Toon posts:

KVM switch en scroll muis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mij een KVM switch te kopen, icm met mijn Microsoft multimedia keyboard en Logitech MX510.

Nu weet ik dat vele KVM switches niet overweg kunnen met scrollmuizen. Heb daar meer over gezocht, maar uiteindelijk niets wijzer geworden.

Daarom mijn vraag:

welke switches kunnen sowieso goed overweg met scrollmuizen?

Iedereen met ervaring kan mijn dag maken :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik neem aan dat je er eentje wil die netjes omschakelt? (dus niet zo'n simpel ding met een grote schakelaar)

Mijn über simpele Eminent kvm switch kan namelijk wel goed overweg met mijn scrollmuis. Enig nadeel is dat af en toe je muis uitvalt bij het schakelen, een reboot is dan nodig om hem opnieuw te herkennen. Komt omdat het gewoon een grote schakelaar is die tussen de 2 computers switcht, en dus niet let op de omschakelvolgorde.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:26:
Ik neem aan dat je er eentje wil die netjes omschakelt? (dus niet zo'n simpel ding met een grote schakelaar)
Pffft, dat is mij om het even. Waarom zou een software-based versie beter zijn dan met zo een schakelaar soms?
Mijn über simpele Eminent kvm switch kan namelijk wel goed overweg met mijn scrollmuis. Enig nadeel is dat af en toe je muis uitvalt bij het schakelen, een reboot is dan nodig om hem opnieuw te herkennen. Komt omdat het gewoon een grote schakelaar is die tussen de 2 computers switcht, en dus niet let op de omschakelvolgorde.
Errr... als ik daardoor moet rebooten vliegt dat ding na een uur buiten :P

Verwijderd

Ik heb een aten 4 poorts ps2 kvm switch (geen usb) van eynstein. Die doet het prima met mijn mx510 en mijn huidige ultra-x (voorheen microsoft en logitech multi media toetsenborden eraan gehad).
Alle knoppen werken van zowel de muis als de toetsenborden. Geen problemen met zowel windows als linux, heb nog nooit hoeven rebooten, zelfs niet als je de muis of toetsenbord uit de kvm switch haalt. Enige is als je linux instaleert en je ga even naar een andere pc dan kan ie de monitor niet herkennen 8)7 gek he? ;)

Ik heb mijna al meer als 2 jaar en hij doet het dus prima. Echt zo'n apparaat waar je geen omkijken naar hebt, heeft ook geen externe voeding nodig. Enige minpuntje kan zijn dat 2x CTRL ook switchen is, da's vast niet prettig in een game die de ctrl toets gebruikt (ik heb er nooit veel last van gehad maar game niet bijzonder veel

Ding wordt volgens mij ook verkocht onder de naam digitus.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je bijdrage :)
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:17:
Enige minpuntje kan zijn dat 2x CTRL ook switchen is, da's vast niet prettig in een game die de ctrl toets gebruikt (ik heb er nooit veel last van gehad maar game niet bijzonder veel
Aaargh meen je niet :r

Laat dan maar al, ctrl is een van mn hoofdtoetsen... 8)7

Anyway, gaarne nog wat ervaringen met switches :)

Dit is nl een van de dingen wat fabrikanten nooit melden op hun site (problemen zoals die scroll that is)

Dus: the quest for the ultimate switch (<€50) continues! :)