[XP] Volgorde installatie na format

Pagina: 1
Acties:

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 21:41
Omdat ik regelmatig mijn harde schijf formatteer (zo eens in de 3 maanden) kom ik altijd weer met de vraag te zitten wat de juiste volgorde van installeren is. Ik ben door de search van GOT al aardig wat wijzer geworden, maar dat gaat dan - zoals bijvoorbeeld hier - voornamelijk over videokaartdrivers e.d., wat natuurlijk ook relevant is.

Ik wil graag weten hoe dan verder, met bijvoorbeeld al de alternatieve mediaspelers, codecs, anti-spyware-software, e.d.

Mijn volgorde is nu als volgt:
- format C
- WinXP Pro install
- Mobo-drivers (NVidia)
- Videokaart-drivers (NVidia)
- Antivirus (Norton 2005)
- Antispyware (Microsoft)
- Winrar, Acrobat Reader en DirectX 9.0c installeren
- Firefox installeren
- messenger verwijderen met: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir% \INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
- Nieuwste msnmessenger installeren
- alternative mediaplayer, realplayer en quicktime installeren
- codecs installeren (K-Lite Mega Codec Pack)
- office installeren (en overige software en games)

Hebben jullie nog tips, aanvullingen of opmerkingen?

Mijn systeem: Athlon XP 2600+, 512 MB DDR, AOpen Aeolus 6600, Maxtor 40 GB hd (2x), WinXP Pro

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vergeet ook niet je firewall te installeren/aan te zetten :) Je cd bevat al SP2? anders zou je die misschien kunnen integreren :P Ook zou je een unattended install-cd kunnen maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 12-06-2005 15:38 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 15:47
Is het niet beter juist eerst DirectX 9.0c ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
NightForce schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:39:
Is het niet beter juist eerst DirectX 9.0c ?
Die zit al in SP2 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 21:41
sanfranjake schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:38:
Vergeet ook niet je firewall te installeren/aan te zetten :) Je cd bevat al SP2? anders zou je die misschien kunnen integreren :P Ook zou je een unattended install-cd kunnen maken :)
Firewall zit in Norton 2005 en SP2 zit standaard bij mijn versie van XP. Sorry, had ik moeten noemen.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Verwijderd

wat wil met een software firewall doen. beter is het een router te hebben die potdicht zit, software matige firewall hebben ze open hoor. en ten tweede het maakt je ook nog traag.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Hmm in principe zo:

PC van de internetverbinding afhalen. (tenzij je zeker bent dat je een goede hardwarematige oplossing hebt.)

XP (liefst meteen SP2)
chipset drivers
bij persoonlijke voorkeur dan de videodrivers (wel degelijk na je chipset (gart) driver)
Anti-virus

Vervolgens gooi je je pc weer aan het internet en update je windows en je antivir, en download je de nieuwste drivers. (als je die nog niet had en nog niet had geinstalleerd.)

Voor antispyware kun je dezelfde richtlijn aanhouden als voor antivir lijkt me.

De rest is voornamelijk persoonlijk I guess

[ Voor 7% gewijzigd door Iet op 12-06-2005 17:26 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaWit schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:36:
Omdat ik regelmatig mijn harde schijf formatteer (zo eens in de 3 maanden) ....

Ik wil graag weten hoe dan verder, met bijvoorbeeld al de alternatieve mediaspelers, codecs, anti-spyware-software, e.d.
Das toch per persoon verschillend.
Ik gebruik fddshow/Xvid en AC3, en een ouwe tsunami waar ik alleen de mp3 codec voor gebruik ivm shoutcast (160bitrate shoutcasts).
VLC en WMP10 doen het goed genoeg hier voor wat ik wil, geen 23 verschillende mediaplayers nodig.
Hebben jullie nog tips, aanvullingen of opmerkingen?
Opmerking dan. Waarom 1x in de 3 maanden reinstallen? dan moet je wel een gigantische klerezooi van je install maken eerlijk gezegd, 1x in de 2 jaar reinstall is voor mijn doen al veel (en dan ben ik niet zuinig op m'n installs maar onderhoud 'm wel netjes).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1