Extra memory voor notebook

Pagina: 1
Acties:

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik zit nu al het hele weekend op allerlij sites rond te zoeken wat voor geheugen ik het best in mijn nieuwe laptop kan plaatsen. Ik heb een Acer Aspire 5024 laptop waar nu 2x 256MB pc2700 geheugen inzit. Dit geheugen draait op ongeveer 130mhz. ? ICM een Turion 64bit zou het geheugen toch op 200mhz moeten lopen? zie ook: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2379
I was unpleasantly surprised by the indicated memory speed: the installed memory is specified as DDR 333 so I was expecting a memory frequency of close to 166 MHz, and not close to 133 MHz. With proper DDR 400 SoDIMMs you should be able to run Athlon 64 memory at 200 MHz. And there is no BIOS setting to adjust the memory speed! I have asked Acer for an explanation, but have not yet received a reply.
Ik heb de geheugenshop bekeken maar zie helaas mijn model acer er niet tussen zitten, ook heb ik op de site van corsair gekeken maar wederom zie ik mijn model notebook niet. Blijkbaar is de Aspire 5024 nog te nieuw. Ook wordt ik niet echt wijzer van de enkele reviews en de forum topics die her en der op internet te vinden zijn.

Nu heb ik zelf dit geheugen gespot: Corsair VS512SDS400 512MB 400MHZ maar nu de hamvraag gaat dit werken op mijn notebook ?

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

met cpu-z kun je onder memory kijken wat je feq is en onder tabblad SPD kun je zien hoeveel sloten je hebt en gebruikt. volgens mij heb je alle sloten vol dus moet je upgraden. als je geen ruimte meer hebt om nieuwe bij te plaatsen, probeer een winkel te vinden waar je een deal kunt maken zij de oude en jij een flinke korting op de nieuwe ;)

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:31
bbstreams schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:35:
met cpu-z kun je onder memory kijken wat je feq is en onder tabblad SPD kun je zien hoeveel sloten je hebt en gebruikt. volgens mij heb je alle sloten vol dus moet je upgraden. als je geen ruimte meer hebt om nieuwe bij te plaatsen, probeer een winkel te vinden waar je een deal kunt maken zij de oude en jij een flinke korting op de nieuwe ;)
zodat je als consument lekker 2dehands spullen koopt :{

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• BlowFish
bbstreams schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:35:
hey thanks for the tip. Ik zal het eens proberen je weet maar nooit natuurlijk ;). Maar dit bovenstaand geheugen is gewoon geschikt of raden jullie mij iets anders aan bv gewoon pc 2700 ?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je hebt dat hier nog eens gevraagd.
BlowFish in ""Wat kan ik het beste hieraan upgraden" ..."

En ik heb dit op geantwoord:
@ BlowFish
Voor laptopgeheugen bestaat er maar 1 aankooptechniek om aan lage prijzen te geraken, "foemp and go". Naar de computerwinkel gaan, vriendelijk vragen of dat type laptop ram in je laptop past. Uiteraard heb je op voorhand al gecheckt naar prijzen, als deze past, kopen!

Als je ram in prikt, ineens 1GB erin en PC3200 is toch goedkoper dan PC2700. Laptops hebben maar 2 geheugenbankjes, dus ineens grote latten insteken, zodat er nog plaats overblijft voor upgrade.
1GB PC3200 DDR SODIMM, CL3 (Crucial, CT12864X40B) € 122

[ Voor 78% gewijzigd door rapture op 12-06-2005 20:52 ]

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

hoezo geheugen is geheugen..., ik vaak genoeg deals gemaakt, als ze niet al te oud zijn maakt het weinig uit. zij de oude ik korting. je kan natuurlijk ook de dims aanbieden via ebay ofzo.

je moest eens weten wat er achter bij de schermen van bijvoorbeeld dell of ibm gebeurde, of dacht je dat ze daar alle RMA onderdelen die nog goed zijn weg gooien ??

maar ontopic....

ik neem aan dat je 2stuks neemt, je kan 1 kopen en 1 wegdoen, je kan volgens mij DDR mixen, dus 400 met 333, volgens mij is dat met pc2700 en 3200 op dezelfde (paired) sloten ook zo. dan underclocked de computer ze wel beiden naar pc2700 op 333, al weet ik niet of dat nu je bedoeling is

[ Voor 17% gewijzigd door bbstreams op 13-06-2005 00:03 ]

• BlowFish
bbstreams schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:51:
hoezo geheugen is geheugen..., ik vaak genoeg deals gemaakt, als ze niet al te oud zijn maakt het weinig uit. zij de oude ik korting. je kan natuurlijk ook de dims aanbieden via ebay ofzo.

je moest eens weten wat er achter bij de schermen van bijvoorbeeld dell of ibm gebeurde, of dacht je dat ze daar alle RMA onderdelen die nog goed zijn weg gooien ??

maar ontopic....

ik neem aan dat je 2stuks neemt, je kan 1 kopen en 1 wegdoen, je kan volgens mij DDR mixen, dus 400 met 333, volgens mij is dat met pc2700 en 3200 op dezelfde (paired) sloten ook zo. dan underclocked de computer ze wel beiden naar pc2700 op 333, al weet ik niet of dat nu je bedoeling is
zolang de notebook de reepjes accepteerd vind ik het best. alleen vraag ik me af of het geheugen niet op 200mhz kan/moet draaien ?
edit:
de laptop ondersteunt dual channel dus daar gaan we wel gebruik van maken :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door BlowFish op 13-06-2005 00:12 ]

Pagina: 1