[TV] Endemol en Ownage.nl starten tv-programma over eSports

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Endemol en Ownage.nl komen met een programma dat het spelen van computerspellen gaat belichten als een vorm van sport. In de eerste aflevering zullen de onder andere de wereldkampioenen Unreal Tournament 2004 en Project Gotham Racing 2 meedoen.

nieuws: Endemol en Ownage.nl starten tv-programma over eSports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 11:11
Gaan ze uitzenden hoe twee jongens zitten te gamen? Als sport? Lachen, straks krijg je het ook op de Olympische Spelen :P

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Hm, ik vind het niet echt een boeiend concept. Game toch het liefst zelf, ga niet uit m`n dak als iemand iemand anders neerschiet.

Gammo is ook niet mijn lievelingsprogramma,maar daar zie ik toch wat ik wil zien, games, en niet dat iemand tegen een ander gamet

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hm, ik vind het niet echt een boeiend concept. Game toch het liefst zelf, ga niet uit m`n dak als iemand iemand anders neerschiet.
Ik vind het anders wel interessant om de besten van de scene tegen elkaar te zien spelen. Kun je zelf nog dingen van leren. Ik kijk graag demo's van andere goede spelers dus ik kan me hier vast ook prima mee vermaken en ik denk wel meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik mag toch echt hopen dat er ook totaal andere games aan bod komen dan al dat eeuwige elkaar-overhoop-schiet spellen. Zo niet dan zal het wel een ontzettend saai, eentonig programma worden. Best jammer dater tegenwoordigveel te weinig aandacht aan die andere games wordt besteed, het zou dus mooi zijn als dat in eSports wel wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:57

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

UT en PGR trekken mij ook niet zo, maar ik zou best wel eens een koreaanse finale starcraft willen zien.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:08:
UT en PGR trekken mij ook niet zo, maar ik zou best wel eens een koreaanse finale starcraft willen zien.
Ja ik ook. Jammer dat daar hier te weinig animo voor is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 18:00
woei \o/
Nu maar hopen dat ze het een beetje goed opzetten.
Zoals hierboven al iemand zei, FPSen worden inderdaad saai na een tijdje kijken maar games als PGR2 of Colin, RTSen, fighting en echte teambased games lijken me echt cool om op tv te zien. Gewoon al om te zien hoe de grote jongens het doen.

als dit dan een beetje aanslaat bij het NL publiek kan het echt leuk worden kwa sponsers enzo :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nou mensen niet zo pessimistisch, hier is iig beter dan niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-10 15:37

Wiebbe

<none />

mwoah, wat ik mij afvraag is hoe endemol aan cow networks is gekomen.

Endemol is met dit idee 2 jaar geleden benaderd door een andere partij maar toen was het voor endemol niet aantrekkelijk genoeg. Wat ik mij vooral afvraag is of Cow networks wel de content en de "actie" kan leveren die nodig is voor een show als dit.

Gewoon een studio sport conversie naar studio eSports gaat niet lukken denk ik, je moet juist vooruitstrevend zijn en een dikke show neer kunnen zetten. je moet vooral goede shoutcasters hebben, voorbesprekingen en dik vette actie. (of dit nou FIFA, PES4, UT of WC3 is) Een goede shoutcaster zorgt ervoor dat ook de mensen die minder bekend zijn met de game weten waar het ongeveer om gaat en of het een goed idee is een bepaalde actie te doen.

in mijn ervaring zie je veel "shoutcasters" altijd alleen denken dat ze moeten vertellen wat ze zien, terwijl dit helemaal niet zo is. Wat jij ziet is ook wat de gamers zelf zullen zien. (ik heb het trouwens over live commentaar bij een HLTV, of video stream. Live mag van mij ook op een beamer) Daardoor moet jij het hebben over wat de partijen kunnen doen om nog de match te gaan winnen, welke hero keuze gaan ze nemen, moeten ze een eco inlassen zulke punten.

Maakt het spannend voor de kijkers!

Maar ja, daarom heb ik weinig vertrouwen in deze samenwerking. Ownage.nl is naar mijn idee nooit een succes geworden, wat ook te zien was aan de uiteenvallen van eso.nl (was volgens mij van ownage.nl) waar toendertijd de beste Wc3'ers bij zaten.

