Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Radeon 9600PRO voltage regulator ic doorgefikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
U leest het goed. na een beetje teveel aceton gebruikt te hebben begon myn kaart te fikken na de powerknop ingedrukt te hebben. Garantie zal er al niet meer op zijn aangezien er een dikke deuk in de voltage ic zit dus vroeger ik my af of je zo een IC ergens kunt bestellen? Hij heeft als naam '1575 PXCR' En zou het dan ook mogelijk zijn voor deze ic er af te doen en er een nieuwe op te solderen?

MVG.

Verwijderd

Dit topic is niks zonder plaatjes. Leedvermaak is het beste vermaak, niet? ;)

Verwijderd

Hij bedoelde denk ik van die van jouw... die kapotte... :p
Kijk is op www.conrad.nl misschien hebben ze daar...

Verwijderd

Dat kun je wel vergeten, die IC's kun je echt niet zomaar ergens kopen want dat zijn geen gebruikelijke consumenten IC's. Soms worden ze zelfs speciaal voor een bepaald product vervaardigd wat goed zou kunnen gezien deze producten op grote schaal worden geproduceerd. Misschien dat je hem kan vervangen voor een compatible IC, maar dan moet je eerst de specs van deze weten en dat zal moeilijk worden.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
waarom gebruik je aceton icm met 3d-kaart?

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik lees J575 op het plaatje, zal niet mee vallen om die te vinden.
Wat Herelam schrijft, is zo, soms worden er onderdelen gebruikt die niet zomaar in een electronica winkel te vinden zijn.

Als je niet precies dezelfde ic kan vinden houd het op.
Het kan ook nog zo zijn, dat er meerdere onderdelen stuk zijn.

Tweak!

Verwijderd

andere kwestie... stel je vindt dit IC, ben je dan ervaren genoeg om zelf dit soort ic's te solderen zonder ze te oververhitten? ik dacht trouwes dat pcb's van vgakaarten multilayers zijn... lijkt me zeker niet leuk meer om daar op te solderen...

ik zou zeggen.. voor de 100e dat die kaart maar kost (voor 256mb versie), zou ik dat gewoon de vuilbak inkieperen, en een andere kopen. 9600Pro is toch al niet meer van de nieuwste (hiermee zeg ik niet dat ze afgedaan heeft); neem gewoon den 9800pro in de plaats...

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb misschien wat voor je.
Mijn stukke 9500 heeft wellicht zo'n chippie, alleen zie ik het er niet op staan.
Kan je een wat grotere foto achter die link zetten zodat ik kan zien welke het zou moeten zijn?
Er zitten 3 met smurrie beplakte chips onder het koellichaam bij mij...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo? Die foto is tog groot genoeg?

Afbeeldingslocatie: http://www.rojakpot.com/a...GeCube_VMod/pencilmod.jpg

Ok hij werkt dus niet. :o Het is de enigste foto dat ik kan vinden. En myn digitale camera doet het alvast niet beter aangezien je niets meer van de chip kunt aflezen :> aangezien hij doorgebrand is ...
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:43:
andere kwestie... stel je vindt dit IC, ben je dan ervaren genoeg om zelf dit soort ic's te solderen zonder ze te oververhitten? ik dacht trouwes dat pcb's van vgakaarten multilayers zijn... lijkt me zeker niet leuk meer om daar op te solderen...

ik zou zeggen.. voor de 100e dat die kaart maar kost (voor 256mb versie), zou ik dat gewoon de vuilbak inkieperen, en een andere kopen. 9600Pro is toch al niet meer van de nieuwste (hiermee zeg ik niet dat ze afgedaan heeft); neem gewoon den 9800pro in de plaats...
Ik ben 15 jaar , heb geen werk , heb nu examen , heb geen geld en ben geen multimiljonair. :+ Helaas ... Ook al is dit myn 3de kaartje die ik kapot maak. (Radeon 9700 , R9500 en nu deze ..)

EDIT2//

FF foto geupload van die site , mischien werkt hij nu :

Afbeeldingslocatie: http://img179.echo.cx/img179/6889/roflmaoooo6bo.jpg

Ik ben ook redelijk zeker dat het alleen die ic is aangezien ik met myn multimeter 2 pinnetjes perongeluk verbonden heb en daardoor direct beginnen branden is ... Ik had het nog al eens voorgehad en toen werkte alles nog , alleen is het nu iets erger. }:O

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 18:32 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:26:Ook al is dit myn 3de kaartje die ik kapot maak. (Radeon 9700 , R9500 en nu deze ..)
Dan zou ik me al helemaal niet wagen aan het vervangen van een ICtje >:)
Je loopt als je het verkeerd doet namelijk wel het risico dat je ook je moederbord sloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ach , myn mobo leeft nu nog nadat er een brandende kaart inzat terwijl pc draaide dus dat zal ie ook wel overleven. :9 Er zit nu zo een Fx5200 64 bit geval in , en battlefield2 op 800x600 op low is geen zicht op een 19 inch tft scherm. }:O

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Als je tijd hebt om Battlefield te spelen, heb je ook tijd om te werken en
werk is er zat.
Bovendien kan je ook nog je ouders lief aankijken :)

Maar, wat al eerder gezegd werd: wat kost een 9800pro nou nog?

