Toon posts:

Spread Spectrum uit, maar toch wordt processor gelocked?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb mijn P4 3,0 ghz naar 3,2 ghz geklocked. Dit zou normaal gesproken geen probleem moetten zijn. Dit lukt ook gewoon. Maaar als ik mijn pc reboot en of aan/uit zet, dan staat er 55015x15=39517 mhz. :| En moet de processor gereset worden. Nee dit is geen typfout!

Ik heb al gelezen dat dit aan Spread Spectrum kan liggen. Maar dit staat dus op disabled!

Weet iemand waar het anders aan zou kunnen liggen? :?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Kun je niet op F1 drukken om door te gaan met booten ?. Als dat kan moet je eens kijken wat er in Windows staat. (Eigenschappen op Deze Computer of met tools á la CPU-Z en WCPUID)

Zover ik weet zorgt 'Spread Spectrum' ervoor dat de FSB afgevlakt wordt naar het aantal MHz waar 'ie op hoort te draaien. Als voorbeeld : Een mobo dat op 166MHz staat ingesteld en op 167,50MHz draait is met 'Spread Spectrum' dichterbij de 166MHz te brengen.
Echter weet ik niet zeker of dit klopt ;)

En wat gebeurt er als je de PC naar iets ander overclocked ?. Naar 3.1GHz of naar 3.3GHz bv. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Er kan wel worden doorgeboot. Maar de standaard settings (3.0 ghz) worden hersteld.

En als ik een andere kloksnelheid kan ik dat 1x doen. Doet het dan ook goed, maar als ik dan reboot krijg ik die melding weer. ;(

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Speed spectrum altijd op DISABLE. Het beinvloed overclocken op een negatieve manier. Je krijgt er meer BSODs van etc.

Verwijderd

kan je es exact laten weten welk moederbord en welke cpu?

heb een asus P4P800SE met een 3.0 prescott 800fsb gehad, en heb daar ook moeilijkheden mee gehad om te overklokken... laatste biosflash opgezet, en als ik hem wegdeed liep ie op 3400 mhz stabiel

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Spread Spectrum is ervoor om te zorgen dat de computer's EM straling binnen de perken blijft. dit gebeurd door de frequenties een beetje te laten oscileren, hetgeen bij een stabiele computer geen problemen op zou moeten leveren. Dat dacht ik tenminste.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik dus al gekeken voordat ik deze topic startte. :X

Moederbord:
Intel 915 P/G Combo MSI MS-7058

CPU:
Intel Pentium 4 530, is dus een socket 775

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand die weet waar het aan zou kunnen liggen?
Pagina: 1