Systeem slaat af bij clocken

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:00

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik heb mijn vorige moederbord vervangen door een van hetzelfde model, een DFI NFII Ultra. Hierin heb ik een AMD Mobile zitten die voorheen op 10.5 x 220 liep. Zonder problemen, als een zonnetje. Nu met mijn nieuwe moederbord slaat het system af als ik em iets hoger dan 1700 mhz laat lopen (op welke manier dan ook). Ik vraag mij af of het door de voeding komt of een of andere setting in het bios.
Ik heb helaas geen andere voeding voorhanden om de voeding te testen. Heeft er iemand een idee hoe ik het probleem kan isoleren?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Denkt dat het aan je voeding ligt. probeer anders een videokaart die niet zoveel vermogen vraagt, s3 virge ofzo

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

AGP / PCI snelheid gelockt? Zo nee, dan wil dit ook nog wel eens voor problemen zorgen.

Rail Away!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43

sapphire

Die-hard pruts0r

tis een DFI infinity, nForce II ultra 400, dus standaard gelocked.

Gabriël AM5

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:00

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
vingerfrits schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:03:
Denkt dat het aan je voeding ligt. probeer anders een videokaart die niet zoveel vermogen vraagt, s3 virge ofzo
Dat is een idee, ik heb nog wel een matrox g400 liggen, passieve koeling. Een zalman V700 en een 6600GT minder zou minder belastend voor de psu moeten zijn. Trek ik ook wel de dvd eruit en alle usb meuk. Als ik dan een stuk hoger kom dan weet ik dat er iets mis moet zijn met mijn PSU. Ik houd jullie op de hoogte.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.