[ Voor 19% gewijzigd door Mujo op 12-06-2005 23:20 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

DOH! een grotere foto zodat ik kan zien WAAR dat chippie zich op de kaart bevind.
Mijn ogen kunnen jouw plaatje heus wel zien hoor slimpie :)

Trouwens, heb je zelf die oude afgefikte kaarten niet meer? Altijd handig...

[ Voor 22% gewijzigd door Tijgert op 13-06-2005 01:11 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Best kans dat dit em is, zo'n ic valt nog prima te solderen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
^

welke van deze heb ik dan nodig?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
LT1575CN8-1.5 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-2.8 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-3.3 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-3.5 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-5 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CS8 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-1.5 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-2.8 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-3.3 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-3.5 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-5 Prec Linear Reg Controller

En het is tog met een soldeerpompje dat ic'tje er af doen ? Maar het op solderen lijkt me een stukje moeilijker. Kan deze er niet opgezet worden door adhesive bv? Aan elk pootje van de ic een erg klein druppeltje ?

Myn ouders willen me een 6800LE kopen maar dat maakt niet uit. Ik wil nogaltijd deze kaart fixen! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 21:42 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

(jarig!)
Toch vindt ik dit meer een vraagje voor in CME :) Daar zitten de experts op dit gebied :)

Move DOC -> CME

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ok , bedankt! }:O

Verwijderd

tjsa ik weet het niet hoor... hij heeft kortsluiting veroorzaakt das zeker
dus als ik het moet gokken liggen er ook nog meer dingen aan sluiting.. het nadeel van sluiting is dat het vaak nog veel meer naar de klote trekt smd componenten kunnen wat dat betreft niet veel
hebben

ik vrees dat jij hier geen eer aan kan behalen je kan hooguit proberen om een ic over te zetten van een ook al dood kaartje maar dat je het daarbij moet laten... zeker gezien omdat je al meerdere kaarten met geknutsel naar de eeuwige jachtvelden gestuurd hebt

ons opa zei altijd.. waar je geen verstand van hebt moet je van af blijven
maar dat was goede raad in een lang geleden tijd

Verwijderd

waarom niet proberen? t is toch al stuk.
niet dat ik denk dat het veel kans op slagen heeft mja. er zal waarsch wel meer kapot zijn,
kortstluiting = stroom omhoog = warmte = baantjes kapot, of componenten kapot...
smd component solderen kan je door met klein drupje seclijm hem eerst vast te leggen en dan kort elk pootje te doen.
hoe het zit met die multilayer pcb's weet k nie

na 3 kaarten zou ik idd ook geen geld meer hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ Mental_power

Ik heb tog niets te verliezen? Als ik niets probeer ligt ze hier gewoon dood niks te doen ... Als ze weer werkt kan ik er nog een goede 60 eur 2de hands uit trekken voor te verkopen. >:) En zo krijg je ook weer een beetje ervaring by .

Verwijderd

almar schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:30:
waarom gebruik je aceton icm met 3d-kaart?
bijvoorbeeld als er stickers op je RAMs zaten waar je heatsinks op wou plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op die voltage regulator chip stond een heatsink omdat hij redelijk warm werd. :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:50:
@ Mental_power

Ik heb tog niets te verliezen? Als ik niets probeer ligt ze hier gewoon dood niks te doen ... Als ze weer werkt kan ik er nog een goede 60 eur 2de hands uit trekken voor te verkopen. >:) En zo krijg je ook weer een beetje ervaring by .
oftopic: jij zou die kaart dan nog proberen verkopen 8)
ik koop nooit iets van jou :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:44:
[...]

oftopic: jij zou die kaart dan nog proberen verkopen 8)
ik koop nooit iets van jou :P
ik zou het meteen zien en die kaart eigenhandig door zijn strot douwen maar dat risico moet ie zelf maar weten..

maar heb je al een nieuw/overleden bord voor een ander ic... ik zou alleen dat proberen en de rest zou ik laten zitten voor wat het is

Verwijderd

lekkere mentaliteit heb je dan als je dat dan weer verkoopt.

hoe zou jij dat vinden als dat bij jouw gebeurt.

ik zou in iedergeval ook niks van je kopen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik vind het trouwens een beetje vaag dat je door Aceton kortsluiting hebt gekregen. Aceton is namelijk niet electrische geleidend (net als bijna alle organische oplosmiddelen).
Heb je niet gewoon in een onhandige actie de boel beschadigd?

