Toon posts:

PerfectMatch Notebook gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een high performance notebook en mijn budget is ongeveer 1500euro nog teveel :P goedkoper mag ook!

Wat wil ik ermee?
Ik doe de opleiding HBO-IT en daaraan voldoen al veel notebooks gelukkig, maar nu wil ik meer.
Hij moet snel zijn het liefst soort gelijk aan de nieuwe desktop pc's nu weet ik dat de accu duur van die dingen minder is als je geen mobile proc hebt.
Dat geeft niet maar hij moet wel minimaal 2 uur op zn accu kunnen spelen.

Multimedia?
Ik wil er mooie breedbeeld dvd's op kunnen kijken dus het liefst 1 met breedbeeldscreen ook omdat dit mooier en groter oogt.

512ram vereist vanwege zware multimedia klussen & multitasking
Ik wil er Dvd -/+ mee kunnen branden.
Geluid laat ik te wensen over.
Ik moet op hoge snelheid en accuraat dvd's kunnen rippen.
Ik moet ruim voldoende opslag capaciteit hebben.

Gaming?
Ja, hierkomen we uit op een soort van hobby :)
Ja, veel geheugen! en Ja een snelle kaart like ATI 9700 bijv? soort gelijk ook goed.
Minder? moet ik zwaar overwegen.

Mobiliteit?
Mobiliteit moet te doen zijn, beschik over een auto dus gewicht is niet zo zeer een must. Wel het formaat, met name platheid.
Ook wil ik WIFI wil rondkunnen lopen met de mogelijkheid internet mee te hebben.
Ook door mn hoge mobiliteit moet mijn notebook stootvast zijn dus daarmee wil ik zeggen tegen een stootje kunnen. (de tft-scharnieren krijgen ook fors te verduren.)

Ik verhuis vaak van thuis naar mn werk, school & vriendin dus mobiliteit is wel hoogst makkelijk.

Overige aansluitingen?
USB minimaal 2x
Firewire, voor beeldoverdracht en bewerkingen.
Line IN, line OUT enof SPDIF.
Cardreader, hoeft niet maar makkelijk voor mn digicam.
LAN, met kabeltje om accuduur te kunnen besparen.
Nodige multimedia uitgangen.
Dvd brackets verwisselbaar.
CARD Type I/II
S Video - Out/ VGA Out

En dit was het zo een beetje, natuurlijk ben ik niet gelijk een topic gaan openen en heb ik zoals altijd eerst zelf geinformeerd en de faq doorgelezen maar nog steeds geen perfect match gevonden :S

Ik kwam zelf uit op de volgende notebooks maar ook weer met gebreken.

Toshiba Satellite P30-109
snel en alle functies die ik nodig heb, alleen groot en erg zwaar :S helaas.

[b]Acer Ferrari 3400[b]
Tja, uiterst gepast maar het uiterlijk :S ben niet echt een ferrari fan en moet wel serieus genomen kunnen worden. (Acer haar zwakheid ligt ook bij de beeldscherm scharnieren die scheuren :S )

ASUS V6V-80080P
Mooie, redelijk, snel alle gezochte opties.
Een prijskaartje van 1900 euro :S

Jewel Saffier 2500
Mooie prijsklasse, maar mist teveel opties.
Mobiliteit is uiterst goed.

De Sony's zien er ook erg mooi uit maar prijs en performance wegen elkaar zwaar af helaas! je betaald voor de naam.

Ben dus ten einderaad (tis maar een uitdrukking ;) ), Ik hoop dat jullie mij perfectematches kunnen voorschotelen en dat ik zelf op onderzoek uitkan. Er is zoveel maar om alles na te gaan.

Alvast bedankt!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Acer Aspire 1804WSMIB, Ik kwam zonet dit tegen bij Dynabyte voor 1600euro nu is deze goedkoper te krijgen, hij voldoet aan alle specificaties behalve accu duur :S
Hij is 17inch dus redelijk zwaar 5kilo dacht ik maarja dat was niet echt een vereiste! Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kick :S ? iemand... niemand met enkele tips ofzo?
of bestaat mijn ideale notebook niet :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is de Asus A4k niks voor je? Hij voldoet precies aan je specificaties, alleen hij zal geen 2 uur op de accu meegaan.

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=664130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Azer schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:20:
Is de Asus A4k niks voor je? Hij voldoet precies aan je specificaties, alleen hij zal geen 2 uur op de accu meegaan.

http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=664130
Um heb ik idd over nagedacht... Hij voldoet ook bijna aan mn specificaties idd maar heeft hij geen video out en spdif.

