VIA drivers (wel of niet)

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Moet ik die nou wel of niet installeren?
(onder win98)

Zelf werk ik niet vaak met VIA Chipsets, maar iemand zei laats dat ik geen Via 4-in-1 drivers moest installeren onder win98 2nd edition. "Dan wordt het systeem onstabiel" :?

:? nou weet ik het ook niet meer

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Zoiets hoorde ik ook eens ja. Maar volgens mij ligt dat niet aan de drivers, maar aan de VIA Chipset zelf (of aan Win98 SE, is maar hoe je het bekijkt).

VIA Chipsets gaan gewoon vaak niet goed samen met Win98 SE. In de normale Win98 doen ze het wel.

Overigens werken die 4-in-1 drivers bij mij goed onder Win2K en onder Win98.

Verwijderd

Natuurlijk moet je die wel instaleren. Zonder die driver is de hele shit een stuk trager. Let wel op dat je een goeie versie van de VIA 4-1 driver hebt . 4.26 werkt oke bij mij.

Verwijderd

4.28 schijnt ook snel en stabiel te zijn (die heb ik zelf ook).

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016

Verwijderd

Installeren, niet over twijfelen.

Als je ze niet installeert weet je niet wat je meemaakt (zo traag gaan je spellen).
Pas nog zo'n klojo meegemaakt:
Zit bij m'n broertje op school, opleiding systeembeheer nog wel.
Mijn broertje had 't 'm al tig keer gezegd... installeren die hap!!! maar nee, niet luisteren... lag aan de videokaart enzo... die deed het niet goed (GeForce256)... toch maar weer naar 3dfx (Voodoo5) |:(

Op het laatste moment toch maar die kaart meegebracht naar m'n broertje, getest, retesnel! :Z
Toen thuis de drivers geïnstalleerd, en toen deed hij het plotseling perfect! :o

De moraal van dit verhaal mag je zelf bedenken. :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 09:33 schreef Servowire het volgende:
Zelf werk ik niet vaak met VIA Chipsets, maar iemand zei laats dat ik geen Via 4-in-1 drivers moest installeren onder win98 2nd edition. "Dan wordt het systeem onstabiel" :?
Als je geen VIA chipset hebt moet je ze niet installeren. Voor de mensen die dat nog niet wisten.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 12 januari 2001 09:36 schreef Mark Timmer het volgende:
VIA Chipsets gaan gewoon vaak niet goed samen met Win98 SE. In de normale Win98 doen ze het wel.
Geen idee waar dat gerucht vandaan komt maar ik draai hier gewoon Win98SE op een KT7 met VIA 4-in-1 4.25 en erg stabiel hier. (tb900@1Gig, 256MB@CAS2, GF2 GTS, SB Live).

Ik denk niet dat VIA chipsets per definitie 'slecht onder Win98SE draaien', ligt meer aan een conflict zoals een IRQ conflict o.i.d.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Waar kan ik die dingen downloaden dan:?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op vrijdag 12 januari 2001 10:52 schreef tazzman het volgende:
Geen idee waar dat gerucht vandaan komt maar ik draai hier gewoon Win98SE op een KT7 met VIA 4-in-1 4.25 en erg stabiel hier. (tb900@1Gig, 256MB@CAS2, GF2 GTS, SB Live).
Jouw systeem draaide eerst toch hartstikke brak? Wat heb je uitgevogeld allemaal dattie nu wel stabiel is? *D
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Op vrijdag 12 januari 2001 11:51 schreef freaky20 het volgende:
Waar kan ik die dingen downloaden dan:?
Als je goed gekeken had, had je gezien dat ik de link gepost heb! :Z
Pagina: 1