Toon posts:

p3 socket 370 stille / passief koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

heeft iemand ervaring met het passief koelen van een p3 600 mhz op een 370 socket???

ik heb een kleine pc die ik als barebone in een huiskamer wil zetten dus moet ie zo stil mogelijk worden....

heb niet al teveel ruimte op de socket dus een erg grote koelrib is geen oplossing...

wie heeft ervaringen of ideeen??

groet jim

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Een koperen Socket A heatsink gebruiken? Evt met Papst-fan oid.

edit:
Voor mij is het niet echt duidelijk hoeveel ruimte 'niet al teveel ruimte' is...

[ Voor 44% gewijzigd door Mad Marty op 12-06-2005 16:26 ]

Rail Away!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb een SocketA koeler, met dik koperen heatsink dus (ThermalTake Volcano 7+) waar ik de fan vanaf heb geschroefd, en dat houdt mijn p6 600 (coppermine) keurig koel, zijn ook vele topic over geweest, in dagen van de P3.... is prima te doen. Het is even passen en meten, bij mij zit de processor op een slotket, en dus komt het koelblok tot 1 mm van de voeding, (na het afschroeven van de fan)4 mm van het RAM (daarvoor kon niet alle banken gebruiken), en kan de kabel van de voeding er nét overheen... maar geod, het past dus wel:p zoek gewoone en grote SocketA koeler op die nét wel past, en dan zou het moeten werken

[ Voor 44% gewijzigd door Luxx op 12-06-2005 16:41 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een P3 600 wordt niet echt heel erg warm. Koelen met een 5cm fan een een groot socket A blok (in de hoogte dan) gaat prima.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou zoals ik vaak doe is een Whisperrock IV pakken en de 80x80 cm fan eraf schroeven en een bijvoorbeeld een Nexus 80x80 systeemfan erop en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Kan je niet even meten hoeveel ruimte je in je barebone over hebt aan alle kanten? dan kijk je gewoon op de site van bijv. de whisperrock wat de afmetingen zijn en klaar. Ben alleen bang dat dat barebonetje maar genoeg ruimte heeft voor zoon 5x5cm heatsinkje net als mijn socket 7tjes :p

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Afbeeldingslocatie: http://www.thermalright.com/a_images/sp94/product_sp94.jpg SP-94 van Thermalright

Maar een soortgelijke vraag staat ook hier: Sempron cooler+fan met beperkte afmetingen ?

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

nu ff een tip waarvoor de meeste me gaan afknallen... als ie met je koeler toch te warm zou lopen, kan je em altijd proberen onderklokken... dan geeft ie stuk minder warmte, niet dat die veel geeft, maar toch...
naar wat ik dacht hoor ik de standaard koeler van mijn p3 zelfs amper of niet draaien. voeding zal sowieso meer herrie make, tenzij 't geen standaard is...

Verwijderd

Misschien is 'semi'-passief koelen ook nog een optie, door lucht aangezogen door de voeding over het koelblok te leiden, eventueel met wat karton een airduct maken.

Hier staat een P3-866 met daarop een oude thermaltake volcano 2, en dat gaat prima (compact Alu socket A koelblok).

Als de proc langere tijd full-load draait, gaat de tempgeregelde voeding ook langzamerhand wat meer lucht verplaatsen, en blijft het allemaal binnen acceptabele temperaturen.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Buzz_Lightyear schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:18:
[afbeelding] SP-94 van Thermalright

Maar een soortgelijke vraag staat ook hier: Sempron cooler+fan met beperkte afmetingen ?
Deze heeft mounting holes nodig, ik geloof niet dat (veel) So370-mobo's die hebben.

Een P3-600 geeft volgens BalusC site'je bij een FSB van 100 en 133 respectievelijk 14.5W en 15.8W af (beide op 600mhz, dus ook verschil in MP). Dit is volgens mij makkelijk passief te doen. Ik raad een Zalman CNPS6000-Cu aan. Waarbij je de Heatsink met het klipje moet vastmaken. Wat dus wel gaat lukken. Als je uiteindelijk toch niet genoeg warmteafvoer hebt kun je altijd nog de fan op de stilste stand (onhoorbaar) erbij zetten. Wat méér dan genoeg is.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb hier een PIII 666Mhz, passief met Zalman Flower heatsink, die wordt niet eens handwarm... Wel in een Antec Super Lanboy met 2x 120 mm fans, fluisterstil :). Ergens gelezen dat BalusC zijn PIII 1 Ghz nog passief koelt, dus je hebt nog wat marge :p

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik koel mijn PIII 1.0 Ghz met een koper/aluminium socket A koelblok (afkomstig van een thunderbird 1400Mhz), dit heeft nog geen problemen opgeleverd. De fan van de voeding zit er ook maar een paar cm. vanaf dus dat scheelt ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Borizz op 12-06-2005 18:49 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1