Dit voorals ik bij mn vriendin op haar tv dvd's wil kijken en voor andere doeleinden is het erg makkelijk.
Ik weet dat het mogelijk is om van pinnacle een kistje te kopen maar dan zit ik weer met een extern iets, en natuurlijk aan extra kosten.

Maar het is idd een optie maar helaas niet goed genoeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien in de Jewel/Alpha Diamond 2500 wat voor je: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1025530

Kheb zelf de "Alpha 2500 voor 1299,- aanbieding" van Computerland.
Veel prestatie voor je geld, wel een wat matige accuduur met de standaard batterij. Gelukkig is een met meer capaciteit tegen meerprijs beschikbaar.

Ik dacht dat er ook al een opvolger van was met DDR2 en GeForce6600 en dat er een versie met x700/x800 aankomt. Moet je maar ff in bovenstaand topic kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Kijk eens naar een Acer,

Raad ik tegenwoordig al mijn klanten aan vanwege de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Scheurende scharnieren heb ik de laatste 3 jaar nog niet meegemaakt bij zo'n 4-5 verschillende klanten die allemaal een acer hebben aangeschaft.
Bij een Dell Laptop heb ik wel opgemerkt dat de scharnieren helemaal op zijn, en het scherm niet meer stevig zit.

Bijvoorbeeld de Aspire 1692WLMi
specs:

Processor-kloksnelheid 1700 Mhz Intel® Pentium® M
Chipset Intel® 915PM Express chipset
Harde schijf Opslagcapaciteit 100 GB
Harde schijf-interface ATA/100
Intern geheugen 1024 MB
Intern geheugentype DDR333
Beeldscherm diagonaal 15.4 " (Fullscreen breedbeeld DVD's kijken).
Beeldscherm WXGA Acer CrystalBrite colour TFT LCD
Resolutie 1280 x 800 pixels
Soort optische drive DVD-Dual Double Layer

Aansluitingen 3x USB 2.0
1x Infrared (FIR)
1x VGA for external monitor
1x PC Card slot (Type II)
1x S-video/TV-out (NTSC/PAL) port
1x IEEE 1394 port
1x Modem (RJ-11) jack
1x Ethernet (RJ-45) jack Netwerk 10/100/1000Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready & integrated Intel® PRO/Wireless 2200BG

Headphones/speaker/line-out port (with S/PDIF Support)
1x microphone/ line-in jack
1x DC-in jack for AC adapter
4-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro)
Audiosysteem Audio system with two built-in speakers
Soort toetsenbord 88-/89-key keyboard

Gewicht 2950 g
Afmetingen B x D x H 364 x 279 x 38.9

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition

Gebundelde software Acer Arcade
Norton AntiVirus
Adobe Acrobat® Reader
Cyberlink PowerDVD®
NTI® CD Maker
Acer eManager (including ePresentation, eSetting,
ePowerManagement and eRecovery)
AcerGridVista
Acer Launch manager
Acer System Recovery CD

Energiebeheer
Batterij, maximale werkingsduur 3.5 uur
Batterij, technologie Lithium-Ion
Netwerk
Intern modem 56 Kbps

Grafische adapter ATI® MOBILITY RADEON x700/128MB / x600/64MB (OBCS levert in ieder geval de x700/128MB model)

Link acer:
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1363420481
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1173526107

Topic:
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI[/rml]

Nog even op te merken: Hij ziet er erg plat uit :).

Maarja, de prijs?
http://www.tweakers.net/pricewatch/118234?Landfilter=Benelux

Perfect match of niet? Ik denk zelfs beter :P.
Echt een beest van een laptop :).

[ Voor 69% gewijzigd door XthinkZ op 13-06-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:55:
Kijk eens naar een Acer,

Raad ik tegenwoordig al mijn klanten aan vanwege de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Scheurende scharnieren heb ik de laatste 3 jaar nog niet meegemaakt bij zo'n 4-5 verschillende klanten die allemaal een acer hebben aangeschaft.
Bij een Dell Laptop heb ik wel opgemerkt dat de scharnieren helemaal op zijn, en het scherm niet meer stevig zit.

