Toon posts:

IP camera op afstand bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vorige weer heb ik op adres A een IP camera aangesloten op een belkin router.
Vanaf adres B wil ik deze bekijken maar dat geeft problemen.
Als ik intern op lokaal netwerk naar de camera surf (192.168.2.2) geeft dit GEEN problemen.
hier krijg ik de beelden te zien.
Op adres A is er een belkin router aanwezig met telenet comfortnet abbonement.
Op adres B is er een belkin router aanwezig met telenet expresnet abbonement.
Als ik met telenet bel ivm met dit probleem krijg ik te horen dat het misschien wel een probleem zou kunnen zijn met poort 80...? telenet zou dit blokkeren maar wist dit niet zeker
Als ik een ping uitvoer naar IP adres op adres A heeft dit een possitief resultaat.
Ik heb deze camera ook al eens aangesloten op eenzelfde modem met verschillend IP adres (expresnet met 2 IP) en probeer dan te verbinden maar geeft GEEN problemen.
dan krijg ik opnieuw verbinding en kan ik de beelden onmiddellijk zien!
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt. Bram

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
ip cam op een andere poort dan poort 80 instellen

daarna de gekozen poort in het modem routen naar het ip van de camera.

Dit is zo standaard... een ip cam werkt hetzelfde als een webserver achter een router, beetje meer zoeken in de search van dit forum

Verwijderd

Topicstarter
kan deze camera niet op andere poorten instellen...
spijtig genoeg..

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

DinX

Motormuis

Telenet blokkeert alle poorten onder de 1024.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
Dan moet je een portmapping aanmaken op je belkin router op adres A. Je kan dan zeggen dat alles wat gaat naar bijv IP_A:1234 moet worden doorgestuurd naar 192.168.2.2:80
Hoe dit moet kan de handleiding je wel vertellen.

Je kan op locatie B in je browser surfen naar http://IP_A:1234 en dan krijg je het te zien.
IP_A is het externe IP van de belkin router op locatie A

Verwijderd

Topicstarter
hoe komt het dat ik via verschillende IP adressen bij mij thuis wel kan verbinden?
klopt het als ik de camera niet op een ander ip adres kan instellen, er geen oplossing is?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:48:
hoe komt het dat ik via verschillende IP adressen bij mij thuis wel kan verbinden?
klopt het als ik de camera niet op een ander ip adres kan instellen, er geen oplossing is?
Omdat je dan niet het internet opgaat :)
Als je de lokale adressen gebruikt kom je niet op het netwerk van telenet, dus kunnen ze het ook moeilijk blokkeren :)

Maar portforwarding is inderdaad wat je nodig hebt. Weet wel neit of jouw router dat ondersteunt.

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 12-06-2005 12:49 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijk surf ik niet via mn router die ik thuis heb staan maar wel via de verschillende IP adressen die ik van mijn telenet modem krijg. surf ik dan ook intern?

Verwijderd

Neem Het Grote Poortmappingsverhaal eens goed door, daarin staat alle informtie die je nodig hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.