aopen 6800le 3e revisie koelblok

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik wilde een reserator 1 gaan halen voor mij cpu en gpu. dit is de eerste keer dat ik een koeblok van een vga kaart haal. is de chip zwakker dan een cpu? en weet iemand of het koelbok zit vastgelijmt op de aopen 6800le 3e revisie Deze en als deze wel zit vastgelijmd en ik haal deze eraf. hoe krijg je dat de lijm die er nog op zit vanaf?
en nog iets: deze 6800le heeft geen temperatuur sensor hoe weet ik dan als ik er een gpu waterblokje opzet dat de temperatuur nog goed is?

[ Voor 16% gewijzigd door Avvd op 12-06-2005 16:25 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

Nyana

Who?!

hij zit met 2 doordruk pinnetjes door de printplaat heen vast. deze moet je eerst verwijderen met een punttangetje ofzow. daarna met een draaiende beweging je koeler er voorzichtig af schuiven. daarna met alcohol b.v. de rest van de koelprut weghalen en dan kun je het nieuwe koelblok erop zetten.

• Avvd
  • Niet online
is het wel gewoon koelpasta?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zit gewoon standaard koelpasta onder, kan je er opzich met een stukje pleepapier afvegen, heb deze week ook wc op mijn LE gezet, gewoon er af vegen eventueel met alcohol (hoeft niet perse) en dan artic silver er op een heel klein druppeltje is al genoeg, deze goed uitvegen met een kaartje of met je vinger whatever (net wat jij fijn vind) het gaat alleen wel erg moeilijk van je vinger af ben ik achter gekomen :P

alleen ik weet het niet precies maar ik geloof dat het vga blok van de reserator niet op een LE past, kan het ook fout hebben hoor maar ik ben best lang opzoek geweest naar een blok dat paste en ze passen helaas echt niet allemaal er op, had nog een blokje maar die heb ik verkocht omdat ie er echt niet op paste

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37

Meneer aard

Porsche rulez!

PilatuS schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:13:
zit gewoon standaard koelpasta onder, kan je er opzich met een stukje pleepapier afvegen, heb deze week ook wc op mijn LE gezet, gewoon er af vegen eventueel met alcohol (hoeft niet perse) en dan artic silver er op een heel klein druppeltje is al genoeg, deze goed uitvegen met een kaartje of met je vinger whatever (net wat jij fijn vind) het gaat alleen wel erg moeilijk van je vinger af ben ik achter gekomen :P

alleen ik weet het niet precies maar ik geloof dat het vga blok van de reserator niet op een LE past, kan het ook fout hebben hoor maar ik ben best lang opzoek geweest naar een blok dat paste en ze passen helaas echt niet allemaal er op, had nog een blokje maar die heb ik verkocht omdat ie er echt niet op paste
AS krijg je met moeite van je vingers af, of je moet aggresief zooi voor gebruiken.

Het beste schoonmaken doe je gewoon met een beetje wasbenzine, ff alles mooi schoonmaken.

Op de site van AS wordt zelfs aangeraden om eerst een drupje spul @ heatsink te doen en dan in te wrijven zodat de mircoscopische gaatjes dicht met prut gaat zitten en dan gewoon globaal afvegen, daarna een stukje drup @ core en dan netjes verdelen en je ben er.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Avvd
  • Niet online
hoe dat allemaal moet weet ik wel. kheb het vaak zat met mijn cpu gedaan. maar ik wist niet of een gpu afweek. omdat bij vorige grafische kaart wel zat vastgelijmd en daat had ik veel problemen mee gehad. bedankt in iedergeval. maar als ik er dan een waterblokje opzet hoe weet ik dan of de temperatuur nog goed is. aangezien er geen temp sensor in mijn 6800le zit

• PilatuS
  • Niet online
tis jammer dat er geen temp sensor op zit maar als het blokje er goed op zit zal de temp stukken beter zijn dan met de stock koeler, het is dus opzich ook niet echt nodig om deze te checken (al zou het wel fijn zijn natuurlijk)

afhankelijk van de kwaliteit van het blokje, de pomp, het water en de radiateur kan je een idle temp verwachten van rond 40 graden en een stressed temp van onder de 50

heb zelf een aardig goed blokje van koper en mijn idle temp is 41 graden en de stressed temp 48

• Avvd
  • Niet online
ik wilde gewoon het simpele zalman blokje ervoor gebruiken

• PilatuS
  • Niet online
Spacejam schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:05:
ik wilde gewoon het simpele zalman blokje ervoor gebruiken
als ie past zou het moeten kunnen, maar ik denk dat ie niet past elke 6800LE heeft namelijk nogal apparte gaten door de kaart en ik denk niet dat die overeen komen met het zalman blokje

ik denk dit (weet het dus niet zeker) omdat dit blokje past op oa. een x800, 9x00 en een mx440, en als dat blokje op die kaarten past dan past ie niet op de 6800LE helaas

• Avvd
  • Niet online
er zitten 2 blokjes in het pakje:

http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=90&code=013

hier is een installatie filmpje waarin je kunt zien dat de schroefgaten verstelbaar zijn:
link werkt dus niet. maar het staat links boven op de pagina van de link hierboven

dus het passen zal wel lukken. maar ik vraag me af of deze wel genoeg koelt aangezien het water er echt gewoon recht doorheen gaat. geen kanalen ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 12-06-2005 19:16 ]

