Ik zit nu al het hele weekend op allerlij sites rond te zoeken wat voor geheugen ik het best in mijn nieuwe laptop kan plaatsen. Ik heb een Acer Aspire 5024 laptop waar nu 2x 256MB pc2700 geheugen inzit. Dit geheugen draait op ongeveer 130mhz. ? ICM een Turion 64bit zou het geheugen toch op 200mhz moeten lopen? zie ook: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2379
Nu heb ik zelf dit geheugen gespot: Corsair VS512SDS400 512MB 400MHZ maar nu de hamvraag gaat dit werken op mijn notebook ?
Ik heb de geheugenshop bekeken maar zie helaas mijn model acer er niet tussen zitten, ook heb ik op de site van corsair gekeken maar wederom zie ik mijn model notebook niet. Blijkbaar is de Aspire 5024 nog te nieuw. Ook wordt ik niet echt wijzer van de enkele reviews en de forum topics die her en der op internet te vinden zijn.I was unpleasantly surprised by the indicated memory speed: the installed memory is specified as DDR 333 so I was expecting a memory frequency of close to 166 MHz, and not close to 133 MHz. With proper DDR 400 SoDIMMs you should be able to run Athlon 64 memory at 200 MHz. And there is no BIOS setting to adjust the memory speed! I have asked Acer for an explanation, but have not yet received a reply.
Nu heb ik zelf dit geheugen gespot: Corsair VS512SDS400 512MB 400MHZ maar nu de hamvraag gaat dit werken op mijn notebook ?