Eind vorig jaar zomer heb ik een nieuwe pc moeten kopen (mobo-proc-mem). Vanwege mijn kleine budget moest dat helaas zo goedkoop mogelijk. Ik heb toen gekozen om voor een Asus P4R800-VM moederbord, Intel Celeron D 330 en Kingston PC3200 CL3 geheugen. De eerste keer dat ik alles installeerde werkte alles perfect maar ik kwam er ineens achter dat het geluid maar uit een speaker kwam, bleek aan het mobo te liggen. Ik heb een nieuwe gekregen en alles werkt nu perfect.
Mijn probleem: de Celeron D leent zich ideaal voor overklokken. Maar ik kan maar geen programma of truuk vinden waarmee het moederbord het toestaat. De functie zit er of niet op of staat uitgeschakeld. Ik heb al allerlei progjes gebruikt maar dan moet ik mijn moderbord aangeven en dat staat er nooit bij.
Heeft iemand van jullie een idee, programma en/of truuk om deze blokkeering te omzuilen?
Alvast onwijs bedankt!
Mijn probleem: de Celeron D leent zich ideaal voor overklokken. Maar ik kan maar geen programma of truuk vinden waarmee het moederbord het toestaat. De functie zit er of niet op of staat uitgeschakeld. Ik heb al allerlei progjes gebruikt maar dan moet ik mijn moderbord aangeven en dat staat er nooit bij.
Heeft iemand van jullie een idee, programma en/of truuk om deze blokkeering te omzuilen?
Alvast onwijs bedankt!