De chip vervangen zal wel gaan, ik heb zelf al eens in een laptop een variant van de max232 voor de seriele poort vervangen (had heel wat meer en dunnere pootjes), maar het is een priegel werkje waarvoor je wel een betere soldeerbout nodig heb dan zo'n hobbie dingetje van 10 - 20 euri.

ps. het zou wel heel sneaky zijn als je die kaart vervolgens 2de hands ging verkopen voor €60,- Voor dat geldt verwacht ik een kaart die in goede staat is, en niet 1 waar aan gesoldeerd is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:37:
^

welke van deze heb ik dan nodig?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
LT1575CN8-1.5 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-2.8 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-3.3 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-3.5 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CN8-5 Prec Linear Reg Controller PDIP 8     $3.15   
LT1575CS8 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-1.5 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-2.8 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-3.3 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-3.5 Prec Linear Reg Controller SOIC 8     $3.15   
LT1575CS8-5 Prec Linear Reg Controller

En het is tog met een soldeerpompje dat ic'tje er af doen ? Maar het op solderen lijkt me een stukje moeilijker. Kan deze er niet opgezet worden door adhesive bv? Aan elk pootje van de ic een erg klein druppeltje ?

Myn ouders willen me een 6800LE kopen maar dat maakt niet uit. Ik wil nogaltijd deze kaart fixen! :P
Deze: LT1575CS8 Prec Linear Reg Controller SOIC 8 $3.15

In de datasheet staat namelijk dat de LT1575CS8 en LT1575CN8 gemerkt zijn met 1578. De andere varianten hebben een andere druk.

Verwijderd

Deze: LT1575CS8 Prec Linear Reg Controller SOIC 8 $3.15
Het verschil tussen die hele reeks van chips is de uitgangsspanning. (1.8V, 2.2V, 2.8V 3.3Volt, 5Volt etc.)
Welke spanning hoort deze regulator te produceren? Is-t-ie voor de core? Voor het geheugen? Voor de IO?

Oja, en je moet natuurlijk een SOIC nemen, en niet een PDIP, want die zit in de verkeerde package

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 14:27 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Jrz

––––––––––––

Ik snap niet dat jullie iemand helpen die, als die kaart weer half werkt die kaart aan een nietsvermoedend iemand gaat verkopen..

Anders heb ik ook nog wel een aantal kasten met een plakkertje intel inside erop in de verkoop. Afentoe zal er misschien wat rood gruis uit vallen misschien als je ze scheef houdt.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
O ik zie ineens dat het al de 3de kaart is die stuk is "gegaan"
Ga eerst maar leren hoe je netjes en zorgvuldig met spullen om moet gaan.
Er zijn al zat leo's

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
Goh. Best wel een leuk forum , iedereen heeft door dat je een grapje maakt. NOT

Sarcasme mensen! |:(

Verwijderd

Ik zou em ook door je ...halen en dan door je mond
Halvegare een beetje mensen gaan willen oplichten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 00:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:43:
Ik zou em ook door je hol halen en dan door je mond
Reageer normaal, of reageer gewoon niet.
Hij zei toch dat het een geintje was, *piep ;) *.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 00:47 ]

Verwijderd

ok :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:57:
Goh. Best wel een leuk forum , iedereen heeft door dat je een grapje maakt. NOT

Sarcasme mensen! |:(
jij zal ms niet het probleem zijn maar wel al die honderduizend andere halve debielen die het wel doen maw tis geen leuk grapje

voor de rest ontopic

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:26:
[...]

Het verschil tussen die hele reeks van chips is de uitgangsspanning. (1.8V, 2.2V, 2.8V 3.3Volt, 5Volt etc.)
Welke spanning hoort deze regulator te produceren? Is-t-ie voor de core? Voor het geheugen? Voor de IO?

Oja, en je moet natuurlijk een SOIC nemen, en niet een PDIP, want die zit in de verkeerde package
Deze regulator heeft een variabele uitgangsspanning, te zien aan het opschrift 1575 . Dus een LT1575CS8 zonder verdere toevoegingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:43:
Ik zou em ook door je ...halen en dan door je mond
Vanuit je post kan ik afleiden dat je een erg volwassen iemand bent. Persoon zou teveel gezegd zijn.

Verwijderd

we waren over dat componentje bezig hé,
laten we daarover verdergaan.
Pagina: 1