[MAC] Lettertype van MAC naar WIN

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
Ik heb een lettertype gedownload, http://home.wxs.nl/~wind10/TypeFaces/lutetia.sit.bin (geheel gratis) maar dat is voor de mac, en dubbel ingepakt lijkt het (zowel bin als sit zijn archives...)

Ik moet deze hebben voor een windows PC. Ik heb al geprobeerd om de bin uit te pakken met stuffit, dan krijg ik 4 bestanden: Icon_, Lutet, Lutetia.bmap, ReadMe. Die 3 hebben dus ook geen extensie.

Crossfont kan met deze bestanden en de bron ook niks. De "Lutet" renamen naar ttf of sit helpt ook niks.

Ik heb 0 ervaring met de mac, maar het lettertype is echt niet voor windows te vinden.

Kan iemand mij hiermee helpen (uitleg, of als het makkelijk kan, ff omzetten?)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 18:18
NOS policy - updated 22/09/2004
Voor vragen over Linux/BSD/Solaris/HPUX/... ben je in NOS dus aan het juiste adres. Vragen die met Windows (het OS) te maken hebben horen in Windows Operating Systems thuis. Voor Mac OS kun je in Apple Talk terecht. Vragen [..] die niet direct met het OS te maken hebben kun je in Software Algemeen stellen.
Hmm, ik zie Mac en Windows genoemd worden. In NOS hoort dit dus in ieder geval niet.

Ik weet niet in welk formaat de Mac lettertypes opslaat, afhankelijk daarvan zul je ze misschien moeten converteren (als het geen Windows TrueType font is). Het uitpakken van archieven is iets wat je echt wel even zelf kunt uitzoeken lijkt me zo. Een beetje onderzoek had wel gemogen, als je hier een nieuw topic over wilt openen prima, maar kijk eerst zelf eens rond naar conversie- of uitpak-programma's.

En als je er een topic over wilt openen, plaats die dan in het juiste subforum (voor dit geval dus Software Algemeen).

Dit topic is gesloten.