De ESWC qualifiers waren inderdaad wel mooi opgericht, maar eigelijk had ik een partij gezien die wat meer ervaring hadden met games, multimedia en entertainment.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

als dat programma gehalte krijgt ala gammo of die PU programma.. nee dank je..
Niet te vergeten dat die zender 100% commercieel is, dus elke 6 minuten reclame wordt ook nog te verwachten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ik verwacht niet dat dit succesvol van de grond kan komen. Op de qualifier werd de mix tussen het gamen en multimedia niet goed gevonden. Terwijl als we dit gaan vergelijken met Netgamez pakt deze laatste het stukken beter en professioneler aan. Die is ook vanuit het gamen gegroeid. En Cowworks is toch, imho, een jonge organisatie die naar mijn mening eerst wat scene-ervaring mag opdoen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Ik benieuwd wat ze hier van gaan brouwen, als ze genoeg tijd/energie en geld in research voor dit programma stoppen kan het zeker wat worden, denk ik iig.

Hit?
Gameshows werken in andere landen wel, het klinkt stom maar omdat we het hier in Nederland niet kennen hoeft het niet te betekenen dat het gaat floppen. In andere landen hebben meerdere gameshows bewezen dat online gaming voor publiek intresant kan zijn. Zeker met verslagen zoals die van de CPL die hoge kijkcijfers halen. Wanneer ze goed researchen, goede mensen hebben en laten zien dat het een show is met hart voor gamen, en niet om een doelgroep aan te spreken om geld uit te trekken. Dan gaat het zeker wel werken, ookal is het maar op kleine schaal.

Flop?
Grote kans... wanneer ze overal schijt aan hebben en een of andere game-wannabe's de show laten ontwikkelen, met een eentonige en kortzichtige kijk op gamen (bijv voetbalspelletjes op hun PSX), gaat het mis. Waarschijnlijk krijg je dan dat TMF-gamemonth achtige programma iets, met twee wazige gamers die welles op hun XBOX buttonbashen, die tegen elkaar een potje FIFA spelen.

eSport behandelen als echt een sport? Nee dankje. Meer als een veredelde hobby, zoals je dat met sporten als darten ziet enz, met elk hun eigen aanhang en communitie. Natuurlijk is het leuk om verslagen te zien van StarCraft matches op de WCL in Korea. Maar daar is er het publiek en de animo voor. Daarom 'iets' pushen om het sportachtige taferelen te laten vertonen, lijdt tot ongeloofwaardig televisie maken.

Maargoed, dit is wat ik ervan denk, ik kan er natuurlijk compleet naast zitten. We zullen het wel zien allemaal.

En één opmerking tegenover Sinergy over Gammo en Game Kings. Gammo is natuurlijk een prutprogramma, heel allround, slecht ontwikkeld, geen oog voor de communitie achter het gamen. Maar Game Kings daarintegen, is kwalitatief misschien op gamegebied niet super veel beter. Maar hebben het programma gewoon heel erg leuk opgebouwt, het is ook vooral erg fris, nieuwe insteek in gameprogramma's in Nederland. Vooral het onderdeel waarin twee voor en tegenstanders met elkaar discussieren over een game. Daar komt vaak een oordeel uit waar je wat aan hebt. Tevens hun reportages over gamebeursen zijn gewoon leuk om te zien, met grappige dingen tussendoor. Het verslag van de E3 in het bijzonder natuurlijk, toppie.

[ Voor 10% gewijzigd door Novah op 14-06-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als speler zelf kan je er erg veel uit halen. Motivatie is er een. En je word er zelf beter van als je ziet hoe andere mensen spelen. Beetje tactieken afkijken enzo :P
Beetje aanpassen. Je kan leren vanfouten van anderen. Die maak je dan niet zelf in een war ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

ja natuurlijk is dat zo, dat je van kijken nieuwe strategien leert en de fouten juist niet maakt.

Maar dan moet het wel op een mooie en goede manier gebracht worden. Je kan anders net zo goed de hele dag thuis HLTV demo's gaan bekijken want van 1 uurtje studio eSports leer je natuurlijk niet zo veel :P

Daarom vind ik het jammer dat het een soort "game" show gaat worden. Wij willen juist iets als studio sport, echt verslaggeving niet demo's en tips & tricks.

Heb jij wel eens op studio sport een top voetbalspeler zijn trucjes zien vertellen? Dat willen we helemaal niet weten! wij willen de mooie acties zien, zeker omdat "wij" nooit op dat niveau zullen spelen. Dat maakt het juist goed. De topspelers in actie zien en verbaasd van hun skills zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
Verassend is het wel, zeker gezien de onderhandelingen met netgamez vorig jaar op niets uitliepen met betrekking tot een gamesprogramma op TV die matches uitzond. Of het wat gaat worden is een tweede, want je hebt maar een beperkt publiek in eerste instantie en dat is niet erg aantrekkelijk voor de grote omroepen.
Verder vind ik E-Sports geen goede term, want het is geen sport maar een spel, net zoals Darten dat is, en net zoals Poolen of Snookeren dat is. De vraag is dan natuurlijk waar je de grens trekt en wat nu eigenlijk het verband is tussen sport en spel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

volgens mij vinden ze dart ook onder een sport vallen? :P
net als schaken een denksport is?

