Nieuwsbrief 12-06 wordt niet goed getoond in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de nieuwsbrief ontvangen, echt gaat het fout doordat de afsluitende <h2> tag een 'newline-karakter' bevat (tenminste, dat zie ik als ik de source bekijk). Hierdoor wordt de HTML door Outlook niet goed vertaald, kopieer ik de HTML-source en bekijk deze in Firefox dan gaat het wel goed.

Misschien niet zo'n nuttige mededeling, misschien ook wel :) Ik weet iig de oorzaak niet en het zou jammer zijn als het vaker gebeurt want de layout wordt er niet beter op >:)

vanaf hier gaat het dus fout (in Outlook 2003):

Afbeeldingslocatie: http://www.vonkjes.demon.nl/nieuwsbrief.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

In de source van de nieuwsbrief (uit de database) staat daar geen newline, waar die dus vandaan komt is mij een raadsel. Lijkt mij eerder een bug in Outlook...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de source nog even in een hex-editor bekeken en in de tag zit 0D0A20 (carriage return, line feed, spatie) er tussen waardoor de </h2> dus wordt onderbroken. Bij nader inzien toont zowel Firefox als IE de pagina ook niet helemaal correct want de tekst daaronder blijft vetgedrukt, vanaf de pricewatch klopt het weer. Wat mij betreft eerlijk gezegd dus geen bug in Outlook, want de source klopt gewoon niet :p En hoe kan het dan dat de source in mijn mail anders is als in de db (lijkt me geen fout in de overdacht want een \r\n is wel erg toevallig)? Nieuwsbrief is overigens van 15:00.

Maar heeft niemand anders vandaag de source op deze manier ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Misschien dat er ergens in het transport een split wordt gedaan op zoveel bytes, en dat dat nu net ongelukkig uitkwam? Hoe en waar dat gebeurd durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Het valt me ook op dat de smilies niet getoont worden, maar da's een ander probleem :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:37:
Misschien dat er ergens in het transport een split wordt gedaan op zoveel bytes, en dat dat nu net ongelukkig uitkwam? Hoe en waar dat gebeurd durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Het valt me ook op dat de smilies niet getoont worden, maar da's een ander probleem :)
Wellicht dat dit laatste komt doordat er om de source van de afbeelding geen quotes staan of omdat de source niet naar tweakers.net verwijst (of zit de afb in de mail ingebakken)? Code in source van nieuwsbrief:
code:
1
[img]g/s/wink.gif[/img]

Op een andere plek in de nieuwsbrief is precies hetzelfde gebeurd zodat er nu 'clas s' ipv 'class' staat (dit is bij de link aan het einde van het stukje over Daniel en Arshia waar je link hebt staan in de vorm van 2 pijltjes die nu bij mij zwart onderstreept zijn). Het stukje waar ik de screenshot van heb gemaakt staat toevallig ook in de nieuwsbrief van gisteren en daar is deze laatste fout op precies dezelfde plek gemaakt, het verhaal van het splitten in bytes gaat dus denk ik ook niet helemaal op :)

maar even door de w3c validator gehaald en die zij het volgende:
I was not able to extract a character encoding labeling from any of the valid sources for such information. Without encoding information it is impossible to reliably validate the document. I'm falling back to the "UTF-8" encoding and will attempt to perform the validation, but this is likely to fail for all non-trivial documents.
en
Sorry, I am unable to validate this document because on lines 280, 367, 382, 394, 407-408 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.
Kan het zijn dat de mailheaders niet kloppen of verkeerd worden geinterpreteerd en dat daardoor de mail niet goed wordt gelezen?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:59:
Op een andere plek in de nieuwsbrief is precies hetzelfde gebeurd zodat er nu 'clas s' ipv 'class' staat (dit is bij de link aan het einde van het stukje over Daniel en Arshia waar je link hebt staan in de vorm van 2 pijltjes die nu bij mij zwart onderstreept zijn). Het stukje waar ik de screenshot van heb gemaakt staat toevallig ook in de nieuwsbrief van gisteren en daar is deze laatste fout op precies dezelfde plek gemaakt, het verhaal van het splitten in bytes gaat dus denk ik ook niet helemaal op :)
En zojuist de nieuwsbrief van vandaag ontvangen en opnieuw is op exact dezelfde plek class weer onderbroken door een \r\n en is de link dus niet in de goede stijl. Heeft niemand anders last van deze \r\n tekens in zijn ontvangen nieuwsbrief van de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb me ook maar even aangemeld voor de nieuwsbrief zodat ik hier wat beter onderzoek naar kan doen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb 'm binnen :)
In Outlook express ziet hij er goed uit; thuis even in Outlook proberen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie inderdaad problemen ontstaan bij regels met meer dan 1024 karakters; ik denk dat we die zelf zullen moeten splitten op een whitespace karakter.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
crisp schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:35:
Ik zie inderdaad problemen ontstaan bij regels met meer dan 1024 karakters; ik denk dat we die zelf zullen moeten splitten op een whitespace karakter.
Als ik het goed heb is dat een 'feature' van smtp die beperking op regel lengte...
Ik heb er in (naar ik meen) een xs4all.* newsgroep wel eens wat over gelezen.

Joepie, gevonden:
Uit RFC 2821 (Simple Mail Transfer Protocol, April 2001):

RFC> 4.5.3.1 Size limits and minimums
RFC> (...)
RFC> text line
RFC> The maximum total length of a text line including the <CRLF> is
RFC> 1000 characters (not counting the leading dot duplicated for
RFC> transparency). This number may be increased by the use of SMTP
RFC> Service Extensions.
Gevonden via deze thread: http://groups.google.nl/g...sg/eb964d048e55237f?hl=nl

[ Voor 40% gewijzigd door Coen Rosdorff op 14-06-2005 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad, dus het gaat wel degelijk fout bij het transport wat ik dus al vermoedde.
Ik ga er mee aan de slag :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha zit het zou. Nou Crisp, doe je best :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het zou met de eerstvolgende nieuwsbrief goed moeten zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd, zal bij mij over ongeveer een uurtje binnenkomen. Of bedoel je met de eerstvolgende nieuwsbrief die van morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:11:
Ik ben benieuwd, zal bij mij over ongeveer een uurtje binnenkomen. Of bedoel je met de eerstvolgende nieuwsbrief die van morgen?
Nee, echt de eerstkomende, dus voor jou straks over een uurtje :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu helemaal goed, geweldig. Zelfs de smilie is nu tevoorschijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

:)

Intentionally left blank

Pagina: 1