Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telefoonoplader in case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, goedemiddag.

Ik heb een vraagje. Heeft er iemand ervaring met de telefoonoplader van de THINK TANK kast??

(website: http://coms-com.com/eng/product/detail.php?idx=27 )

Er zit een telefoonlader in, maar deze geeft de verkeerde spanning voor m'n Nokia telefoon.
Ik moet 3.7v hebben en hij geeft 4.3v. Als ik het kabeltje erin steek, dan zegt m'n telefoon dattie niet aan het opladen is.

Heeft iemand hier ervaring mee? of evt. suggesties? (ik heb gezocht op het forum, maar kon niemand vinden met dezelfde kast)

alvast bedankt

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

je zou een diode in serie met je telefoon kunnen zetten, je zit dan op 3.6 volt uitgangsspanning. ik denkt dat het dan beter werkt

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:08
zou hij dan niet veel sneller op moeten laden?

geintje, ik zou mn gsm er nog niet induwen als er een te hoge spanning op staat hoor.
Het probleem lijkt me idd het makkelijkste op te lossen met een diode (let wel op hoe je m opzet (anode=+ kathode=--)).
een andere oplossing is met een weerstand, maar dan moet je weer met de inwendige weerstand van je gsm gaan klooien, niet echt geslaagd.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Die nokia laders zijn geen gewone laders omdat er in moderne mobiele telefoons Li-Ion of nieuwere accu's zitten. Deze laders leveren over het gehele laadproces constant een andere stroom en spanning. Een diode eroverheen zetten lijkt mij daarom geen goed idee.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe heb je die spaning gemeten .. onbelast gok ik ..
meet hem in iedergeval even belast

( en vergelijk dit met een normale lader !!!! )

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 12-06-2005 19:00 ]

Iperf

Verwijderd

Je kan toch ook je gewone oplader erin modden?.. Zal niet te veel werk moeten zijn.. Gewoon de kabels mooi wegwerken en dan de lader in een vrije stopcontact steken in de buurt van je pc.

In ons huis zijn er alleen al 5 laders, 2 keer 2 dezelfde en een andere. Zal bij jou ook niet veel anders zijn neem ik aan.

just my Afbeeldingslocatie: http://stadtmagazin-nordhausen.de/EUROCENT2_vorderseite.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 20:16 ]

Verwijderd

ik heb een usb oplader voor mij sony ericsson gehaalt bij de sligro maar je kunt bijna alle gsm er mee opladen dmv verlengstukjes die kun je ook in je kast modden en die geeft een spanning af van4,7 volt onbelast en alle gsm's ( nokia sony ericsson en siemens en samsung ) laden zonder problemen op

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Anders een 12v autolader halen en die op een 12v molex aansluiten ?

De wijzen komen uit het Oosten!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:22:
ik heb een usb oplader voor mij sony ericsson gehaalt bij de sligro maar je kunt bijna alle gsm er mee opladen dmv verlengstukjes die kun je ook in je kast modden en die geeft een spanning af van4,7 volt onbelast en alle gsm's ( nokia sony ericsson en siemens en samsung ) laden zonder problemen op
hm dat is wel verdomde handig :D

maar laad dat niet langzamer? of?

404 Signature not found

Verwijderd

Hmmm ik zou dit ook wel willen hebben zoiets, lijkt me zeer handig.
Vooral op lan-parties bijvoorbeeld.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

SMSfreakie schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:39:
[...]

hm dat is wel verdomde handig :D

maar laad dat niet langzamer? of?
den dat de mobiel dat regeld

ik heb hier een Nokia 3310 USB lader en is niet meer vorzien dat een 1W ( :? ) weerstand :)
gebruik em al jaren en geen idee waar mijn net-lader is :D

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 12-06-2005 22:27 ]

Verwijderd

NoepZor schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:30:
Anders een 12v autolader halen en die op een 12v molex aansluiten ?
Dacht dat auto's met stroom werkten en PC's volgens spanning... (correct me if I'm wrong)
Een auto werkt met Ampères terwijl LEDjes en andere PC-apparaten slechts milli-ampères stroom nodig hebben.
Ik heb eens een controlelampje bij een autodealer gekocht omdat het blauw was (waauw :)) Nou sllot ik het aan op n molex 12V zoals de spanning van een auto-batterij. Als je de kamer pikdonker maakte kon je ergens een flauw gloedje merken in de kern... Je PC-voeding levert gewoon niet genoeg stroom me dunkt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:07:
[...]

Dacht dat auto's met stroom werkten en PC's volgens spanning... (correct me if I'm wrong)
Een auto werkt met Ampères terwijl LEDjes en andere PC-apparaten slechts milli-ampères stroom nodig hebben.
Ik heb eens een controlelampje bij een autodealer gekocht omdat het blauw was (waauw :)) Nou sllot ik het aan op n molex 12V zoals de spanning van een auto-batterij. Als je de kamer pikdonker maakte kon je ergens een flauw gloedje merken in de kern... Je PC-voeding levert gewoon niet genoeg stroom me dunkt.
Your wrong, twice.

Een accu is een spaningsbron geen stroombron. :)
Een pc voeding levert genoeg vermogen om de telefoon in rook op te laten gaan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 13-06-2005 00:03 ]

Iperf

Verwijderd

nou mijn sony erisson gsm (p800) is binnen een uur opgeladen en er zit een 1 ampere accu in dus langzaam niet echt
Pagina: 1