Voor een voetbalclub profielsite ben ik al een hele tijd aan het proberen een html email te versturen, waarbij ik gegevens uit een database haal om een profiel pagina van leden te versturen via een html email. Ik stuit daarbij op het probleem dat het me niet lukt om de html op een makkelijke wijze te splitsen van de code.
de html email wordt goed verzonden maar het splisen van data lukt me niet heb al van alles geprobeert tot includen van files en het replacen van strings.
waaruit bestaat een profiel html email?
---
header
intro text
----
profiel resultaten
----
footer
afsluitende text
ik heb een stukje van de code die ik momenteel gebruik:
Wat ik graag zou willen is
Dat het gedeelte middenin (Dus de profiel resultaten) gewoon via een html file geinclude worden, dus dat een html template geinclude wordt en die wordt verzonden in de mail. en dat daarbij alle variabelen zoals naam, leeftijd, foto, etc in die html template ingevuld worden.
Wie kan me hiermee op weg helpen? Ik heb zelf al een en ander geprobeert maar dit lukt niet, google biedt geen oplossing dan vindt je alleen maar de mime headers die nodig zijn om html te sturen i.p.v plain text
Een stukje voorbeeld code zou heel fijn zijn aangezien ik zelf ook met fopen heb geprobeert een "profielen.html" te includen maar daarbij werden dan de variabelen weer niet geparsed
help!
de html email wordt goed verzonden maar het splisen van data lukt me niet heb al van alles geprobeert tot includen van files en het replacen van strings.
waaruit bestaat een profiel html email?
---
header
intro text
----
profiel resultaten
----
footer
afsluitende text
ik heb een stukje van de code die ik momenteel gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| while($queue = f($queueq)){ if($count == 0){ $past_email = $queue['email']; $count++; $profiles = array(); } if($queue['email']!=$past_email){ $profile_tables = ""; for($i=0;$i<count($profiles);$i++){ $profile_tables .= "<table width=\"90%\" cellspacing=\"0\"><a href=\"".$profiles[$i]['profile_link']."\">".$profiles[$i]['login']."</a></td></tr>"; $profile_tables .= "<tr><td colspan=\"2\"></td></tr>"; $profile_tables .= "<tr><a href=\"".$profiles[$i]['profile_link']."\"><td>".$profiles[$i]['photo_link']."</td>"; $profile_tables .= "</a><td>".$profiles[$i]['detailed_info']."</td></tr>"; $profile_tables .= "<tr><td colspan=\"2\">"; $profile_tables .= "</td></tr>"; $profile_tables .= "</table><br/>"; // Spacing tussen resultaten } mailSend($past_email, "profiel"); unset($profiles); $profiles = array(); $profile_count = 0; $past_email = $queue['email']; } if($profile_count < $match_max_profiles){ $past_email = $queue['email']; $fprofile = f(q("SELECT * from profielen WHERE blaat")); $profile_link = "{$root_host}bekijk.php?page=bekijk&id=$fprofile[id]"; $location = $fprofile[city].", ".($no_state == 0 ? $fprofile[state].", " : "").$fprofile[country]; // Create table of profile info $detail_info = "<table><tr> <td>Leeftijd:</td> <td>{$fprofile['age']}</td></tr>"; $detail_info .= "<tr> <td>Woonplaats:</td> <td>$location</td></tr>"; $detail_info .= "<tr> <td valign=\"top\">Omschrijving:</td> <td>" . substr($fprofile['info'],0,250) . "</td></tr>"; $detail_info .= "</table>"; |
Wat ik graag zou willen is
Dat het gedeelte middenin (Dus de profiel resultaten) gewoon via een html file geinclude worden, dus dat een html template geinclude wordt en die wordt verzonden in de mail. en dat daarbij alle variabelen zoals naam, leeftijd, foto, etc in die html template ingevuld worden.
Wie kan me hiermee op weg helpen? Ik heb zelf al een en ander geprobeert maar dit lukt niet, google biedt geen oplossing dan vindt je alleen maar de mime headers die nodig zijn om html te sturen i.p.v plain text
Een stukje voorbeeld code zou heel fijn zijn aangezien ik zelf ook met fopen heb geprobeert een "profielen.html" te includen maar daarbij werden dan de variabelen weer niet geparsed