Maar inderdaad of het wat gaat worden is de grote vraag, cownetworks in heel erg nieuw in het circuit en hopelijk verpesten ze deze kans niet.

trouwens, hoe weet jij dat netgames dat heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
interresant artikel misschien: http://www.gamelux.nl/articles/484

En wat betreft netgamez, tja, I know a guy who knows a guy basicly, en die was destijds werkzaam bij Endemol en op een event van netgamez geweest om dat te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Goed, gisternacht was dus de pilot op TV op RTL5, iemand die het toevallig ook gezien heeft?

Ikzelf vond et een beetje matig. Na DoA, Fifa Street en Project Gotham Racing gezien te hebben had ik het wel gehad. De commentator wist duidelijk niets van de games af, en ook de "game-expert" vond ik vrij oninterresant. Verder had het programma een hoog Robotwars gehalte. De entree van de gamers was ook vrij amusant, die gasten werden naar hun plek toe gesleurd door dames die er blijkbaar niet zoveel zin in hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:55
Ik vond het op zich wel oke.. Maar het is een beetje een laf programma met weinig diepgang of entertainment. De entourage had beter gekund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:24
niet gezien.. iemand toevallig opgenomen of is er maybe een herhaling

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
http://www.gamelux.nl/news/1480 - daar staat een linkje naar de uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-10 15:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Ik vond het wel een aardig programma, in ieder geval beter dan "Gameshop Pro!" (iedere werkdag van 0.00 tot 1.00 op TMF).

Er zat enigzins afwisseling in de games, dat maakte het in ieder geval al een stuk aantrekkelijker.

Wat jij ook zegt, de commentatoren waren weinig interessant en die game-expert kwam op mij niet bepaald overtuigend over. Ook het feit dat ze king tuur lieten racen tegenover een echte race rijder, en het dan laten voorkomen of het een spannende wedstrijd was, kwam bij mij eerder lachwekkend dan overtuigend over.

Maar ach, alle begin is moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:24
jammer dat je daar moet inloggen en bugmenot me niet kan helpen...

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Wiebbe schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:17:
mwoah, wat ik mij afvraag is hoe endemol aan cow networks is gekomen.

Endemol is met dit idee 2 jaar geleden benaderd door een andere partij maar toen was het voor endemol niet aantrekkelijk genoeg. Wat ik mij vooral afvraag is of Cow networks wel de content en de "actie" kan leveren die nodig is voor een show als dit.

Gewoon een studio sport conversie naar studio eSports gaat niet lukken denk ik, je moet juist vooruitstrevend zijn en een dikke show neer kunnen zetten. je moet vooral goede shoutcasters hebben, voorbesprekingen en dik vette actie. (of dit nou FIFA, PES4, UT of WC3 is) Een goede shoutcaster zorgt ervoor dat ook de mensen die minder bekend zijn met de game weten waar het ongeveer om gaat en of het een goed idee is een bepaalde actie te doen.

in mijn ervaring zie je veel "shoutcasters" altijd alleen denken dat ze moeten vertellen wat ze zien, terwijl dit helemaal niet zo is. Wat jij ziet is ook wat de gamers zelf zullen zien. (ik heb het trouwens over live commentaar bij een HLTV, of video stream. Live mag van mij ook op een beamer) Daardoor moet jij het hebben over wat de partijen kunnen doen om nog de match te gaan winnen, welke hero keuze gaan ze nemen, moeten ze een eco inlassen zulke punten.

Maakt het spannend voor de kijkers!

Maar ja, daarom heb ik weinig vertrouwen in deze samenwerking. Ownage.nl is naar mijn idee nooit een succes geworden, wat ook te zien was aan de uiteenvallen van eso.nl (was volgens mij van ownage.nl) waar toendertijd de beste Wc3'ers bij zaten.

De ESWC qualifiers waren inderdaad wel mooi opgericht, maar eigelijk had ik een partij gezien die wat meer ervaring hadden met games, multimedia en entertainment.
Wiebbe voor shoutcast bij WC3 \o/ (als je tenminste die wiebbe bent die ik denk ;) )

Maar ik d8 ook gelijk toen ik het op tv zag, waarom nu wel en een paar jaar terug niet. Vond het "oude" idee, naar de Inter extreme filmpjes, veel boeiender :)

Zat trouwens met m'n vriendin te kijken en ze vond het wel apart dat ik een aantal van die jongens, UT'ers en OmnirockeT persoonlijk ken :D
Pagina: 1