Bijvoorbeeld de Aspire 1692WLMi
specs:

Processor-kloksnelheid 1700 Mhz Intel® Pentium® M
Chipset Intel® 915PM Express chipset
Harde schijf Opslagcapaciteit 100 GB
Harde schijf-interface ATA/100
Intern geheugen 1024 MB
Intern geheugentype DDR333
Beeldscherm diagonaal 15.4 " (Fullscreen breedbeeld DVD's kijken).
Beeldscherm WXGA Acer CrystalBrite colour TFT LCD
Resolutie 1280 x 800 pixels
Soort optische drive DVD-Dual Double Layer

Aansluitingen 3x USB 2.0
1x Infrared (FIR)
1x VGA for external monitor
1x PC Card slot (Type II)
1x S-video/TV-out (NTSC/PAL) port
1x IEEE 1394 port
1x Modem (RJ-11) jack
1x Ethernet (RJ-45) jack Netwerk 10/100/1000Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready & integrated Intel® PRO/Wireless 2200BG

Headphones/speaker/line-out port (with S/PDIF Support)
1x microphone/ line-in jack
1x DC-in jack for AC adapter
4-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro)
Audiosysteem Audio system with two built-in speakers
Soort toetsenbord 88-/89-key keyboard

Gewicht 2950 g
Afmetingen B x D x H 364 x 279 x 38.9

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition

Gebundelde software Acer Arcade
Norton AntiVirus
Adobe Acrobat® Reader
Cyberlink PowerDVD®
NTI® CD Maker
Acer eManager (including ePresentation, eSetting,
ePowerManagement and eRecovery)
AcerGridVista
Acer Launch manager
Acer System Recovery CD

Energiebeheer
Batterij, maximale werkingsduur 3.5 uur
Batterij, technologie Lithium-Ion
Netwerk
Intern modem 56 Kbps

Grafische adapter ATI® MOBILITY RADEON x700/128MB / x600/64MB (OBCS levert in ieder geval de x700/128MB model)

Link acer:
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1363420481
http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1173526107

Topic:
[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI[/rml]

Nog even op te merken: Hij ziet er erg plat uit :).

Maarja, de prijs?
http://www.tweakers.net/pricewatch/118234?Landfilter=Benelux

Perfect match of niet? Ik denk zelfs beter :P.
Echt een beest van een laptop :).
Hij klinkt zo perfect :P maar pentium proc in verhouding met een amd waarmee is dat dan te vergelijken? hoeveel mhz of xp3000 athlon 64? kortom istie te vergelijken met een desktop :S? hij moet snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:58:
[...]

Hij klinkt zo perfect :P maar pentium proc in verhouding met een amd waarmee is dat dan te vergelijken? hoeveel mhz of xp3000 athlon 64? kortom istie te vergelijken met een desktop :S? hij moet snel zijn
Centrino's zijn hele snelle en zuinige processors, en dankzij hun 2MB l2 cache ongeveer vergelijkbaar met een P4 3000 Mhz. En aangezien AMD de rating gebruikt van intel, is het denk ik wel ongeveer vergelijkbaar met de AMD XP 3000+.

Ikzelf ben over het algemeen AMD fan geweest vanwege de prijs t.o.v. prestaties, maar de laatste tijd kies ik net zo goed voor een intel als voor een AMD voor de klant, wat op dat moment het beste uitkomt.

Een Atlon 64 heb ik nog geen ervaringen mee, maar er is volgens mij niks wat je met de Pentium niet kan t.o.v. de AMD.

Verder vraag ik me af of je op zulke snelheden ook maar iets merkt van snelheden tussen AMD en Intel. Behalve als je benchmarks draait.

En ik weet niet wat voor desktop je hebt, maar als je er niet zoveel verstand van hebt, gok ik dat deze laptop sneller is dan jouw Desktop :P.

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 13-06-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:15:
[...]

Centrino's zijn hele snelle en zuinige processors, en dankzij hun 2MB l2 cache ongeveer vergelijkbaar met een P4 3000 Mhz. En aangezien AMD de rating gebruikt van intel, is het denk ik wel ongeveer vergelijkbaar met de AMD XP 3000+.

Ikzelf ben over het algemeen AMD fan geweest vanwege de prijs t.o.v. prestaties, maar de laatste tijd kies ik net zo goed voor een intel als voor een AMD voor de klant, wat op dat moment het beste uitkomt.

Een Atlon 64 heb ik nog geen ervaringen mee, maar er is volgens mij niks wat je met de Pentium niet kan t.o.v. de AMD.

Verder vraag ik me af of je op zulke snelheden ook maar iets merkt van snelheden tussen AMD en Intel. Behalve als je benchmarks draait.

En ik weet niet wat voor desktop je hebt, maar als je er niet zoveel verstand van hebt, gok ik dat deze laptop sneller is dan jouw Desktop :P.
Ik heb nu een Xp2000 en een Athlon 64 +3200 + een pentium 4 3.06, ik wil nu dus ongeveer deze snelheden aanhouden maar mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Over het algemeen is een desktop meestal wat sneller t.o.v. een desktop met gelijke specificaties.

