[php/mysql] Rare tekens in database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52
Heel raar, ik spider een pagina en die ziet er goed uit in mijn browser maar in de database zijn er voor niet standaardtekens zoals bv: Göteborg andere tekens in de plaats gekomen zoals bv: Göteborg

Hoe kan dit? Hoe kan ik PHP (of mysql) deze fout laten fixen?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde encoding. Maar dan zul je toch wat meer info moeten geven, zoals hoe je de pagina inlaadt, welke pagina (heb je een voorbeeld?) en eventueel wat testcode van een testcase e.d. Dit is wel erg karig voor een topicstart ;)
Hoe dan ook, bekijk de gebruikte encodings her en der eens, want daar zit geheid het probleem en kijk desnoods even naar htmlentities of htmlspecialchars e.d.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 12-06-2005 16:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Het lijkt er op dat je pagina in UTF-8 gemaakt is en dat de teksten ook als zodanig in de database zijn gezet. Maakt op zich niet zo veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
RobIII schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:36:
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde encoding. Maar dan zul je toch wat meer info moeten geven, zoals hoe je de pagina inlaadt, welke pagina (heb je een voorbeeld?) en eventueel wat testcode van een testcase e.d. Dit is wel erg karig voor een topicstart ;)
you are right ;)

- voorbeeldpagina: https://www.betandwin.com/betViewIframe.aspx?SportID=4
- Ik haal hem op met: file_get_contents
-vervolgens filter ik de teamnamen eruit en plaats ze in een DB
- dan komen er dus rare tekens.. :(

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
André schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:40:
Het lijkt er op dat je pagina in UTF-8 gemaakt is en dat de teksten ook als zodanig in de database zijn gezet. Maakt op zich niet zo veel uit :)
Dank je! utf-8 was de magic word!

utf8_decode() deed wonderen....

Kamer huren