MPEG kaart icm AOpen 1040 PRO

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hallo! Sinds ik een AOpen 1040 Pro DVD speler heb, ben ik helemaal verslaafd aan de DVD's. Echter, ik heb geen videokaart met een tv-out dus ik ben gedoemd om op m'n monitoretje al dat moois te aanschouwen!

Dus mijn vraag is: is er een hardwarematige oplossing (vast wel) in de vorm van een MPEG kaart, waardoor de kwaliteit van het beeld zal toenemen (waarschijnlijk) en mij gelijk van een tv-out voorziet? En zo ja, wat is de keuze? 't Mag in ieder geval wel wat kosten.

TIA!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ja hoor, geen probleem, er zijn zogenaamde MPEG2 (PCI) kaarten zodat je probleemloos (op je TV) kunt kijken:

REALMagic Hollywood + en
Creative Labs DxR3

Kijk in de pricewatch wat het waar kost...
(prijs is max. 200,-)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• botoo
  • Laatst online: 00:32

botoo

💀 too old to die young

ik gebruik sinds jaar en dag de Realmagic Hollywood (plus), absolute aanrader, volkomen naadloos ultrascherp beeld. Ik heb 'm losgekoppeld toen ik een GeForce videokaart installeerde, die zou met Powerdvd minstens eve goede resultaten moeten geven, NOT. Gauw weer teruggezet, software kan niet op tegen hardware

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Servor
  • Niet online
En deze kaarten werken zonder problemen samen met de AOpen DVD 104 Pro? En ook zonder problemen onder Windows 2000?
Is er nog een kwaliteitsverschil??

Owja nog meer vragen:

* Is de kwaliteit vergelijkbaar met 'gewone' tv?
* Hoe sluit ik die kaart aan op een tv die alleen scart+kabel ingang heeft?

TIA!

• Servor
  • Niet online
Ok de meeste vragen zijn al beantwoord (maar toch bedankt :) ), maar het geheel staat of valt met hetvolgende:

Ik ga dus waarschijnlijk voor de Hollywood+ maar nu heb ik op m'n tv alleen een SCART aansluiting en geen S-Video. Zijn er kabels/adapters in de handel waardoor ik die S-Video kan omtoveren tot SCART?

Alvast bedankt!!!

• Servor
  • Niet online
Ummmmm... niemand???

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ja hoor, omvormers van S-video / Audio (tulp) naar Scart zijn gewoon te krijgen bij de elektronica zaak (en anders altijd de 3-tulp versie, dan moet je alleen een kabeltje hebben om S-video naar tulp om te zetten...)

deze kabeltjes zijn vaak ook bij zaken als Expert te krijgen, maar anders moet je ff een iets specifieke winkel zoeken...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Servor
  • Niet online
Thanks!
Ga ik dalijk in de lunch even shoppen! :)

• Servor
  • Niet online
Kaartje gehaald. Geil ding. Alleen:
Als ik DVDs afspeel op m'n tv dan krijg ik alleen zwart/wit beeld! Ik ga via zo'n scart stekker naar S-Video, heeft het daarmee te maken??

Ik snap er niks van. Op m'n monitor is het wel in kleur! Hellupie!

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij de meeste tv-outs moet je je tv instellen. Misschien staat je tv op NTSC ipv PAL of op Black-White ipv RBG.

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Als je van S-Video naar SCART gaat moet het daar niet aan liggen... ga je van S-Video naar composite (tulp) naar SCART, dan moet je wel een speciaal kabeltje hebben (Bij mijn Asus V3800TVR zit een speciaal S-Video kabeltje om van S-Video een Composite stekker (tulp) te maken...)

Als je die wilt hebben: Je mag hem van mij kopen voor 7,50...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Servor
  • Niet online
Net even op de website zitten struinen van Realmagic en volgens mij ligt het toch aan de manier van aansluiten. Volgens mij moet ik via dat svideo -> composite (rca) kabeltje ipv svideo -> scart. Ik ga morgen even een composite kabel halen want die meegeleverd is, is ongeveer 15cm :) En m'n tv staat iets verder weg...

Ook zijn m'n s-video kabels allemaal 4 polig terwijl het meegeleverde svideo -> composite volledig 7 polig is. Zou het ook nog eens kunnen zijn, maar ik heb niet genoeg verstand van Audio/Video om daar wat zinnigs over te kunnen roepen.

Als er nog tips zijn, dan graag :)

• Servor
  • Niet online
Ik durf het bijna niet te vragen... :)
Pagina: 1