Maar vanaf een bepaald punt wordt het verschil steeds kleiner. Afhankelijk van je instellingen kan je Windows goed tweaken, dat het zelfs op een oude P3 nog erg vlot werkt.

Voor de rest hebben we het niet een low budget laptop. Deze laptop bezit op het moment bijna alles voor een zeer goede prijs.

Uit dat andere topic waren de benchmarks 6,5k in in 3Dmark2003 en 2,5k in 3Dmark2005.(Ik ben benieuwd naar je P4 en AMD 64 desktop score :) )

Wat erop neerkomt dat er eigenlijk geen spellen zijn op dit moment die deze laptop niet aankan.

Je zou misschien een 5400RPM of een 7200RPM harddisk erin kunnen doen om extra snelheid te krijgen, maar dat kost ook weer wat meer.

Ik zou zeggen: probeer maar eens een betere te vinden voor deze prijs.

Wat wel een nadeel zou kunnen zijn: Acer levert standaard 1 jaar garantie. Tot nu toe heb ik zelf geen latops terug hoeven sturen vanwege problemen, en ze zijn er erg tevreden over.

Koop anders voor iets extra wat garantie erbij, aangezien de prijs toch onder je budget ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door XthinkZ op 13-06-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha wireless lan zie ik ook staan dat .801 neem ik aan.
Dit lijkt mij de ideale notebook ik ga um eens aan de hand tasten. bedankt verdere tips zijn welkom :)
budget is verhoogd tot 1600euro btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:23:

ASUS V6V-80080P
Mooie, redelijk, snel alle gezochte opties.
Een prijskaartje van 1900 euro :S
€1718,- als je even op pricewatch zoekt :Y)
En ik moet je vertellen dat ik zelden zo'n prettige notebook heb gehad.
Ik draai tijdens officewerk met Wlan, bluetooth en mediaplayer aan zo'n 2,5 uur op 1 accu. Silent hunter 3 en Doom3 draai ik op redelijke resoluties vloeiend.
Garantie was voor mij ook een belangrijke factor om voor deze notebook te kiezen...
Ik wil je best wat fotootjes sturen als je niet genoeg op internet kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-OPTICAL- schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:30:
[...]

€1718,- als je even op pricewatch zoekt :Y)
En ik moet je vertellen dat ik zelden zo'n prettige notebook heb gehad.
Ik draai tijdens officewerk met Wlan, bluetooth en mediaplayer aan zo'n 2,5 uur op 1 accu. Silent hunter 3 en Doom3 draai ik op redelijke resoluties vloeiend.
Garantie was voor mij ook een belangrijke factor om voor deze notebook te kiezen...
Ik wil je best wat fotootjes sturen als je niet genoeg op internet kunt vinden.
Ik heb mijn budget reeds verhoogd maar 1718 vind ik nog wel erg hoog. Zie het nut er ook niet van als ik net zo een goede misschien een betere notebook voor een lagere prijs kan krijgen, alleen als ik gewicht en formaat achterwege laat.

Maar de Acer 16** ga ik serieus overwegen ik ga hem donderdag aan de tand voelen in de winkel een afspraak gemaakt en mag hem testen :) Ik zag hier op GOT ook een topic erover lopen die ga ik ook even doorspitten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke winkel heb je een afspraak gemaakt dan? Dat wil ik ook wel even doen :)

In de buurt van Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:22:
Welke winkel heb je een afspraak gemaakt dan? Dat wil ik ook wel even doen :)

In de buurt van Utrecht?
Nee helaas, :) het gaat om regio DenHaag :)
Ik mag helaas mn eigen software niet meenemen mag hem alleen met standaard software testen ;) hoe kan het ook anders.

De man heeft ook bekend gemaakt, dat dit een niet vaak voorkomende dienst is. Maar omdat ik al eerder om informatie ben gaan vragen betreft andere notebooks weet hij dat ik een serieuze koper zal zijn. (zeker niet bij hem :P 1479euro, maar speel de domme koper)
Alvorens is Halo demo geinstalleerd, mag ik mijn eigen dvd meenemen die op de bijgeleverde software zal spelen.
Mag zo ook het wireless lan testen enz. Dit alleen (zei de man) omdat er toevalig een demo versie van deze notebook aangesloten staat. :)

Alleen is mij niet duidelijk of het om de 1692 of 1694 gaat, wat uitmaakt vanwege de game prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de man aan de telefoon gehad en het gaat om een 1692 met een X600 helaas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 07:50:
Heb de man aan de telefoon gehad en het gaat om een 1692 met een X600 helaas :S
X600 is toch ook heel aardig? Staat gelijk aan de 9700. Het kan dan qua graphics alleen nog maar beter worden ;)
Je hebt in ieder geval de kans om de hele notebook eens in zijn geheel te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-OPTICAL- schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:01:
[...]

