga dit pas in de toekomst uitbreiden naar 5.1. Is onboard geluid goed genoeg voor games? ik luister er geen muziek opof iets dergelijks, daar heb ik mijn gewone stereo systeem voor.

Bedankt

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:13:
alvast bedankt voor jullie reacties!
Over de harde schijf, dat is inderdaad inclusief schijf en kabel.
Over het geluid, het meoderbord heeft onboard sound. ik heb voorlopig slechts 2 speakers en ga dit pas in de toekomst uitbreiden naar 5.1. Is onboard geluid goed genoeg voor games? ik luister er geen muziek opof iets dergelijks, daar heb ik mijn gewone stereo systeem voor.

Bedankt
Onboard sound is in principe goed genoeg. Ik hoor alleen van bepaalde mensen hier op GoT dat dit voor grote framedrops zorgt (geen verdere ervaringen mee, speel nooit games).

En wat betreft opticals?

Als hardeschijf zou ik denk ik 2 schijven in RAID-0 nemen, performance is altijd fijn bij videobewerken. Ook zou ik gaan voor Seagate's maar dat is een persoonlijke voorkeur. Staar je in ieder geval niet blind op de 16MB cache van de Maxtors, dat is alleen nuttig bij veel kleine bestanden, en die heb je niet bij videobewerken.

[ Voor 20% gewijzigd door Spixo op 12-06-2005 19:19 ]

Verwijderd

how efkes... als je tweede harde schijf wilt insteken ben je zeker verkeerd bezig... waarom ga je er een sata 120 insteken en een tweede? je komt veel goekoper per gig uit als je dan direct een van 200 of meer steekt... trouwens naar later toe ga je het beklagen schijfje van 120 gig gekocht te hebben... prijs per gig is volgens mij 200 gig Sata voordeligste koop

wil je werken met 2 schijven, neem dan een Raptor schijf, die werkt nog wat sneller dan een Sata en dan zet je daar je windows en programma's op (voor zover je die op de betaalbare 37 gig krijgt)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Budget?

1 latje van 1GB of zelfs 2 latjes erin steken. Single channel gaat je Athlon64 toch niet vol kunnen smijten, je kan dan nog 2de latje bijsteken om 2 GB en dual channel te bereiken.
Twinmoss 1GB PC3200 € 92 (tis goedkoper, minstens zo snel en je houd wat geld over om meer harddisk te kopen)

Als je harde schijven pakt, pak dan ineens grote schijven, deze krijg je toch altijd vol. Wel op de GB/€-verhouding letten:
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 128 (snelste van z'n klasse)

[ Voor 37% gewijzigd door rapture op 12-06-2005 19:27 ]

• Spixo
rapture schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:24:
Budget?

1 latje van 1GB of zelfs 2 latjes erin steken. Single channel gaat je Athlon64 toch niet vol kunnen smijten, je kan dan nog 2de latje bijsteken om 2 GB en dual channel te bereiken.
Twinmoss 1GB PC3200 € 92 (tis goedkoper, minstens zo snel en je houd wat geld over om meer harddisk te kopen)

Als je harde schijven pakt, pak dan ineens grote schijven, deze krijg je toch altijd vol. Wel op de GB/€-verhouding letten:
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 128 (snelste van z'n klasse)
Momenteel heeft de topicstarter 2 Corsair latjes op het oog. Een prima keuze, in een dual-channel opstelling is de processor namelijk het snelst. Ik zou de topicstarter niet aanraden om met 1 latje te gaan draaien.

TwinMOS 1GB kost momenteel 82 euro (2x512)
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ricardo87 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:34:
Momenteel heeft de topicstarter 2 Corsair latjes op het oog. Een prima keuze, in een dual-channel opstelling is de processor namelijk het snelst. Ik zou de topicstarter niet aanraden om met 1 latje te gaan draaien.
Dual channel geeft in de reviews enkele procentjes winst tov single channel, vandaar dat single channel draaien geen probleem is. Dual channel heb je pas nodig als je dualcore gaat, videobewerking heeft ook veel ram nodig.

Verwijderd

Topicstarter
OK. volgende veranderingen zouden mijns inziens dan het beste zijn nav jullie adviezen:
Ik veranderen Ram geheugen van Corsair naar Twinmos, (wel 2*512 MB ddrpc3200) dit scheelt weer een paar tientjes.
Daardoor ontstaat mooie ruimte om de harde schijf, en ik denk dat jullie zeker gelijk krijgen, wat groter te nemen. De optie zou kunnen zijn de Maxtor 7200 Rpm 250.0Gb SATA 16Mb 6L250S0 voor €131,75. Nu schijnen hier wel weer speciale powerkabels bij te zitten die ongeveer 10 euro extra kosten.
Dan heb ik volgens mij alles wel zoals ik wil hebben.
heeft iemand nog ideeen pver de performance van het videoboard? (Zoniet dan denk ik dat ik het maar ga bestellen.....)

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:55:
OK. volgende veranderingen zouden mijns inziens dan het beste zijn nav jullie adviezen:
Ik veranderen Ram geheugen van Corsair naar Twinmos, (wel 2*512 MB ddrpc3200) dit scheelt weer een paar tientjes.
Daardoor ontstaat mooie ruimte om de harde schijf, en ik denk dat jullie zeker gelijk krijgen, wat groter te nemen. De optie zou kunnen zijn de Maxtor 7200 Rpm 250.0Gb SATA 16Mb 6L250S0 voor €131,75. Nu schijnen hier wel weer speciale powerkabels bij te zitten die ongeveer 10 euro extra kosten.
Dan heb ik volgens mij alles wel zoals ik wil hebben.
heeft iemand nog ideeen pver de performance van het videoboard? (Zoniet dan denk ik dat ik het maar ga bestellen.....)
Het is normaal dat je bij het moederboard SATA kabels krijgt, die hoef je dus niet aan te schaffen. Wat betreft die powerkabels, die zitten bijna op alle nieuwe voedingen standaard. Wil je het zeker weten, kijk dan even op de site van de fabrikant van de voeding.

hoe durfen ze btw 10 euro voor een kabeltje te vragen :/

Videokaart is een goede keus, alleen veel goedkoper te krijgen:
pricewatch: Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI) GV-NX66T128D

[ Voor 6% gewijzigd door Spixo op 12-06-2005 21:02 ]

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 07:42
waarom heb je de boxed versie van je cpu waarom koop je niet voor 3 tientjes meer een stille zalman cooler?

Verwijderd

Topicstarter
Die videokaart is inderdaad veel goedkoper te krijgen zie ik. die bestel ik wel even apart, scheelt weer 20 euro incl verzendkosten!.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de knoop doorgehakt.
Het volgende is het geworden:
AMD athlon 3000+ Box venice
Chieftec incl.410watt Cx-01sl
Antec casefan 120mm
gigabyte k8nf-9 Mobo
corsair 1024 mb ddr400 matched pair
maxtor diamond 10 250gb sata 16mb
gigabyte 128mb 6600gt turbo force passief
Nec nd3540 dvd brander dl.

Scherm wordt volgende maand voorlopig nog op crt. (wordt een iiyama 17"e435s)
Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1