Ik heb mijn DVD speler Asus 16-max overgezet van de oude computer waar hij op WIN98SE draaide, naar de nieuwe computer overgezet op Windows XP. Met PowerDVD, Windows Media Player en Nero kan ik nu geen DVD afspelen. Onmiddellijk loopt het programma vast (" reageert niet" ). De DVD speler speelt wel muziek CD´s af en leest ook gegevens Cd´s. Ik twijfel nu, is het een hardware fout en moet ik een nieuwe DVD speler kopen, of is het een software fout. Ik heb alle drie bovengenoemde programmaas om de beurt gedeïnstalleerd en alle drie tegelijk gedeïnstalleerd , maar de DVd speler kon in geen elk geval een DVD afspelen. het groene lichtje blijft branden en het loopwerk maakt dan een soort stokkend geleuid ( maar niet bij muziek CD´s). Wie kan me helpen dit verder uit te zoeken?
Wat gebeurt er als je de DVD speler terugzet in de oude computer?
Wordt bij de nieuwe computer de DVD speler als zodaning herkend in de BIOS en bij apparaatbeheer? Als in Apparaatbeheer bent kijk dan eens bij het betreffende IDE kanaal in welke overdrachtsmodus de DVD speler staat.
Wordt bij de nieuwe computer de DVD speler als zodaning herkend in de BIOS en bij apparaatbeheer? Als in Apparaatbeheer bent kijk dan eens bij het betreffende IDE kanaal in welke overdrachtsmodus de DVD speler staat.
Kicken binnen 24uur is niet echt gewenst... Heb wat meer geduld voortaan en lees de forum regels.
Wat voor een type DVD leg je er in? Gewoon een DVD-ROM Video?
Misschien kan de DVD speler die DVD gewoon niet lezen. Is de DVD mogelijk beschadigd? Al een andere DVDtje geprobeerd?
Je verteld dat je al aan de software hebt geklooid maar verder zie ik niets van wat je al geprobeerd hebt.
Wat voor een type DVD leg je er in? Gewoon een DVD-ROM Video?
Misschien kan de DVD speler die DVD gewoon niet lezen. Is de DVD mogelijk beschadigd? Al een andere DVDtje geprobeerd?
Je verteld dat je al aan de software hebt geklooid maar verder zie ik niets van wat je al geprobeerd hebt.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Opvallend, bij mijn ouders thuis hetzelfde probleem (niks aan gedaan eigenlijk). Weet zo 't merk niet, maar daar loopt ie vast zodra je een DVD in de DVD-writer stopt, in de DVD-speler doet ie 't wel gewoon (of was 't andersom). Ik hoop dat hier een oplossing voor komt, hoop ik 't ook meteen op te kunnen lossen
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Het was niet mijn bedoeling om te "kicken". Ik had al getwijfeld toen ik de vraag plaatste omdat ik niet kon beslissen of het een hardware of software probleem zou zijn.
De DVD speler wordt wel herkend in het BIOS en in apparaatbeheer. Ik kan de speler niet in de oude computer terugzetten daar ik deze al gesloopt heb. Jammer, heb ik niet aan gedacht.
De DVD speler wordt wel herkend in het BIOS en in apparaatbeheer. Ik kan de speler niet in de oude computer terugzetten daar ik deze al gesloopt heb. Jammer, heb ik niet aan gedacht.
Wellicht niet het goede forum maar daar zijn de moderatoren voor. Probeer eens met een andere DVD die wel werkt. In welke overdrachtsmodus staat de DVD speler in Apparaatbeheer?Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:18:
Het was niet mijn bedoeling om te "kicken". Ik had al getwijfeld toen ik de vraag plaatste omdat ik niet kon beslissen of het een hardware of software probleem zou zijn.
Kun je de DVD speler niet even bij een vriend testen?
[ Voor 12% gewijzigd door EricJH op 12-06-2005 19:26 ]
Verwijderd
Ik heb zelf zo een Asus DVD, die zet je best als master. Zo niet werkt hij een heel stuk trager.
Echter de DVD heeft nooit problemen gegeven, heb er wel niet veel DVD films bekeken ermee.
Echter de DVD heeft nooit problemen gegeven, heb er wel niet veel DVD films bekeken ermee.
Ik heb de DVD speler als master gezet en PowerDVD verwijderd en vervangen door het oorspronkelijke installatieprogramma van ASUS. Nu doet hij het ! Ik begrijp toch niet waarom, want het Asus programma is een POWERDVD uit 2002, en PowerDVD 5.0 die ik eerst geinstalleerd had, deed het niet.Maar : eind goed al goed. Bedankt voor alle suggesties.
Pagina: 1