Toon posts:

MSI K8N Neo4 Plat wil niet verder dan FSB@220, BIOS update?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of ik het probleem van mijn pci-lock opgelost krijg wanneer ik van BIOS versie 1.30 naar versie 1.40 ga?
Nu is het zo dat ik met versie 1.30 te maken heb met een lock. Simpel weg omdat ik mijn fsb niet verder krijg dan 220. Krijg ik bijvoorbeeld een feature in mijn BIOS om te unlocken?

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Heb je je HTT frequence wel verlaagt, omdat je zegt dat je niet voorbij de 220 komt, en 220Mhz x 5 (standaard) = 1100MHz, en dat wil wel eens de max zijn dat die HTT gaat, dus zet die eens op 4x en zie hoever je dan geraakt. Want de Neo 4 staat bekend als een goede overclocker...

Je moet iig proberen die HTT frequence onder de 1000MHz te houden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Skyline GT-R op 12-06-2005 18:59 ]

Verwijderd

Locks zijn er juist om de AGP en PCI bussen op 66 en 33MHz te laten lopen, onafhankelijk van de FSB. Je mag blij zijn dat je een PCI lock hebt, zonder lock gaan alle PCI bussen ook harder lopen wanneer je de FSB verhoogd, en dat vinden bijvoorbeeld harde schijven niet zo leuk :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Heb even een screen gepost. Je zou denken dat er geschroefd kan gaan worden, maar op de 1 of andere manier wil die niet voorbij de 220.
Ik heb mijn geheugen op 180 gezet. De HT op 4.
Asl ik 220 ingeef in het BIOS blijft mijn monitor in de slaapstand bij opstarten.
Mijn geheugen is 2x 512Mb G-skill pc3200 utt winbond

Afbeeldingslocatie: http://img153.echo.cx/img153/513/cpuzz1fk.th.gif

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 15:28

EaS

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:36:
Weet iemand of ik het probleem van mijn pci-lock opgelost krijg wanneer ik van BIOS versie 1.30 naar versie 1.40 ga?
Nu is het zo dat ik met versie 1.30 te maken heb met een lock. Simpel weg omdat ik mijn fsb niet verder krijg dan 220. Krijg ik bijvoorbeeld een feature in mijn BIOS om te unlocken?
Dit is de zogenaamde "cold boot bug" waar de neo4 last van heeft.

Op het forum van MSI was er een heel topic over, maar deze is daar verwijderd vanwege taalgebruik e.d. Er is nog wel wat te vinden in de cache van google: hier

Het schijnt alleen voor te komen met winchester cpu's.
Een ouder BIOS is te proberen, en sommige mensen kunnen dit probleem omzeilen door het geheugen voltage heel laag te zetten.

Heb het een poosje niet gevolgd, dus weet niet wat de stand van zaken is omtrent de "cold boot bug", en of er al workarounds zijn (bijv. een beta bios die de problemen verhelpt).

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dit is de bekende 219fsb bug.
idd is deze bug voornamelijk bij Winnie's te vinden.
Ik had er last van tot ik een Venice erin stopte, toen werkte alles normaal.

Het is geen feature, (tenzij je een bug een undocumented feature noemt) maar een incompatibiliteitsprobleem (leuk woord voor galgje) tussen deze twee componenten.
Een andere bios lost niks op, ook niet 1.5 of een beta.

Als je dit probleem hebt heb je gewoon pech en zal je vanuit windows met ClockGen moeten OC'en, wat bijzonder goed en makkelijk is.

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• makje
  • Laatst online: 16:45

makje

Professioneel prutser

Dus met een Venice of San Diego zijn er geen problemen met dit moederbord?

9800x3d

• Tijgert

Tijgert

Als het goed is niet nee.
Mijn ervaring met een Venice is in ieder geval de helft van jouw bewering... nu de San Diego nog (maar die is zo goed als dezelfde)

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Takke! Mijn PC liep zojuist vast en wou niet meer booten! Temps allemaal ok, dus er werd niks te warm of zo. cmos reset: hij wou weer. Maar nu roept mijn bios dat ie boot in fail safe mode omdat ik zou overclocken. Terwijl ik dit niet doe! Hij herkent de CPU keurig als 3000+...
Weird...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• estorino
Nou, mijn 2 weken oude Neo4 Plat. is terug naar de winkel; RMA. Hij gaf allemaal rare meldingen tijdens de POST en meldt dat 'ie in "safe mode" start omdat ik zou OC'en, terwijl ik niks veranderd had aan mijn setup. De datum in de BIOS versprong constant tussen allerlei rare jaartallen, van 1991 tot 2026... :) Als je alle meldingen negeerde bootte hij nog wel, maar Win XP weigerde op te starten...

Nu zit ik achter mijn oude Win98 bak (P3-500) :) Die stond nog op zolder en doet het eigenlijk best wel goed. :)

offtopic:
Vette specs man:

Asus P3B-F
Pentium 3 500Mhz.
256Mb PC100
20Gb 7200Rpm HD
TNT1
Voodoo2 8Mb :)
Realtek 10Mbit NIC
Creative AWE64

[ Voor 4% gewijzigd door estorino op 28-06-2005 21:51 ]

• Tijgert

Tijgert

Tja, dat kan eenmaal gebeuren. Die melding klinkt wel zo raar dat RMA wel een goede oplossing is geweest. Gaat je alleen wel weken kosten alvorens je hem terug hebt.

Kan je niet beter een andere kopen voor weinig zo lang? Kan je je RMA bord later voor iets minder doorstoten als nieuw, maak je wellicht nog winst ook!

Kijk eens op: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/14312

• estorino
Tijgert schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:03:
Tja, dat kan eenmaal gebeuren. Die melding klinkt wel zo raar dat RMA wel een goede oplossing is geweest. Gaat je alleen wel weken kosten alvorens je hem terug hebt.

Kan je niet beter een andere kopen voor weinig zo lang? Kan je je RMA bord later voor iets minder doorstoten als nieuw, maak je wellicht nog winst ook!

Kijk eens op: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/14312
Heb ik over gedacht, maar de behulpzame Komplett medewerker verzekerde mij dat ze een nieuwe zouden opsturen zodra ze het probleem zouden constateren. Ik heb hem vandaag opgestuurd, morgen zou 'ie gecheckt worden en meteen een nieuwe opgestuurd. Dus donderdag wellicht al in huis. We wachten af... :)

Ik had eraan gedacht een andere te kopen. De mycom heeft 8 dagen niet goed geld terug. Heb je je bord binnen een week weer terug, ga je met je nieuwe terug naar de mycom en krijg je je geld terug. :) "Mijn cpu past niet." :)

• Tijgert

Tijgert

Hehe, zo maak je dat het systeem VOOR je werkt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Meer OC-related, Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling + titelverduidelijking dus :)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:30
waar gaat dit topic nu over, Goldie-lox RMA of het probleem van Trenner dat ze mobo niet verder wil dan 220 Mhz FSB??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, topickaping.

GoldieLox: neem eens het PMG Beleid door en start dan eventueel een nieuw topic. Maar ga beslist niet op zichzelf staande problemen in andermans topics posten :)
Dit gaat terug naar PMG en op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.