[Compaq] Ervaringen en hoe compatible is dat tegenwoordig

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 20:48
Ik zit met een schuin oog te kijken naar een eventuele opvolger voor mijn Dell Dimension 4100 PIII 1GHz. Prima bakkie hoor, maar lijkt mij een beetje te traag worden als ik er XP op wil zetten (heeft nu Win 98) en er kan ook maar 512 MB geheugen in. Voorts maakt hij nogal het geluid van een kleine stofzuiger, dus wij willen wat anders :).

Nou hebben we bij mij op het werk van die kleine Compaq 7100 bakkies. Lekker stil en best wel rap. Nou kan er in die kleine bakkies helaas alleen maar een 'halfhoge' videokaart, dus dat is niet handig met uitbreiden, dus zal ik een iets groter bakkie moeten hebben. Zijn die wat grotere bakken uit diezelfde serie net zo stil?
Kan je in een Compaq tegenwoordig een beetje leuke hardware kwijt, bijvoorbeeld als ik er later een nieuwe videokaart/geluidskaart ofzo in wil zetten? Ik heb begrepen dat ze vroeger nogal moeilijk waren met interruptconflicten en dergelijke ongein, waardoor het hele feest niet doorging.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het blijft vaak dik betalen voor de merknaam waardoor er flink wordt bezuinigd op het binnenwerk (met andere woorden, zoveel mogelijk onboard en liefst zo goedkoop mogelijk).
De eigen Compaq moederborden zijn inmiddels verleden tijd, er zitten vaak borden in van fabrikanten zoals LiteOn en AOpen. Daarmee zijn al die rare problemen ook verleden tijd.

Maar reken erop dat je dik betaald voor het merk. Meestal kan je voor hetzelfde geld wel een beter systeem krijgen als je zelf kan bouwen.
Zeker als je gelijk al denkt aan uitbreiden want het is echt veel goedkoper om gelijk iets goeds te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door -=bas=- op 13-06-2005 05:11 ]

Senile! Senile Oekaki

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52
je sceptiscime is niet geheel op zijn plaats bas. Gedeeltelijk wel..

Die bedrijven gebruiken vrijwel altijd A-merken e.d. Verwacht echter niet dat upgraden altijd even gemakkelijk gaat.

pluspunt is dat ze wel gigantisch groot inkopen en zodoende de prijs kunnen drukken

Verwijderd

Bedrijven kopen de systemen en breiden ze niet meer uit, zelfde geldt voor scholen. Die gebruiken ze gewoon totdat ze op zijn. Zelf denk ik ook dat je beter zelf bouwt.