X600 is toch ook heel aardig? Staat gelijk aan de 9700. Het kan dan qua graphics alleen nog maar beter worden ;)
Je hebt in ieder geval de kans om de hele notebook eens in zijn geheel te bekijken. :)
Mja precies daar gaat het ook om... beetje aanvoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Houdt rekening met het feit dat de harde schijf de bottle neck is.
Ik heb een Acer met een Intel Centrino 1.5 (geloof ik) en als ik GrabIt! ga gebruiken, dan kan ik het bij het combineren van de cache bestanden het wel vergeten om de laptop verder lekker te kunnen gebruiken.
Alles gaat op dat moment zeer traag door de 4200 rpm hard disk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1692 is áltijd met een X700..
En in de 1692 zit ook een 100gb 5400rpm...Vanwege de datadichtheid op zo'n kleine 2,5" schijf is het dan bijna even snel als een 7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nou beter en sneller? DE 1692 of 1694 want vooralsnog wor hier ik niet duidelijk van?
X700 ook in de 1692 wat is het exacte verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Aangezien je budget verhoogd is zou ik voor de 1694 gaan, was het niet dat die maar 512MB geheugen heeft en maar een 80GB schijf.

Daarom zou ikzelf toch voor een 1692 kiezen met de x700. Verschil in beide laptops in miniem te noemen.

Suc6 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:21:
Aangezien je budget verhoogd is zou ik voor de 1694 gaan, was het niet dat die maar 512MB geheugen heeft en maar een 80GB schijf.

Daarom zou ikzelf toch voor een 1692 kiezen met de x700. Verschil in beide laptops in miniem te noemen.

Suc6 verder.
Maar waar zit het verschil precies dat "ik" niet kan vinden? :S in de performance, uiterlijk? welke is beter? die paar tientjes maken me namelijk niet uit... dan wil ik het de beste van de twee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

Aan je eisen te zien is het exact hetzelfde profiel als de MCT 2005 laptop.

Bij die prijs hebben ze al rekening gehouden met de laptopgolf van de zomer, dus laptops koop je best eind augustus. Laptopprijzen worden maar 2x per jaar verlaagd.

Als je hoge school zulke laptops niet aanbied, dan is het niet van "levensbelang". Bij ons ben je in de labo's "niet meer welkom" als je laptop kapot is.

Moet de mobiliteit zo hoog zijn, dat je dagelijks met de fiets heen en weer sleurt van de ene campus naar de andere?

Alleen Toshiba overwegen als er een vaste Toshiba-technieker in je hoge school zit, anders mijden als de pest. Gemiddelde RMA-wachttijd is van 3 weken tot 3 maanden, terwijl ze 5 werkdagen beloven. [rml]rapture's ervaringen met Satellite Pro M10[/rml] en Toshiba leert het niet, M30 heeft ook troubles
Toshiba is dus van A-merk naar B-merk gedaald.

IBM "pantzer" laptops zijn erg degelijk (studentbestendig), maar geen gamers hardware, design (bijnaam: brooddoos) en duurder dan de concurrentie.

[ Voor 134% gewijzigd door rapture op 14-06-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:29:
[...]
Maar waar zit het verschil precies dat "ik" niet kan vinden? :S in de performance, uiterlijk? welke is beter? die paar tientjes maken me namelijk niet uit... dan wil ik het de beste van de twee :P
Uitelijk zal precies hetzelfde zijn. Ook heeft de acer ten opzichte van andere merken een breedbeeld scherm wat ideaal is voor DVD films, en voor spellen die een resolutie van 1280x800 ondersteunen (In bijvoorbeeld lineage II heb je echt een breder zichtsveld).

Als je spellen gaat spelen die dit niet ondersteunen, dan wordt of het beeld een beetje gerekt, of je krijgt twee donkere balken aan de zijkant. Of je dat storend vind moet je zelf bepalen, ik lette er niet echt op, maar m'n vriendin vond dat weer wat minder fijn (Gunbound :D).

Zowiezo als je games speelt zou ik alleen op netvoeding spelen aangezien in accumodus de laptop in spaarstand overschakeld en dus de videokaart, processor en beeldscherm minder stroom verbuiken, en de pestaties dus lager zijn. (of je moet dit handmatig gaan aanpassen, wat resulteert in maar 1-2 uur gebruik op een accu ipv rond de 3 uur).

