Toon posts:

phpBB2, installatie prob

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom even niet verder,

is de eerste keer dat ik een phpDB forum probeer te installeren op een server.

FTP'en en installatie lopen goed totdat.........ik de melding krijg die onderstaand staat gegeven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Je config bestand is onschrijfbaar op dit moment. Een kopie van het config bestand wordt
 gedownload als je op de knop hieronder klikt. Je dient dit bestand te uploaden naar dezelfde 
directory als phpBB2. Wanneer dat gedaan is dien je in te loggen, met de beheerder naam en 
bijbehorend wachtwoord, die je in het vorige formulier hebt opgegeven, en het beheerder controle 
centrum op te zoeken (er verschijnt een link onderin elk scherm wanneer je ingelogd bent) om de 
algemene configuratie te controleren. Bedankt dat je voor phpBB2 hebt gekozen.

Aangezien FTP extensies toegestaan zijn in deze versie van PHP kun je ook de eerst mogelijkheid 
krijgen om te proberen het config bestand automatisch naar de juiste plek te FTP-en

Ik heb daarop het bestand gedownload en in de phpBB2 directory gezet.

Nu volgt er uit bovenstaand niet echt duidelijk welke stappen verder te ondernemen, ja er wordt gesproken over inloggen. Leuk maar hoe als je gewoon je installatie scherm weer voor je krijgt ?

Ook inloggen op mijn server helpt me geen steek vooruit, ik heb de config.php op chmod 777 gezet (moet toch ?) ivm schrijven, moet dat zo blijven trouwens ??

in de knowledge base (zie hier : http://www.phpbb.com/supp...mode=install#quickinstall) wordt gesproken over het verwijderen vanm de install en contrib directory's. Dat heb ik gedaan, echter ik kom er nu niet meer uit.

Wie kan mij verder duidelijk maken wat ik moet doen ??

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Installatie - issues en configuratie - problemen horen niet thuis in P&W.
In P&W gaat het echt specifiek over programmeren en programmeerproblemen.

Vandaar dat ik deze naar Software Algemeen verhuis.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verplaatsen,

anyway, ik heb de install en contrib weer terug geplaatst, er vanuit gaand dat nu config.php er wel was in wellicht wel in 1 keer goed zou kunnen installeren.

krijg ik na invullen van alle benodigde info en wederom submit de volgende melding

code:
1
2
Er is een fout opgetreden tijdens het updaten van de database
Table 'phpbb2_auth_access' already exists

EDIT !!!!

oke, ben er uit, wel heeeel slordig !!!!!!! van de makers van phpDB om dit soort dingen als vanzelfsprekend te bezien hoor.

Maar goed, wie weet handig voor anderen die tegen hetzelfde aan gaan lopen.

Oplossing :

I think all newbies should know out there that you may not be directed to the finish installation
button after you download then upload the config.php file. I never got there but I'm up and running
now. Also, it may help new users to know the actual address of the forum (something I spent the
better part of an hour trying to figure out). It is youdomainname.com/phpbb2(or whatever you named the folder)/login.php

meer informatie te vinden hier : http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?p=1053792

In iig als dat nu eens stond beschreven dat je dit zou moeten doen na die melding en het installeren van de de file config.php !!! jemig.........

bedankt iedereen die evt mee aan het denken was !!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik maak van de D in je topictitel even een B; verder is het inderdaad wel raar dat dit nog niet in de documentatie staat; maar dan weet je het nu iig voor de volgende keer ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.