Toon posts:

Trust 340 vindt router/internet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home abonnement en wil daar 2 pc's op aansluiten. Trust 340 gekocht, installatie-wizard gedraaid. De router wordt gevonden, de zoektocht naar het internet blijft echter vruchteloos. Totnutoe het hele weekend bezig geweest met het invullen van alle mogelijke combinaties en permutaties aan mac, wan en ip nummers (waarom staat er in plaats van "trust us" niet "IT-opleiding vereist" op de verpakking?). De fm goed gelezen en opgevolgd.
De kabelmodem en internet werken goed als ik de pc daar rechtstreeks op aansluit.
De kabel tussen kabelmodem en router is de door @home geleverde kabel.

Kan iemand mij op weg helpen? Bij voorbaat dank!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

* Gaat het WAN lampje branden
* Bij die wizard, moet je dan ook het CC*****-a nummer invullen?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Het WAN-lampje brandt en het lampje bij uitgang 1 ook.
Het CC-nummer is de computernaam. Bij de wizard kun je kiezen uit een aantal providers. Maar nergens wordt om een computernaam gevraagd.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:54:
Het WAN-lampje brandt en het lampje bij uitgang 1 ook.
Het CC-nummer is de computernaam. Bij de wizard kun je kiezen uit een aantal providers. Maar nergens wordt om een computernaam gevraagd.
Dan moet je daarna zoeken in je router. JE router dient namelijk als computer als je die aansluit, dus die moet de naam cc####-a hebben. dus even zoeken naar hostname oid.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Dank, inmiddels zit ik via router op internet. Alleen... Nu kan ik wel met explorer aan de gang, maar de newsserver vindt ie niet. Wel als ik de kabel buiten de router om in de pc doe. Ik heb de juiste servernaam ingegeven en geprobeerd met en zonder firewall. Geldt voor meerdere newsreaders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:01:
Dank, inmiddels zit ik via router op internet. Alleen... Nu kan ik wel met explorer aan de gang, maar de newsserver vindt ie niet. Wel als ik de kabel buiten de router om in de pc doe. Ik heb de juiste servernaam ingegeven en geprobeerd met en zonder firewall. Geldt voor meerdere newsreaders.
je moet bij servernaam news.home.nl invullen en in de email mail.home.nl invullen
Pagina: 1