Nog een tip: als de laptop altijd aan het lichtnet hangt, de accu volladen en eruit halen. En eens in de maand weer volladen/gebruiken i.v.m. ontlading.
Hiermee voorkom je een vroegtijdige dood van de accu, en zal je er heel lang mee kunnen doen.

Het grote verschil zit hem in de processor, een 2.0 Ghz ipv van een 1.7 Ghz processor. En er zit als het goed is wel een bluetooth module in (bij de 1962 is alleen de knop aanwezig).

Als de rest van de specs nou hetzelfde bleven zou ik voor de 1694 gaan, maar zoals ik al zei heeft de 1694 t.o.v. 1692, 512MB ipv 1024 en een 80GB Harddisk ipv een 100GB (raar). Als je wel gebruik wilt maken van Bluetooth dan zou ik weer wel voor de 1694 gaan.

Verder hebben oude modellen de x600 aan boord, de nieuwere generatie hebben allemaal een x700.
Ik zou zowiezo kostte wat kost voor een x700 videokaart gaan aangezien de prestaties van de x600 ongeveer de helft zijn van de x700 zijn in 3Dmark.

Maar beide modellen hebben dus voordelen en nadelen:

1694
- Bluetooth
- 2.0Ghz
- 512MB Ram
- 80GB Harddisk

1692
- Geen Bluetooth
- 1.7Ghz Centrino
- 1024 Ram
- 100GB Harrdisk

Voor de rest zijn ze identiek als ik het goed heb.
Als je echt wat met je budget wilt doen, kan de de 1964 opkrikken met 2GB aan geheugen en een hele snelle harde schijf :D. Maar dan vraag ik me af heb je dat ook echt nodig? Dat kan je namelijk ook later doen als de prijzen van onderdelen weer wat verder zakken.

[ Voor 15% gewijzigd door XthinkZ op 14-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:32:
Aan je eisen te zien is het exact hetzelfde profiel als de MCT 2005 laptop.

Bij die prijs hebben ze al rekening gehouden met de laptopgolf van de zomer, dus laptops koop je best eind augustus. Laptopprijzen worden maar 2x per jaar verlaagd.

Als je hoge school zulke laptops niet aanbied, dan is het niet van "levensbelang". Bij ons ben je in de labo's "niet meer welkom" als je laptop kapot is.

Moet de mobiliteit zo hoog zijn, dat je dagelijks met de fiets heen en weer sleurt van de ene campus naar de andere?

Alleen Toshiba overwegen als er een vaste Toshiba-technieker in je hoge school zit, anders mijden als de pest. Gemiddelde RMA-wachttijd is van 3 weken tot 3 maanden, terwijl ze 5 werkdagen beloven. [rml]rapture's ervaringen met Satellite Pro M10[/rml] en Toshiba leert het niet, M30 heeft ook troubles
Toshiba is dus van A-merk naar B-merk gedaald.

IBM "pantzer" laptops zijn erg degelijk (studentbestendig), maar geen gamers hardware, design (bijnaam: brooddoos) en duurder dan de concurrentie.
Dat is duidelijk, ik heb een aanbieding via school gehad dat ging om een ASUS met mindere specs, en aangezien het ook een notebook zal worden in het dagelijks game, netwerk en office gebruik heb ik deze aanbieding die overigens erg scherp was afgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:44:
[...]

Uitelijk zal precies hetzelfde zijn. Ook heeft de acer ten opzichte van andere merken een breedbeeld scherm wat ideaal is voor DVD films, en voor spellen die een resolutie van 1280x800 ondersteunen (In bijvoorbeeld lineage II heb je echt een breder zichtsveld).

Als je spellen gaat spelen die dit niet ondersteunen, dan wordt of het beeld een beetje gerekt, of je krijgt twee donkere balken aan de zijkant. Of je dat storend vind moet je zelf bepalen, ik lette er niet echt op, maar m'n vriendin vond dat weer wat minder fijn (Gunbound :D).

Zowiezo als je games speelt zou ik alleen op netvoeding spelen aangezien in accumodus de laptop in spaarstand overschakeld en dus de videokaart, processor en beeldscherm minder stroom verbuiken, en de pestaties dus lager zijn. (of je moet dit handmatig gaan aanpassen, wat resulteert in maar 1-2 uur gebruik op een accu ipv rond de 3 uur).

Nog een tip: als de laptop altijd aan het lichtnet hangt, de accu volladen en eruit halen. En eens in de maand weer volladen/gebruiken i.v.m. ontlading.
Hiermee voorkom je een vroegtijdige dood van de accu, en zal je er heel lang mee kunnen doen.

