Beste tweakers,
Ik zoek een high performance notebook en mijn budget is ongeveer 1500euro nog teveel
goedkoper mag ook!
Wat wil ik ermee?
Ik doe de opleiding HBO-IT en daaraan voldoen al veel notebooks gelukkig, maar nu wil ik meer.
Hij moet snel zijn het liefst soort gelijk aan de nieuwe desktop pc's nu weet ik dat de accu duur van die dingen minder is als je geen mobile proc hebt.
Dat geeft niet maar hij moet wel minimaal 2 uur op zn accu kunnen spelen.
Multimedia?
Ik wil er mooie breedbeeld dvd's op kunnen kijken dus het liefst 1 met breedbeeldscreen ook omdat dit mooier en groter oogt.
512ram vereist vanwege zware multimedia klussen & multitasking
Ik wil er Dvd -/+ mee kunnen branden.
Geluid laat ik te wensen over.
Ik moet op hoge snelheid en accuraat dvd's kunnen rippen.
Ik moet ruim voldoende opslag capaciteit hebben.
Gaming?
Ja, hierkomen we uit op een soort van hobby
Ja, veel geheugen! en Ja een snelle kaart like ATI 9700 bijv? soort gelijk ook goed.
Minder? moet ik zwaar overwegen.
Mobiliteit?
Mobiliteit moet te doen zijn, beschik over een auto dus gewicht is niet zo zeer een must. Wel het formaat, met name platheid.
Ook wil ik WIFI wil rondkunnen lopen met de mogelijkheid internet mee te hebben.
Ook door mn hoge mobiliteit moet mijn notebook stootvast zijn dus daarmee wil ik zeggen tegen een stootje kunnen. (de tft-scharnieren krijgen ook fors te verduren.)
Ik verhuis vaak van thuis naar mn werk, school & vriendin dus mobiliteit is wel hoogst makkelijk.
Overige aansluitingen?
USB minimaal 2x
Firewire, voor beeldoverdracht en bewerkingen.
Line IN, line OUT enof SPDIF.
Cardreader, hoeft niet maar makkelijk voor mn digicam.
LAN, met kabeltje om accuduur te kunnen besparen.
Nodige multimedia uitgangen.
Dvd brackets verwisselbaar.
CARD Type I/II
S Video - Out/ VGA Out
En dit was het zo een beetje, natuurlijk ben ik niet gelijk een topic gaan openen en heb ik zoals altijd eerst zelf geinformeerd en de faq doorgelezen maar nog steeds geen perfect match gevonden
Ik kwam zelf uit op de volgende notebooks maar ook weer met gebreken.
Toshiba Satellite P30-109
snel en alle functies die ik nodig heb, alleen groot en erg zwaar
helaas.
[b]Acer Ferrari 3400[b]
Tja, uiterst gepast maar het uiterlijk
ben niet echt een ferrari fan en moet wel serieus genomen kunnen worden. (Acer haar zwakheid ligt ook bij de beeldscherm scharnieren die scheuren
)
ASUS V6V-80080P
Mooie, redelijk, snel alle gezochte opties.
Een prijskaartje van 1900 euro
Jewel Saffier 2500
Mooie prijsklasse, maar mist teveel opties.
Mobiliteit is uiterst goed.
De Sony's zien er ook erg mooi uit maar prijs en performance wegen elkaar zwaar af helaas! je betaald voor de naam.
Ben dus ten einderaad (tis maar een uitdrukking
), Ik hoop dat jullie mij perfectematches kunnen voorschotelen en dat ik zelf op onderzoek uitkan. Er is zoveel maar om alles na te gaan.
Alvast bedankt!!
Ik zoek een high performance notebook en mijn budget is ongeveer 1500euro nog teveel
Wat wil ik ermee?
Ik doe de opleiding HBO-IT en daaraan voldoen al veel notebooks gelukkig, maar nu wil ik meer.
Hij moet snel zijn het liefst soort gelijk aan de nieuwe desktop pc's nu weet ik dat de accu duur van die dingen minder is als je geen mobile proc hebt.
Dat geeft niet maar hij moet wel minimaal 2 uur op zn accu kunnen spelen.
Multimedia?
Ik wil er mooie breedbeeld dvd's op kunnen kijken dus het liefst 1 met breedbeeldscreen ook omdat dit mooier en groter oogt.
512ram vereist vanwege zware multimedia klussen & multitasking
Ik wil er Dvd -/+ mee kunnen branden.
Geluid laat ik te wensen over.
Ik moet op hoge snelheid en accuraat dvd's kunnen rippen.
Ik moet ruim voldoende opslag capaciteit hebben.
Gaming?
Ja, hierkomen we uit op een soort van hobby
Ja, veel geheugen! en Ja een snelle kaart like ATI 9700 bijv? soort gelijk ook goed.
Minder? moet ik zwaar overwegen.
Mobiliteit?
Mobiliteit moet te doen zijn, beschik over een auto dus gewicht is niet zo zeer een must. Wel het formaat, met name platheid.
Ook wil ik WIFI wil rondkunnen lopen met de mogelijkheid internet mee te hebben.
Ook door mn hoge mobiliteit moet mijn notebook stootvast zijn dus daarmee wil ik zeggen tegen een stootje kunnen. (de tft-scharnieren krijgen ook fors te verduren.)
Ik verhuis vaak van thuis naar mn werk, school & vriendin dus mobiliteit is wel hoogst makkelijk.
Overige aansluitingen?
USB minimaal 2x
Firewire, voor beeldoverdracht en bewerkingen.
Line IN, line OUT enof SPDIF.
Cardreader, hoeft niet maar makkelijk voor mn digicam.
LAN, met kabeltje om accuduur te kunnen besparen.
Nodige multimedia uitgangen.
Dvd brackets verwisselbaar.
CARD Type I/II
S Video - Out/ VGA Out
En dit was het zo een beetje, natuurlijk ben ik niet gelijk een topic gaan openen en heb ik zoals altijd eerst zelf geinformeerd en de faq doorgelezen maar nog steeds geen perfect match gevonden
Ik kwam zelf uit op de volgende notebooks maar ook weer met gebreken.
Toshiba Satellite P30-109
snel en alle functies die ik nodig heb, alleen groot en erg zwaar
[b]Acer Ferrari 3400[b]
Tja, uiterst gepast maar het uiterlijk
ASUS V6V-80080P
Mooie, redelijk, snel alle gezochte opties.
Een prijskaartje van 1900 euro
Jewel Saffier 2500
Mooie prijsklasse, maar mist teveel opties.
Mobiliteit is uiterst goed.
De Sony's zien er ook erg mooi uit maar prijs en performance wegen elkaar zwaar af helaas! je betaald voor de naam.
Ben dus ten einderaad (tis maar een uitdrukking
Alvast bedankt!!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 15:20 ]