Toon posts:

[Ervaringen] Sony Vaio FS115Z

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik ben van plan binnenkort een notebook te gaan kopen, mijn oog viel op Sony Vaio FS115Z

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/24D8BEC1B87A345EC1256FA000432A96_big.jpg

Type processor Intel Pentium M
Snelheid 1730 MHz
Intern geheugen 512 MB
Intern geheugen (max.) 1024 MB
Type geheugen DDR-SDRAM
Beeldscherm type TFT
Beeldscherm grootte 15,4 inch
Harde schijf 100 GB
CD lezen
Leessnelheid CD-ROM 24 x
CD branden ja
DVD lezen ja
DVD branden ja
Videokaart type GeForce Go 6200
Videokaart geheugen 128MB
Geluidskaart Ja
Aansluitingen Ethernet, Firewire, USB 1.x, USB 2.x, Wireless LAN
Modem intern 56K
PC card 1 x type II
Muis touchpad
Accu Li-Ion
Tablet PC nee
Besturingssysteem Windows XP
Gewicht 2850 gram
Afmetingen (L x D x H) 364 x 264.5 x 35.9 mm

Ik wil hiermee snel kunnen werken (veel video-, muziek- en fotobestanden) en soms natuurlijk ook lekker kunnen spelen. Ik vind geluid, snelheid en duur van de batterij het belangrijkst. Heeft iemand daar ervaring mee? Dan zit ik ook met het probleem dat er maar 1 jaar garantie er op zit, laptop kost rond 1600 E, is de garantieperiode dan niet een beetje te kort? Verder vraag ik me af of het beter is om notebook aan te schaffen via internet of gewoon in een winkel?
Misschien heeft iemand nog een ander notebook in gedachte? Mijn budget zit rond 1700E Alle ideeën zijn welkom, alleen ik ben niet zo een fan van Acer en Dell, vraag me maar niet waarom.

P.S. Best Buy Guides 2005 -- zeer goed werk, bedankt voor de makerDs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte reactie van mijn kant:
ik ben van plan om eind deze maand een laptop aan te schaffen. Mijn oog is op dezelfde serie gevallen, met de FS215S in het bijzonder. Toch neig ik nu naar een Acer Aspire 1693, simpelweg vanwege de lagere prijs en krachtigere hardware (processor nagenoeg gelijk, 1024 DDR2 ipv 512 DDR, 5400 harde schijf, betere grafische kaart).

De Vaio FS serie is een prachtige serie, met hele mooie schermen. Batterijduur is volgens mij rond de 2 uur, niet al te lang. Ik heb overigens op internet al veel gelezen dat het haakje van de sluiting is afgebroken in deze serie, iets waar je dus beter extra voorzichtig mee moet zijn.
Voor office, internet en fotobewerking is dit een geschikte laptop, alleen met gamen zul je niet de meest recente spellen kunnen spelen vanwege de wat zwakke grafische kaart.

Ik zou je willen adviseren om de laptop in de winkel goed te vergelijken met andere laptops: de schermen van de Acer en bijv Compaq doen volgens mij niet heel veel onder die van de Vaio (1 backlight ipv 2). Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:15
Ik ben ook geinteresseerd in deze laptop, maar wat ik mij afvraag is; is de grafische kaart echt zo bedroevend of kan je er nog wel enigszins mee gamen?
Meeste games speel ik op een console, maar af en toe R:TW oid zou toch wel leuk zijn.
Als iemand mij hier meer over zou kunnen vertellen zou ik dat erg op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 215S gewoon omdat ik het design en scherm mooi vond!

Batterij duur = maximaal 2 uur en 1,5 uur met wat zwaarder gebruik (DVD, etc..)

Videokaart draait DTM Race driver 2 vloeiend met full detail en op 1024x768 (hoger kan niet met dat spel meen ik) Verder speel ik toch niks!

Ik heb erg zitten twijfelen tussen de Toshiba M40 en deze laptop omdat de M40 dat harman kardon heeft en ook een mooi design. Daarnaast heb ik nog naar de acer 1694WLMi zitten kijken maar vond het design niet zo mooi (te standaard) Maar als je daar niet veel waarde aan hecht kan je beter zo'n acer kopen vanwege de performance! (of de nieuwe acer 5000 serie met AMD Turion)

Wat ik wel een nadeel vind aan de sony is dat de speakers boven het toetsenbord zitten. Wat daar het nadeel van is, is dat als je een mp3tje speelt en je sluit het scherm dat het geluid een stuk zachter wordt! (Bij mijn vorige Acer zaten de speakers aan de onderkant van de laptop)

Wat ZEKER een + punt is van de SONY = dat X-black scherm! Super strak! (zoiets als een goed TFT scherm dat via DVI is aangesloten) dus haarscherpe icoontjes en zeer helder! (op hoogste stand is het contrast wel iets te fel, vind ik). Het scherm is trouwens een stuk beter dan alles wat ik tot nu toe heb gezien! Enige wat ik ook wel mooi vind zijn de schermen van Toshiba! (vriend van mij heeft er 1)

Je hoor hem bijna niet en is verder kwalitatief goed afgewerkt!

De geintegreerde wireless lan werkt alleen niet super met mijn wireless lan router.. hij valt vaak uit (de wireless lan van de laptop) dan moet ik de verbinding even vernieuwen (herstellen) en dan doet ie het weer perfect! Maar met de PCMCIA kaart die bij de router hoort werkt het iig een stuk beter bij mij! Maargoed kan ook aan mijn router liggen :)

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfel tussen een sony vaio fs115z en een medion aldi de laatste van mei 2005. eigenlijk zou ik hem meer voor internet en fotobewerking gebruiken. dus misschien is een andere wel goed genoeg?