Het grote verschil zit hem in de processor, een 2.0 Ghz ipv van een 1.7 Ghz processor. En er zit als het goed is wel een bluetooth module in (bij de 1962 is alleen de knop aanwezig).

Als de rest van de specs nou hetzelfde bleven zou ik voor de 1694 gaan, maar zoals ik al zei heeft de 1694 t.o.v. 1692, 512MB ipv 1024 en een 80GB Harddisk ipv een 100GB (raar). Als je wel gebruik wilt maken van Bluetooth dan zou ik weer wel voor de 1694 gaan.

Verder hebben oude modellen de x600 aan boord, de nieuwere generatie hebben allemaal een x700.
Ik zou zowiezo kostte wat kost voor een x700 videokaart gaan aangezien de prestaties van de x600 ongeveer de helft zijn van de x700 zijn in 3Dmark.

Maar beide modellen hebben dus voordelen en nadelen:

1694
- Bluetooth
- 2.0Ghz
- 512MB Ram
- 80GB Harddisk

1692
- Geen Bluetooth
- 1.7Ghz Centrino
- 1024 Ram
- 100GB Harrdisk

Voor de rest zijn ze identiek als ik het goed heb.
Als je echt wat met je budget wilt doen, kan de de 1964 opkrikken met 2GB aan geheugen en een hele snelle harde schijf :D. Maar dan vraag ik me af heb je dat ook echt nodig? Dat kan je namelijk ook later doen als de prijzen van onderdelen weer wat verder zakken.
Juist dit had ik nodig :) moch ik voor de Acer kiezen die momenteel hoog op mn lijstje staat dan zal het de 1694worden? Waarom ja ik gebruik bluetooth en het is wel makkelijk zonder dongle :)
En 512 is genoeg en kan altijd bij kopen... dit ook voor mn hardeschijf heb al moeite om 30vol te krijgen laatstaan 80..

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik zit ook naar die 1694 te kijken. De 1692 vind ik namelijk wat minder interessant vanwege zijn 1.7ghz. Weet iemand waar je die kan krijgen met 1024mb ram en x700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:16:
Juist dit had ik nodig :) moch ik voor de Acer kiezen die momenteel hoog op mn lijstje staat dan zal het de 1694worden? Waarom ja ik gebruik bluetooth en het is wel makkelijk zonder dongle :)
En 512 is genoeg en kan altijd bij kopen... dit ook voor mn hardeschijf heb al moeite om 30vol te krijgen laatstaan 80..

Bedankt!!
Ik zou door die met 2GHz Pentium-M pakken, Pentium-M's upgraden is kostelijk. Ram kan nog altijd upgegraded worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:23:
[...]

Ik zou door die met 2GHz Pentium-M pakken, Pentium-M's upgraden is kostelijk. Ram kan nog altijd upgegraded worden.
Ja idd, een vriend van mij gaf mij de tip om tot augustus te w88 met mn aankoop omdat dan de prijzen van alle notebooks dalen klopt dit?
nu moet ik gaan overwegen of ik wel wil/kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Kijk eens naar de prijs van die acer laptops. Denk je nou echt dat die drastisch gaan dalen?

Als je het over de Sony's, IBM's, Toshiba's had, ok. Die mogen zeker nog wat gaan dalen willen ze een beetje concurreren.

Maar dan nog, je hebt een laptop die aan je eisen en budget voldoet.
Als je echt denkt dat je een veel beter laptop kan krijgen, of functionaliteiten die deze laptop nog niet heeft, of voor een veel goedkopere prijs, dan zou je het kunnen overwegen.

Of als je budget maar 1300 Euro was en je hem niet kan kopen, en je droomlaptop was 1500 Euro, en je weet zeker dat hij over een paar maanden 1300 Euro gaat kosten en dan wel binnen je budget valt, ja dan ff wachten.

Maar om te gaan wachten omdat het alleen maar waarschijnlijk is dat prijzen gaan dalen?
Is ie te duur voor je?
Als je nog een paar jaar wacht, dan issie nog goedkoper.

Over het algemeen heeft je vriend gelijk, maar de acer heeft al de beste kwaliteits/prijs verhouding. Beetje onzinnig als ze zwaar met zichzelf gaan concurreren, terwijl de anderen niet eens echt in de buurt komen..

Zoek voor de gein eens op, op welke plaats acer staat met laptopverkopen in nederland of duitsland ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 15-06-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik idd doen, denk ook niet dat ik ga wachten als ze dalen met een paar tientjes... Ze zijn idd al goedkoop als je ze vergelijkt met andere gelijkwaardige.
Dus kopen die handel :) ff door pricewatch heenhalen :)
Wil er ook een GPS module bijbestellen als die bestaat voor navigatie handig voor in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

XthinkZ schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:11:
Kijk eens naar de prijs van die acer laptops. Denk je nou echt dat die drastisch gaan dalen?

