Ik benieuwd wat ze hier van gaan brouwen, als ze genoeg tijd/energie en geld in research voor dit programma stoppen kan het zeker wat worden, denk ik iig.
Hit?
Gameshows werken in andere landen wel, het klinkt stom maar omdat we het hier in Nederland niet kennen hoeft het niet te betekenen dat het gaat floppen. In andere landen hebben meerdere gameshows bewezen dat online gaming voor publiek intresant kan zijn. Zeker met verslagen zoals die van de CPL die hoge kijkcijfers halen. Wanneer ze goed researchen, goede mensen hebben en laten zien dat het een show is met hart voor gamen, en niet om een doelgroep aan te spreken om geld uit te trekken. Dan gaat het zeker wel werken, ookal is het maar op kleine schaal.
Flop?
Grote kans... wanneer ze overal schijt aan hebben en een of andere game-wannabe's de show laten ontwikkelen, met een eentonige en kortzichtige kijk op gamen (bijv voetbalspelletjes op hun PSX), gaat het mis. Waarschijnlijk krijg je dan dat TMF-gamemonth achtige programma iets, met twee wazige gamers die welles op hun XBOX buttonbashen, die tegen elkaar een potje FIFA spelen.
eSport behandelen als echt een sport? Nee dankje. Meer als een veredelde hobby, zoals je dat met sporten als darten ziet enz, met elk hun eigen aanhang en communitie. Natuurlijk is het leuk om verslagen te zien van StarCraft matches op de WCL in Korea. Maar daar is er het publiek en de animo voor. Daarom 'iets' pushen om het sportachtige taferelen te laten vertonen, lijdt tot ongeloofwaardig televisie maken.
Maargoed, dit is wat ik ervan denk, ik kan er natuurlijk compleet naast zitten. We zullen het wel zien allemaal.
En één opmerking tegenover Sinergy over Gammo en Game Kings. Gammo is natuurlijk een prutprogramma, heel allround, slecht ontwikkeld, geen oog voor de communitie achter het gamen. Maar Game Kings daarintegen, is kwalitatief misschien op gamegebied niet super veel beter. Maar hebben het programma gewoon heel erg leuk opgebouwt, het is ook vooral erg fris, nieuwe insteek in gameprogramma's in Nederland. Vooral het onderdeel waarin twee voor en tegenstanders met elkaar discussieren over een game. Daar komt vaak een oordeel uit waar je wat aan hebt. Tevens hun reportages over gamebeursen zijn gewoon leuk om te zien, met grappige dingen tussendoor. Het verslag van de E3 in het bijzonder natuurlijk, toppie.
[
Voor 10% gewijzigd door
Novah op 14-06-2005 01:16
]