• PilatuS
  • Niet online
het zou zeker mooi voor je zijn als het gaat passen, hoop het iig wel, maarja daar kom je snel genoeg achter :)

opzich maakt het niet echt wat uit hoe het water loopt, zolang er maar water over de core van de gpu gaat is het goed

het is alleen wel alluminium en geen koper dus de temps zullen toch wel iets hoger zijn dan met mijn blokje wat van koper is, maar ik denk wel dat als ie er op past dat het meer dan voldoende zal koelen hoor :)

je kan er ook zeker wel lekker mee gaan overclocken als je dat wilt doen, met mijn stock cooler ging de core naar de 375MHz en nu met water naar de 400MHz, dit is nog met het standaard voltage van 1,1 volt, ga er zelf denk ik wel 1,2 op zetten om nog hoger te kunnen komen, die 1,2 kan al met de stock cooler en is met waterkoeling al helemaal geen probleem

iig succes er mee :)

• Avvd
  • Niet online
ik denk dat ik morgen even bij de mycom lang ga om alles te halen. videokaart overklokken begin ik denk ik niet aan. ja de ik heb hem op 12pipelines en 6 shaders lopen. dat dan weer wel. maar ik vind het wel heel jammer da tik de tem pniet kan bijhouden anderes had ik hem misschien wel overgeklokt

• PilatuS
  • Niet online
Spacejam schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:57:
ik denk dat ik morgen even bij de mycom lang ga om alles te halen. videokaart overklokken begin ik denk ik niet aan. ja de ik heb hem op 12pipelines en 6 shaders lopen. dat dan weer wel. maar ik vind het wel heel jammer da tik de tem pniet kan bijhouden anderes had ik hem misschien wel overgeklokt
als je echt wil weten wat de temp is zou je ook zelf een temp sensor kunnen plaatsen, dit kan je net zo doen als bij een cpu

je moet het dan zo doen -> http://www.coolermaster-europe.com/img/sensor_k7.jpg

dus iig niet de sensor op de core plaatsen maar er een stukje er tegen aan kan wel

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00
Op mijn XFX 6800LE zit wel gewoon een temp sensor ;) Aangezien je een Aopen hebt neem ik aan dat die van jou dat ook heeft. Je zou eens bij de driver eigenschappen moeten kijken. Of gebruik Rivatuner.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• PilatuS
  • Niet online
Solomon schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:47:
Op mijn XFX 6800LE zit wel gewoon een temp sensor ;) Aangezien je een Aopen hebt neem ik aan dat die van jou dat ook heeft. Je zou eens bij de driver eigenschappen moeten kijken. Of gebruik Rivatuner.
ja mijn XFX heeft ook een temp sensor, maar het zou best kunnen dat de Aopen die niet heeft, om het iig ff zeker te weten voor de TS -> rechtermuistoets op je desktop -> properties -> settings -> advanced -> geforce 6800LE -> aan de linker kan zou dan misschien temperature settings staan, dan daar ff op klikken als het er staan en je kan het zo zien dan

alleen denk ik niet dat de TS het heeft aangezien hij er nogal zeker over is dat zijn kaart het niet heeft

• Avvd
  • Niet online
hij heeft geen temp sensor :) dan weet ik 100% zeker

• PilatuS
  • Niet online
Spacejam schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:07:
hij heeft geen temp sensor :) dan weet ik 100% zeker
dan misschien als je het echt graag wilt hebben er zelf 1jte plaatsen

• Avvd
  • Niet online
maar waar te krijgen? khad er net even naar gezocht maar niet gevonden. is daar ook een merk in ofzo

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37

Meneer aard

Porsche rulez!

Spacejam schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:51:
maar waar te krijgen? khad er net even naar gezocht maar niet gevonden. is daar ook een merk in ofzo
Er zijn fan controllers (zoals de CM Aerogate II en III) die kunnen doormiddel van tempsensoren de temp aflezen wat je op het lcd scherm van die controller kan uitlezen.

Kost geloof ik iets van 30-40 euro ofsow.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• PilatuS
  • Niet online
Spacejam schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:51:
zoek anders ff op www.conrad.nl naar een temp sensor, heb ik net ff gedaan en ze hebben er meer dan genoeg liggen daar, vanaf 5 euro

het beste lijkt mij een sensor met een klein lcd'tje erbij

• Avvd
  • Niet online
bij conrad komt er weer 15 euro verzendkosten bij. ik denk dat ik het dan maar gewoon zonder doe

• PilatuS
  • Niet online
Spacejam schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:40:
bij conrad komt er weer 15 euro verzendkosten bij. ik denk dat ik het dan maar gewoon zonder doe
15 euro voor verzenden is wel een beetje veel ja, maar misschien kan je als je em toch graag wilt ff kijken bij een electronicazaak in de buurt

• Avvd
  • Niet online
mwa dat kijk ik nog wel even :) ik krijg morgen in ieder geval m'n reserator. met bijbehorende videokaart blokje.
Pagina: 1