Als je het over de Sony's, IBM's, Toshiba's had, ok. Die mogen zeker nog wat gaan dalen willen ze een beetje concurreren.
Er zijn jaarlijks 2 laptopgolven, een laptopgolf brengt nieuwe modellen mee, maar ook prijsverlaging van verouderde modellen. De vorige golf van die van februari en traditioneel komt er een laptopgolf in de zomervakantie, dat is de goeie periode om laptops aanschaffen. Dus laptopprijzen verlagen maar 2x per jaar en dan gaat er 100+ tot paar honderd (afhankelijk van de laptopbasisprijs) euro eraf per keer. Laptops die te ver onder de € 1000 grens zakken zijn verouderd, dus men schaft die modellen af.
Als je over Sony en Toshiba spreekt terecht, Sony's hebben design (deze is beperkt houdbaar, krassen komen er snel op en van het blinken zal er niet veel overblijven) en weinig inhoud. Terwijl Toshiba heeft bewezen wat de slechtste service der laptopfabrikanten is. IBM-prijskaartje is terecht en IBM laptops zijn niet bepaald voor tweakers gemaakt. Uiterst degelijk, pracht service, maar wel duur en geen gamers hardware. In het bedrijfsleven (sommige hoge scholen ook) leeft men van de laptop, dus als die kapot is, dan moet die wel snel fatsoenlijk hersteld worden. Als een laptop te lang in herstelling is, dan koopt men wel een nieuwe om van de miserie af te geraken. Voor een IBM betaal je zo'n 20% maar voor je laptop, dat is nog altijd goedkoper, dan plannen om 2 laptops achter elkaar te kopen.

[ Voor 62% gewijzigd door rapture op 15-06-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:42:
Kan ik idd doen, denk ook niet dat ik ga wachten als ze dalen met een paar tientjes... Ze zijn idd al goedkoop als je ze vergelijkt met andere gelijkwaardige.
Dus kopen die handel :) ff door pricewatch heenhalen :)
Wil er ook een GPS module bijbestellen als die bestaat voor navigatie handig voor in de auto.
Laptop en navigatie ben ik niet zo bekend mee, aangezien ik hier een MDA II (PDA en GSM) voor gebruiik.

Maar GPS Software voor een laptop? Dat gaat dan Alturion 6 worden, erg veel laptop gps paketten ken ik namelijk niet.(iemand anders?)

En bluetooth GPS onvanger?

Kijk eens naar de:

Nemerix bluetooth GPS.
- werkt 20 uur op een accu
- gebruikt nokia accu's dus heel makkelijk verkijgbaar
- incl. autolader
- Incl. thuislader
- erg nauwkeurig

Review:
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3831
Adapt BT GPS receiver

Onder andere te krijgen bij:
http://www.pda-wereld.nl/
http://www.pdashop.nl/product/15672

Suc6 met je aankoop, laat hier nog even weten hoe je hem vind e.d. als je hem hebt. Of het daadwerkelijk de "perfect match" is, zwaar tegenvalt, of helemaal niks (wie weet).

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 15-06-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zal ik zeker doen bedankt voor jullie tips enz... of althans bedanken doe ik pas als hij idd een perfect match is ;)

Maar even terug op dat gps... www.computerland.nl verkoopt volgens mij een gps module via usb voor je notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:31:
Ja, dat zal ik zeker doen bedankt voor jullie tips enz... of althans bedanken doe ik pas als hij idd een perfect match is ;)

Maar even terug op dat gps... www.computerland.nl verkoopt volgens mij een gps module via usb voor je notebook.
Voor GPS vragen zou je eigenlijk een aparte topic moeten openen, of zoeken naar andere topics.
Anders wordt het te offtopic.

Voordeel van Bluetooth GPS:
Je kan hem altijd in je zak meenemen en gebruiken, en geen last van draden. Prijs/prijsverschil is ook niet gigantisch.

Als het goed is kan je Bluetooth GPS en headset vaak tegelijk gebruiken.
(Ik gebruik GPS en bluetooth keyboard en headset door elkaar) Dus daar hoef je ook niet rekening mee te houden. Vaak moet een USB GPS actief gevoed worden (dmv autolader) omdat het dan meestal universele GPS'sen zijn, door middel van ander kabeltje te gebruiken op vele merken pda's (en zo'n gps haalt z'n voeding niet uit de PDA), maar misschien is dat met deze niet zo.
Pagina: 1