[DVD] Fragment van DVD capturen.

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Probleem:

In de zomer willen we met een groep een spel spelen. Het is de bedoeling om de titel van een film te raden aan de hand van een fragment van +/- 1 minuut. Echter heb ik geen enkel idee hoe ik dit moet gaan aanpakken.

Wat willen we:

Een gehele film capturen en vervolgens het stukje uit knippen wat ik nodig heb is eigenlijk geen oplossing. Dit gaat veel te veel tijd kosten.

Wat het meest gunstige zou zijn is dat we een film starten. Op de record knop drukken als die moet beginnen en daarna weer op stop als hij moet stoppen.

Vervolgens moeten we weer alles aan elkaar plakken met eventueel een pauze ertussen en dit geheel op DVD zetten.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

• jbcyber
Een heel subtiel kickje mag dat??

Verwijderd

dvd rippen met dvd decrypter
vervolgens in een willekeurig video bewerkingsproggie direct de goeie stukkies eruit knippen en een nieuw filmpie van breien.

Opzich zo gebeurd, maar als je 0 ervaring hebt met videobewerking wordt het vast nog wel ff puzzelen.

• jbcyber
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:11:
dvd rippen met dvd decrypter
vervolgens in een willekeurig video bewerkingsproggie direct de goeie stukkies eruit knippen en een nieuw filmpie van breien.

Opzich zo gebeurd, maar als je 0 ervaring hebt met videobewerking wordt het vast nog wel ff puzzelen.
Wat kan ik als beste als bewerkings programma kiezen.

Het goed rippen is inmiddels gelukt :D.

Verwijderd

ik gebruik:
Winavi voor het omzetten van dvd formaat naar avi
Adobe Premiere voor de filmbewerkingen

maar er zijn legio filmbewerkingsprogramma's.
Het simpelst is wellicht windows movie maker, die je zowieso al hebt als je Windows XP hebt.
Ik weet niet of die ook direct dvd's kan maken, maar eventueel kun je dan de boel weer naar dvd formaat omzetten met winavi, en vervolgens branden met bv Nero.

suc6

Verwijderd

wat ik trouwens net bedenk nu ik de TS weer lees..
Ik neem aan dat je stukjes van een heleboel fimls nodig hebt?
Dan zou ik het zo doen:
Gewoon een digitale videocamera aan de (scart) uitgang van je dvd speler hangen, en direct de stukkies opnemen die je wil.

Later kun je dan in een keer je bandje capturen en zonder gedoe de boel op een dvdtje zetten..

Moet je natuurlijk wel een digitale videocamera hebben

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

met een tv kaart gaat dat ook wel lukken ;)

[ Voor 55% gewijzigd door JohnD op 17-06-2005 10:55 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

idd.. zijn ook eigenlijk legio oplossingen..
ligt er maar net aan wat voor apparatuur en software je direct beschikbaar hebt..
Pagina: 1